Hur fan kan dessa handlare överleva?!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag jobbar som säljare själv i en bransch där kunderna INTE kommer till mig utan jag kontaktar dom! Jag fattar inte dessa mc-säljare och då har jag hört liknande exempel från helt skilda håll!

Att så misslyckas så kapitalt är förmig helt oförståeligt! Min polare ringde in och ville köpa nya bladen och sa att han måste ha ett slip-on! Då säjer säljaren: "den är så ny så det är inte säkert attt det finns" En RIKTIG säljare gör ALLT för att få kunden nöjd! Om inte slip-on finns i mars så får han väl komma in och få det i maj (vilket polaren inte skulle ha problem med) men det var tydligen skitjobbigt att kolla...polaren var ju villig att pynta 140lök så varför ska han få någon kundservice!

Slutade med att han köpte via blocket istället!

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jag skulle häva köpet, tveklöst.
Patetiskt beteende helt enkelt.

Sen kan man ju undra vilka kvalifikationer som behövs som mc-säljare...
Har under förra året och i år varit inne flera gånger i många stora hojbutiker och kikat på såväl nya som begagnade hojar, inte en enda gång har en säljare kommit fram och erbjudit sin hjälp ?!?!?!? Jag har fått jaga rätt på dom själv.

Det är faktiskt faschinerande...
Hade jag såna säljare anställda så skulle jag sparka dom.
/Danne

"Rask"

Guest
Ett brev är nu skickat till ARN, hoppas handläggningen där går fort, nån med efarenhet hur lång tid det brukar ta?
Kommer att redovisa ARNs beslut i tråden om de nu har tid...
Har vart där nere och pratat med chefen som jag gjort affären med, han ser lika nervös och besvärad ut varje gång.
Tycker inte det är värt ett fysiskt angrepp, där jag blir skyldig honom stålar i rätten...
Eftersom butiken inte äger hojen kan de inte flytta över ägandeskapet till mig.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Mycket bra Rask!!

Tycker inte att man skall komma undan enkelt vilket många säljare verkar tro. Det ska kännas om man gör fel!

turbojulle

Ny medlem
Gick med
15 May 2007
Hoj
245kg ZX9 -97
Mc handlare

...stå på dig Rask, tjata är ett sätt att göra det jobbigt för dom så att dom kanske gör rätt från början mot nästa kund!

Sen vill ja berätta om ett bra möte med en säljare som heter Peter på Carlbarks Motor i kumla.
Han lät mig provköra, sen satt vi på hans kontor i en timme och diskutera mellanpris utan att komma till avslut, trotts att han skulle ha stängt butiken redan när jag kom dit.
Det var ändå inga sura miner utan han välkommnade mig tillbaka.:tummenupp

Det finns hopp för endel handlare iallafall:)

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Ett brev är nu skickat till ARN, hoppas handläggningen där går fort, nån med efarenhet hur lång tid det brukar ta?
Kommer att redovisa ARNs beslut i tråden om de nu har tid...
Har vart där nere och pratat med chefen som jag gjort affären med, han ser lika nervös och besvärad ut varje gång.
Tycker inte det är värt ett fysiskt angrepp, där jag blir skyldig honom stålar i rätten...
Eftersom butiken inte äger hojen kan de inte flytta över ägandeskapet till mig.

Hur har du löst det med försäkringsfrågan om du har hojen hemma? E svårt o få en gällande försäkring på en hoj man inte äger har jag för mej:gnissla

"Rask"

Guest
Hojen är som tur avställd så jag har den garageförsäkrad.
När ARN är klara kanske man skall höra av sig till Ashberg eller Sverker.
Kan ju ha en poll om det hehe
Tack för visat intresse

Skuggan

Guest
Hojen är som tur avställd så jag har den garageförsäkrad.
När ARN är klara kanske man skall höra av sig till Ashberg eller Sverker.
Kan ju ha en poll om det hehe
Tack för visat intresse

Hade du inte ngt problem med köpet av din Z1000 där oxå??

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Låter som chefen är släkt med Wenzel ;)

Ärligt, hur fan kan en handlare vara så dum att han säljer en hoj han inte ens äger. Det är ju bedrägeri a'la täts så det skriker om det.

