Hur fan kan dessa handlare överleva?!

"Rask"

Guest
Kul att det fortfarande skrivs i tråden, har inte hänt så mycket på senare, har inte fått svar från nån angående mejlet jag skickat.
Mina bromsslangar jag beställde samma dag som jag hämtade hojen kom i måndags. Åkte dit och frågade om Jan bjöd på dem som kompensation för allt strul, de skulle man inte ha gjort, fick en föreläsning om hur många timmar han lagt ner på min hoj (70% AV TILLFÄLLENA HADE HAN GLÖMT ELLER INTE HUNNIT MED DÅ MAN RINGDE) och att alla ville ha saker av honom, han undrade vad han i sin tur skulle få i kompensation :va Frågade om det inte räckte med 95000 för hojen, då segla han in på nåt annat sidospår om nån körskolehoj, suckade och gick därifrån. Orkar inte väcka honom ur den värld han lever där alla andra gör fel och han är felfri.
Mina knäpuckar har jag inte hört något om, de skulle ha ringt i måndags och berätta när de skulle ha dem hemma...Nej är inte förvånad...

AshT4

Va'e'dee??
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Gsx-r 600 (såld), Er-6 n (Vardags moppe), Gsx-r 1000 (kan vara Filip Backlunds gammla racehoj :D)
Fan vad dom strular med dig, först Kawan som aldrig kom och sen det här:mad: Det måste juh va dig det är fel på, du är en dålig kund helt enkelt:tuttar :arsele

Fast Christer stälde sig iofs och skällde ut dom i butiken förra veckan för att dom gav han en prisuppgift, på främmre bromsskivan till hanns TL, vid ett tillfälle och när han var där för att köpa den så ville dom ha tusen spänn mer:näsblod Så han bojkottar också AVA nu:D

Hoppas allt går bra nu iaf.
Ska du med ut på vägarna i sommar eller ska du hålla dig till bankörningarna i år också:7peta

//Andreas

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
NRS
Jag köpte en FZR 1000 av dom -94 om jag minns rätt. Den var obesiktigad men det var bara att besiktiga den sa dom. När jag kom dit sa bilprovningen att hojen var ju anmäld stulen och det fanns inget chassinr kvar. Jag ville lämna tillbaka hojen men AVA ville fixa det. Och det gjorde dom efter 2 veckor men jag handlar inte där mer.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Kul att det fortfarande skrivs i tråden, har inte hänt så mycket på senare, har inte fått svar från nån angående mejlet jag skickat.
Mina bromsslangar jag beställde samma dag som jag hämtade hojen kom i måndags. Åkte dit och frågade om Jan bjöd på dem som kompensation för allt strul, de skulle man inte ha gjort, fick en föreläsning om hur många timmar han lagt ner på min hoj (70% AV TILLFÄLLENA HADE HAN GLÖMT ELLER INTE HUNNIT MED DÅ MAN RINGDE) och att alla ville ha saker av honom, han undrade vad han i sin tur skulle få i kompensation :va Frågade om det inte räckte med 95000 för hojen, då segla han in på nåt annat sidospår om nån körskolehoj, suckade och gick därifrån. Orkar inte väcka honom ur den värld han lever där alla andra gör fel och han är felfri.
Mina knäpuckar har jag inte hört något om, de skulle ha ringt i måndags och berätta när de skulle ha dem hemma...Nej är inte förvånad...

Man borde gråta.. Men det e ju faan nästan komiskt. Dom där orden från janne :D Samma story drog han för mej det va så synd om honom han tjänade inga pengar alla skulle ha kompentsation..Han hade lovat mej ett lås eftersom jag fått vänta ett gäng veckor extra när jag köpte en ny hoj av honom 02.. Ett år senare o efter alltför många undanflykter om att det har inte blivit klart än vem som ska betala låset han eller leverantören av hojen så åkte jag ner o satte mej på jannes kontor o gick inte förens han kom med ett lås..Tog ett en stund men tillslut så masa han sej in på tillbehörsavdelningen o hämta ett. Men han va så grinig så man kunde tro att ava skulle gå i konkurs på grund av att han lovat bort ett lås som komp i ett svagt ögonblick..Nästa grej med janne e att jag köpte en beggad hoj som den gamla ägaren köpt på AVA. När han hämtade hojen där så blev orginal röret kvar på ava eftersom han fick ett tillbehörsrör monterat, Han glömde bort o hämta det så det blev liggande där men när jag tittade på hojen o skulle köpa den så sa han om du vill ha orginaldämparen så ligger den hos ava snacka bara med janne o hälsa från mej. Sagt o gjort åkte till ava för o hämta röret Janne kollade i datorn ja hojen va såld där han gick in på lagret o tog fram röret o visade mej..Men sa i nästa mening eftersom den gamla ägaren inte hämtade det o du är ny ägare av hojen så vill jag ha betalt för ljuddämparen:huvet

