Hur farlig är en 80% Rottweiler och 20% pitbull

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Typiskt omoget beteende.
War-Psycho började "leka polis" och skulle "läxa upp" den andra hundägaren

Säger inte att den andre gjorde rätt, men man känner till viss del igen det där.
Först är det en snigel som vägrar lyssna, sen när man väl börjar argumentera först DÅ höjer han minsann tonen och ska hålla på och "hämnas" å sånt skit.

Vaffan grabben.
Sluta lek polis och väx till dig istället.
Det du gör är väl enbart att skapa en massa livsfarliga situationer på allmänna platser, bara för att blidka ditt ego.
:fatta!

Edit: Tror nog Biturbo (och alla andra privatpersoner i närheten) hellre skulle uppskattat att du gav fan i att förvandla vägen till en gladiatorarena för omogna hund idioter.

Hur känns det nu? :yoparty

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Catway skrev:
2352179 Typiskt omoget beteende.
War-Psycho började "leka polis" och skulle "läxa upp" den andra hundägaren

Säger inte att den andre gjorde rätt, men man känner till viss del igen det där.
Först är det en snigel som vägrar lyssna, sen när man väl börjar argumentera först DÅ höjer han minsann tonen och ska hålla på och "hämnas" å sånt skit.

Vaffan grabben.
Sluta lek polis och väx till dig istället.
Det du gör är väl enbart att skapa en massa livsfarliga situationer på allmänna platser, bara för att blidka ditt ego.
:fatta!

Edit: Tror nog Biturbo (och alla andra privatpersoner i närheten) hellre skulle uppskattat att du gav fan i att förvandla vägen till en gladiatorarena för omogna hund idioter.

Hur känns det nu? :yoparty
Hahaha... känns som du har väntat länge på att få "ge igen", stackars sate. :rofl

Synd att du inte hittade nåt bättre exempel bara, du har ju letat i nästan en månad för "hämd" nu, det är ju synd om dig.

Vi kan ju låta andra skratta lite mera åt din mognad i trafiken tycker jag. :tummenupp

Här är tråden som visar hur Catway fungerar i trafiken:
(Han började mucka med en annan bilist, som sen urartade till rena kriget på motorvägen.)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127903

Han ville alltså ha medhåll om en annan bilistdåre, men så hade han betett sig lika puckat själv och skapat ännu fler livsfarliga situationer i trafiken.
Men han ville ju bara att SH-folket skulle tycka illa om när ANDRA beter sig illa, inte när HAN gör det. Men så blev det inte riktigt.

Och nu har han alltså tjurat i en månad, och ruvat på sin "hämd". :hihi
(Det är därför hans inlägg här ser lite märkligt ut, det är snott från den tråden.)

Ja du, hoppas du inte skaffar hund iallafall.

Last edited:

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
blev visst lite mycket av :fyllisar igår. Dock är jag inte en sådan person som går och surar och letar efter hämnd som du beskriver ovan! Men kul var det i alla fall. :arsele :arsele

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Fan alltså War och Cat ni är otroliga!!!
Ni är fan lika långsinta idioter båda 2! :arsele

Håller med War till vissdel.

Har själv en Stafford bullterrier, älskar honom mer än nått annat!
Vet till 100% att han aldrig skule bita någon oprovocerat, och då menar jag självklart att han inte biter hårt när man leker.
Sen styrketränar jag honom 4 dagar i veckan en timma om dagen, han tycker det är sjukt kul.
Efter det så blir det leka yttligare en timma.
Lydnads träning blir det på helgerna.

Tävlar med honom gör jag som ni kanske förstår det är därför jag tränar han så mycket.
Och ni som har hjärna att tänka med förstår förhoppningsvis att det är en 4 faldig vinnare innom utställning jag har.
OBS: skulle aldriga kampa med honom, eller någon annan hund.

Dom här typen av hundar är väldigt hårda när man leker med dom, och man måste sätta sina gränser vad man tolererar.

PITTBULL!! är en jävligt fin hund min kompis hadde en sån, renrasig.
Skitfin hund gjorde aldrig nått mot nån jätte bra hund.
Men han hadde haft 3 hundar innan han skaffade pitbullen, så han vet hur dom ska tas.

Jag vill själv ha en pitbull förut men dom är jättesvåra att få tag på sen så får du betala jättesummor för en sådan.