Hoppas det löser sig så du får ut och åka i sommarvädret, jag kommer följa tråden med intresse så updatera så snabbt du kan :)

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600
Jag råder dig till ARN tro mig dom kommer att ångra sig! Som kund har du alltid rätt! Lycka till

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
Ring till firman och säg att den är stulen och att dom ska kontakta den som står som ägare på hojen, säg att du inte kunde försäkra den för du inte stog som ägare att du vill ha tillbaka dina pengar.Då blir du ägare inom 1timme:)

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
Ring till firman och säg att den är stulen och att dom ska kontakta den som står som ägare på hojen, säg att du inte kunde försäkra den för du inte stog som ägare att du vill ha tillbaka dina pengar.Då blir du ägare inom 1timme:)

skulle va kul o höra paniken :D

Ceer

為台灣星迷
Gick med
5 Jan 2008
Hoj
FZ -89'a
Utan att ha läst hela länken...
För firman är det viktigt att slippa regga cykeln på firman, för då de tvingas de betala skatt på ev. förtjänst.
Intressant om firman agerar ombud för säljaren eller om firman "säljer" cykeln i egen regi med garanti m.m..
Du kanske skulle begära pengarna tillbaka,- kontakta ägaren direkt betala honom, -till ett kanke lägre pris, och fixa ägarbytet direkt med Ägaren.
Även intressant om säljaren har ett säljkontrakt med firman.

Vikigt är oxå att om du nån gång blir ägare till hojen, är det dumt att låta den stå kvar, då vid ev. konkurs av firman, tar fogden cykeln trots att du betqalt. Man måste du bruka den enl. lagen för att den skall falla i din ägo.

Kan man vara så fräck, kom överens med Ägaren med pris ägarbyte m.m.
Be att få provköra cykel......... borta
Ingen firma kan anmäla nåt stulet de inte äger ....

Last edited:

"Rask"

Guest
Har sagt till dem att jag vill att de skall föra över den till sig, innan de skriver den på mig o så borde de göra eftersom jag har kvitto från dem. Den tidigare ägaren bytte min hoj mot en gxsr1000 istället så han har ju inget ekonomiskt intresse i affären.
Det värsta som kan hända är att ägaren dör eller firman konkar men sån otur skall man väl inte ha. :va
Försökte få tag på ARN i eftermiddag utan lycka. Ville checka av med henne att hon fått mitt mail. Skall fortsätta o jaga i morgon.
Uppdaterar då jag hör nåt

Hoj Jocke

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
TL1000R, Yzf750
Råkade ut för en liknande händelse, det låg en kredit skuld på hojen.
Gick inte att skriva över den på grund av det.

Kollade inte upp regnr, efter som jag köpte den på firma, och trodde allt var grönt.

Fick ringa många samtal, för att få över hojen på mig, men skulden låg kvar, 6 månaders betalning + ca 12 000 obetalt.(jag betalade inget)

Köpte den billigt(trodde jag), med trasigt toppackning och lite annat, som jag fixade. ville inte lämna tillbaka hojen till firman efter massa meck.

Kreditfirman tog bort skulden när tiden gick ut. efter 6 mån.

Har du kollat att det inte ligger en kreditskuld på hojen, som är obetald av förra ägaren?:mad:

Häv köpet då!!!!!!! Blev lite långt

"Rask"

Guest
Råkade ut för en liknande händelse, det låg en kredit skuld på hojen.
Gick inte att skriva över den på grund av det.

Kollade inte upp regnr, efter som jag köpte den på firma, och trodde allt var grönt.

Fick ringa många samtal, för att få över hojen på mig, men skulden låg kvar, 6 månaders betalning + ca 12 000 obetalt.(jag betalade inget)

Köpte den billigt(trodde jag), med trasigt toppackning och lite annat, som jag fixade. ville inte lämna tillbaka hojen till firman efter massa meck.

Kreditfirman tog bort skulden när tiden gick ut. efter 6 mån.

Har du kollat att det inte ligger en kreditskuld på hojen, som är obetald av förra ägaren?:mad:

Häv köpet då!!!!!!! Blev lite långt

:skrämd
Hur kollar jag upp det?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...