Last edited:

"Rask"

Guest
Fan vad dom strular med dig, först Kawan som aldrig kom och sen det här:mad: Det måste juh va dig det är fel på, du är en dålig kund helt enkelt:tuttar :arsele

Fast Christer stälde sig iofs och skällde ut dom i butiken förra veckan för att dom gav han en prisuppgift, på främmre bromsskivan till hanns TL, vid ett tillfälle och när han var där för att köpa den så ville dom ha tusen spänn mer:näsblod Så han bojkottar också AVA nu:D

Hoppas allt går bra nu iaf.
Ska du med ut på vägarna i sommar eller ska du hålla dig till bankörningarna i år också:7peta

//Andreas

Tjena!

Har 11dar på Gälleråsen o en vecka på Gotlandring inbokat änsålänge men därimellan tänkte jag posera lite med hojen på gata hehe
Frågan är om jag hinner med i erat tempo, ligger du också o skrapar knän i varje kurva/korsning som Christer? :näsblod
ps. köpte han skivan där? ds.

Skuggan

Guest
Tjena!

Har 11dar på Gälleråsen o en vecka på Gotlandring inbokat änsålänge men därimellan tänkte jag posera lite med hojen på gata hehe
Frågan är om jag hinner med i erat tempo, ligger du också o skrapar knän i varje kurva/korsning som Christer? :näsblod

Du skulle varit här o tagit en pilsner i stället mannen! :fyllisar :öl :fyllisar :rock :öl :jisses !! Blir det ngn gp resa i sommar eller :va

Last edited:

"Rask"

Guest
Man borde gråta.. Men det e ju faan nästan komiskt. Dom där orden från janne :D Samma story drog han för mej det va så synd om honom han tjänade inga pengar alla skulle ha kompentsation..Han hade lovat mej ett lås eftersom jag fått vänta ett gäng veckor extra när jag köpte en ny hoj av honom 02.. Ett år senare o efter alltför många undanflykter om att det har inte blivit klart än vem som ska betala låset han eller leverantören av hojen så åkte jag ner o satte mej på jannes kontor o gick inte förens han kom med ett lås..Tog ett en stund men tillslut så masa han sej in på tillbehörsavdelningen o hämta ett. Men han va så grinig så man kunde tro att ava skulle gå i konkurs på grund av att han lovat bort ett lås som komp i ett svagt ögonblick..Nästa grej med janne e att jag köpte en beggad hoj som den gamla ägaren köpt på AVA. När han hämtade hojen där så blev orginal röret kvar på ava eftersom han fick ett tillbehörsrör monterat, Han glömde bort o hämta det så det blev liggande där men när jag tittade på hojen o skulle köpa den så sa han om du vill ha orginaldämparen så ligger den hos ava snacka bara med janne o hälsa från mej. Sagt o gjort åkte till ava för o hämta röret Janne kollade i datorn ja hojen va såld där han gick in på lagret o tog fram röret o visade mej..Men sa i nästa mening eftersom den gamla ägaren inte hämtade det o du är ny ägare av hojen så vill jag ha betalt för det ljuddämparen:huvet

Haha tycker det ser ganska roligt ut då han skiftar till färgkod tomat i ansiktet, frustande lutar sig bakåt i stolen samtidigt som han börjar skruva på sig o dra sig i håret såfort man säger något obekvämt. Ord han speciellt reagerar på är Serviceminded, kompensation, etik, kundvård, ärlighet o.s.v. Han drar nog samma story till alla om hur synd det är om honom, ibland låter det nästan som det är han mot världen (läs kunderna).

Du skulle varit här o tagit en pilsner i stället mannen! :fyllisar :öl :fyllisar :rock :öl :jisses !! Blir det ngn gp resa i somar eller :va

Man blir ju aldrig inbjuden :D
Japp drar till Le mans om två veckor :)

Last edited:

Skuggan

Guest
Haha tycker det ser ganska roligt ut då han skiftar till färgkod tomat i ansiktet, frustande lutar sig bakåt i stolen samtidigt som han börjar skruva på sig o dra sig i håret såfort man säger något obekvämt. Ord han speciellt reagerar på är Serviceminded, kompensation, etik, kundvård, ärlighet o.s.v. Han drar nog samma story till alla om hur synd det är om honom, ibland låter det nästan som det är han mot världen (läs kunderna).

