"Rask"
Guest
I mitten av Februari hittade jag min drömhoj hos en handlare. För att göra den delen av historian kort drog leveranstiden ut med två veckor.
När jag har betalt och vi skall fixa ägarbytet upptäcker de att de glömt föra över hojen till firman från tidigare ägare. De ringer upp honom och konstaterar att han tappat bort sina papper. Försäljaren försäkrar att det bara kommer ta ett par dar tills det är ordnat och beställer nya papper till ägaren.
Efter en vecka har jag fortfarande inte fått nåt papper från vv. Ringer butiken o undrar hur det går, får ett stressat svar att de glömt bort det. Ber honom ringa då han vet mer. Ringer de igen efter ett par dagar då jag inte hört något. Möter igen en stressad röst som säger att de glömt. Ber han höra av sig, vilket han inte gör den här gången heller, tredje gången jag ringer får jag tusen olika ursäkter varför de inte fixat det.
Efter sjätte gången åker jag ner o frågar vad problemet är. De tycker att jag är tjatig och menar på, ”eftersom du ändå inte tänkt ställa på hojen förrän i maj så är det väl ingen brådska”. Frågar vad fan det har med saken att göra. Har spenderat över 140000 i den butiken på mindre än 12 månader och undrar hur de kan behandla en kund såhär? Han skyller som vanligt bort allting på andra…
Nu är det över 5v sedan jag gav honom nästan 100k kontant och jag står fortfarande inte som ägare på hojen. Förhoppningsvis löser sig denna historia i veckan. Skall bli kul o se om han tänker ge mig något i kompensation.
Funderar på att gå till ARN och generalagenten. Är det fler som råkat ut för liknande historia vid hojköp?
Kommer inte namnge butiken eftersom de inte har en chans att kommentera.
När jag har betalt och vi skall fixa ägarbytet upptäcker de att de glömt föra över hojen till firman från tidigare ägare. De ringer upp honom och konstaterar att han tappat bort sina papper. Försäljaren försäkrar att det bara kommer ta ett par dar tills det är ordnat och beställer nya papper till ägaren.
Efter en vecka har jag fortfarande inte fått nåt papper från vv. Ringer butiken o undrar hur det går, får ett stressat svar att de glömt bort det. Ber honom ringa då han vet mer. Ringer de igen efter ett par dagar då jag inte hört något. Möter igen en stressad röst som säger att de glömt. Ber han höra av sig, vilket han inte gör den här gången heller, tredje gången jag ringer får jag tusen olika ursäkter varför de inte fixat det.
Efter sjätte gången åker jag ner o frågar vad problemet är. De tycker att jag är tjatig och menar på, ”eftersom du ändå inte tänkt ställa på hojen förrän i maj så är det väl ingen brådska”. Frågar vad fan det har med saken att göra. Har spenderat över 140000 i den butiken på mindre än 12 månader och undrar hur de kan behandla en kund såhär? Han skyller som vanligt bort allting på andra…
Nu är det över 5v sedan jag gav honom nästan 100k kontant och jag står fortfarande inte som ägare på hojen. Förhoppningsvis löser sig denna historia i veckan. Skall bli kul o se om han tänker ge mig något i kompensation.
Funderar på att gå till ARN och generalagenten. Är det fler som råkat ut för liknande historia vid hojköp?
Kommer inte namnge butiken eftersom de inte har en chans att kommentera.