Men snart så skaffar jag en Renrasig bullterrier så det ska bli kul.

Allt handlar om hur mkt man älskar sin hund för gör man det så vet man att han ska inte göra vissa saker.
Då tränar min sin hund.

Jag går löst med min hund vissa gånger och han vet hur han ska bete sej.

Ingen moralpredikan för mej nu tack.

Om det är nått du/ni vill disskutera så kan du skicka PM! <- Respektera detta tack.

/mvh Jonas En stolt ägare av en kamp hund!!!!!!!!!!! <--ironi!

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Mycke farligare med 50% pitbull o 50% kommunalare.
Detta blir nämligen en mördarsnigel.:D

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
ska bara säga en sak till när jag har min hund löst så är det vid sena tillfällen alltså runt 01 på natten, och då är det knappt nån annan ute.
Inte för att jag inte litar på han, men det är andra hundar jag inte litar på.
/mvh jonas

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
GsxrAbuser skrev:
2550563 Fan alltså War och Cat ni är otroliga!!!
Ni är fan lika långsinta idioter båda 2! :arsele
Och du återupplivar en 2,5 månader gammal tråd för att kalla OSS "långsinta idioter"?!?!

Snacka om att kasta sten i glashus, jubelidiot. :rofl

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Men vafan är detta för tråd. INGEN hund är farlig, allt hänger på hur man uppfostrar den. Samma gäller människor.
Och att sen folk tror man har en "sån" hund för att hävda sig är skitsnack i 90% av fallen, rasen i sig är INTE farlig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Minimal skrev:
2551855 Och att sen folk tror man har en "sån" hund för att hävda sig är skitsnack i 90% av fallen, rasen i sig är INTE farlig.

Jag vet inte vart man ska åka där du bor för att få sina fördomar bekräftade, i västra Stockholm rekommenderar jag Kista Galleria i alla fall.
Sist såg jag en mjukisbyxkille med två (!) enorma odjur som stod utanför tunnelbanan och snackade om vad han tävlade i med sina hundar. Det var inte springa i sådana där nylonrör i alla fall.

hannibal

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
Hemligt tills vidare
80% rottweiler och 20% = 100% kamphund

Fyfan, inget "djur" jag skulle vilja ha nära mina ungar om ja hade haft några.

Hade jag haft en revolver hade jag skjutit hunden på en gång

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Gsxr 750
hannibal skrev:
2552255 80% rottweiler och 20% = 100% kamphund

Fyfan, inget "djur" jag skulle vilja ha nära mina ungar om ja hade haft några.

Hade jag haft en revolver hade jag skjutit hunden på en gång

Blir uppriktigt sagt RIKTIGT förbannad när jag läser vad du skriver!!!:mad:

Du kanske inte låter dina barn ( om du haft några) vara i närheten av en person som är halv tysk heller? Kan ju faktist vara så att denne är lika sjuk i huvudet som Hitler ....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gossan skrev:
2552377 Blir uppriktigt sagt RIKTIGT förbannad när jag läser vad du skriver!!!:mad:

Du kanske inte låter dina barn ( om du haft några) vara i närheten av en person som är halv tysk heller? Kan ju faktist vara så att denne är lika sjuk i huvudet som Hitler ....

Bra jämförelse. :banana

*usbuell*

Två vurpor är bättre än ingen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
bu hu utan just nu....
Kan man inte tycka att raser som registreras hos SKK ska vara dom raser som man kan använda till husdjur resp. brukshundar?

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Gsxr 750
/mvh Jonas En stolt ägare av en kamp hund!!!!!!!!!!! <--ironi![/QUOTE]

Då är vi två!!
Go Staffie!!! :tummenupp

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
*usbuell* skrev:
2552426 Kan man inte tycka att raser som registreras hos SKK ska vara dom raser som man kan använda till husdjur resp. brukshundar?

Nej, det kan man inte.

SKK är bara ett register, inte en "kvalitetsstämpel". Sverige har två register för övrigt, SKK och SHK. USA har fler än ett... osv.
Att en hundras registreras av SKK innebär att det är en ras knuten FCI, som är SKK´s internationella samarbetspartner. FCI samarbetar enbart med ett nationellt register i varje land. Bara för att FCI inte har upptagit en ras betyder inte det att den skulle vara av "blandras" och/eller mindre lämpad som sällskapsdjur eller brukshund.

Världen är större än både SKK och FCI.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...