Hur f-n packar ni egentligen?

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Såhär packar tjejen och jag för 2 veckors semester i Europa. I den gula ligger regnställen.

Bifogat

• DSCN0342.JPG
    DSCN0342.JPG
    93.5 KB · Visningar: 471

Fredrik Å

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2007,BMW,R1200GS 2001,Suzuki DRZ400S
Tja jag öppnar locket och kastar ner skiten eller spänner fast ovanpå väskorna :hihi
DSC_0002.jpg

Fredrik

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
hehe smart med lakanen.. trodde först det var en kudde du hade med dig i botten på packrullen :Bugar

Jo, kudde vore väl overkill om man tog med en? Sova i tält och justera bekvämligheten gör man med alkohol. Har aldrig provat men, jag tror att man kan dricka sig så full så man kan t o m sova i ett träd :)

Jag använder alltid lakansbitar. Ibland behövs det mindre bitar, ibland större.
060624b1.jpg

080810b3.jpg

080810b8.jpg

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Så här brukar jag packa. tankväska fö min bästa investering! och en vattentät packrulle med axelremmar som kan bäras som ryggsäck när man kommer fram dit man ska.

Försökt hitta bilden på min polares hoj när vi åkte till bike week 2005. en blackbird. med 20 manna militärtält + öl ovanpå sina hårda packväskor som var välfyllda.
Det var lite svårt att hålla framhjulet nere enligt honom...

Hittade en bild, svarta sopsäcken ovanpå är ett flak öl..
Och kaminen åkte följebil..

Bifogat

• 05_lelletraffen_robban_004.jpg
    05_lelletraffen_robban_004.jpg
    131.2 KB · Visningar: 292
  • 2005_semester_01.jpg
    2005_semester_01.jpg
    159 KB · Visningar: 436
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
På väg till Assen 2007, hela lasset vilar på bygellåset under allt bråte, fulpackat och klart.

Bifogat

• DSCF0090.JPG
    DSCF0090.JPG
    73.4 KB · Visningar: 283

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Kredit kort i fickan och tandborsten i styränden klart för en månads touring:hihi
Tjong

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Hmmm... man är ju lite rädd om lacken så jag löste det på så vis att jag satte mina Oxford panniers på polarens hoj då vi var på en 200 mila tripp förra året. :)

Min e röd...
2_20080707.jpg

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
packa

SILVERTEJP hade jag när jag packa ja mina saker på min r1 när jag körde till italien

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
R1:a med packning

Kolla här om bilderna inte fungerar http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=52831. Jag var/är petig så jag vill absolut inte ha nåt som kan skava på hojen. Dvs. jag körde med plastfilm på tanken på touring och det sätt jag spände fast packrullen på gjorde att den inte alls kunde repa nån plast. Testad i 250 km/h på Autobahn och Inlandsvägen och det gick bra. Bakhjul funkade också bra. Vill inte att packningen stör körningen, i så fall får man ta med mindre grejer - tycker jag.

attachment.php

attachment.php

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Trådlyft, men hur fan packar ni när ni åker två på samma hoj då!?
Tankväska och ryggsäck på passageraren eller? :confused::va

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Det går men blir mycket och tungt om man skall ha med tält, sovsäckar o dyl. Då krävs det två rejäla sidoväskor (minst 36 l men helst 40-46 l), 2 till 3 packrullar på pakethållaren för sovsäckar+liggunderlag+tält (glöm toppbox, för tung o rymmer inte tillräckligt) samt en stor (hög) tankväska. Ryggsäck går ej.

Åker ni utan tält o sover i stugor o hostel (ta gärna med sidenlakan/påse):
sidoväskor
tankväska (kamera, dricka, snacks, kedjespray m m, ev spritkök)
toppbox eller packrulle alt ryggsäck eller liten väska på pakethållare för t ex skor m m.

Åker ni med light packning kan man klara sig med mjuka sidoväskor och tankväska.

Se bara till att fröken får en egen packväska (och den skall räcka!) då blir hon på bättre humör.

Att ha spritkök med är trevligt och gör att man kan äta billigare o få fina matstunder o vyer istället för att trängas med alla andra.

Generellt är mitt råd att oavsett hur mycket man tar med sig så ta alltid en tankväska och sedan börja att packa i sidoväskor (börja gärna med mjuka för att hålla ned vikten, men hårda är bekvämare o låsbara). Detta för att hålla vikten så lågt som möjligt o långt fram.

Att ha en packrulle/säck med hängslen eller lätt ryggsäck med gör att man kan handla med sig lite extra mat för kortare körning och ta med sig div saker och gå på sightseeing.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Om ni ska packa uppe på kutzen eller passagerarlatsen, spänn då fast grejorna ordentligt och då menar jag ORDENTLIGT:4skrika

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024