Man blir ju aldrig inbjuden :D
Japp drar till Le mans om två veckor :)

Du har en stående inbjudan det vet du :pannkyss

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
vilken jävla skit firma AVA verkar vara.. har läst hela tråden, och inget positivt har sagts om den..
förstår inte heller hur dom kan hantera kunderna på det sättet.
i Falun finns för tillfället bara en MC-firma Mc-Jansson. och såfort man kommer innanför dörren där så kommer någon ur personalen fram och frågar om man kollar efter något speciellt, om man vill ha hjälp eller vill fråga om nånting.
och om man inte vill ha hjälp just då så ber dom endå en komma fram till dom och be om hjälp om / när man vill ha..
Det är bra servie tycker jag..

Skuggan

Guest
vilken jävla skit firma AVA verkar vara.. har läst hela tråden, och inget positivt har sagts om den..
förstår inte heller hur dom kan hantera kunderna på det sättet.
i Falun finns för tillfället bara en MC-firma Mc-Jansson. och såfort man kommer innanför dörren där så kommer någon ur personalen fram och frågar om man kollar efter något speciellt, om man vill ha hjälp eller vill fråga om nånting.
och om man inte vill ha hjälp just då så ber dom endå en komma fram till dom och be om hjälp om / när man vill ha..
Det är bra servie tycker jag..

Har haft lie kontakt med mc-jansson via nätet och han verkar kanon :tummenupp men nu skall vi hålla oss till ämnet.. dvs AVA = skit..

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Har haft lie kontakt med mc-jansson via nätet och han verkar kanon :tummenupp men nu skall vi hålla oss till ämnet.. dvs AVA = skit..

Har som sagt inga egna erfarenheter av AVA.. men jag litar på alla andra och säger därför också:
AVA=skit

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Nu har jag inte köpt någon hoj på Ava utan brukar mest handla reservdelar. Men killarna och tjejerna vid reservdelsdisken och i klädbutiken är det inget fel på iallfall. Brukar alltid vara trevliga och hjälpsamma. Personligen har jag fått bättre service på Ava än på Lelles, Dirtbike och MC-varuhuset. Möjligt att det är säljarna som det är fel på men dom har jag aldrig varit i kontakt med. Helt klart låter det som att dom skulle må bra av en bättre kundpolicy.

AshT4

Va'e'dee??
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Gsx-r 600 (såld), Er-6 n (Vardags moppe), Gsx-r 1000 (kan vara Filip Backlunds gammla racehoj :D)
Raskens skrev:
Frågan är om jag hinner med i erat tempo, ligger du också o skrapar knän i varje kurva/korsning som Christer?

Hehe, näe jag tror jag har för korta ben eller nått för jag når fan inte ner med knät:mad: Men jag ser det som att det är barnsligt att behöva stöd i kurvorna:tungan

Christer sket på ava och skulle snacka med någon han kände innom Sukizukis generalagentur (Heter det så:confused: )

Kul att ha med dig ut på vägarna iaf, vi får köra med deviset först fram bjuder alla andra på fika så kanske tempot blir lite mer lagom:brynad

Vi ses där ute//Andreas

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det är ju konstigt att så många hamnar i en massa skit med MC-handlare, du på AVA, jag på Karhles-MC http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=180481, en polare gjorde första service på Bikestop i Linköping och de drog inte oljepluggen, min garagekompis höll på att bli uppsnurrad på prissättning på ett par stövlar.
Jag tror att listan kan göras lång, jag undrar när de själva ska upptäcka sina fel och brister istället för att deras kunder ska behöva göra det.

Uppryckning i branchen :mad:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Hhhmm.....

Service - Mc bolaget i Järfälla!!
Service - Prostreet i Tullinge!!
Däck - Wheeler Dealer Södermalm!!
Däck - SWT Racing Haninge!!
Mappning av mc - Honda city Bredden/Peter Andersson!! (den enda seriösa & kunniga POWERCOMANDER mapparen i Stockholm)

/Fürstenhoff.

Utrustning och Tillbehör då?

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag e kanske dum.

Men vem e ARN????:va
Gött att du fick hojen iallafall.

Bästa butiken i Göterborg e HONDA CENTER Där får man alltid sina grejer i tid å skulle dom inte komma i tid så ringer dom upp en .
Kennets mc e oxå bra men han har alltid så mycket att göra samt att han e underbemmanad.
Rn mc skrot e duktig oxå har en go stämmning som man gillar gammal roadracing förare som kan stå å tjöta skit med.

Däremot så finns det en butik som säljer kawasaki å engelska hojar namnet vill jag inte nämna men jag har alltid fått dålig service där.
Va intresserad av å köpa en hoj där men fick ingen hjälp så jag sket i det å köpte den från en vän istället. Samt mycket billigare :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...