Hur farlig är en 80% Rottweiler och 20% pitbull

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Biturbo skrev:
2347841 Det där är ju bara löjligt... Du kan inte garantera ett jävla någonting eg.
Jag kan iallafall garantera att du inte vet ett skit om vare sig hundar eller dressyr.

Biturbo skrev:
2348789 Hundar är för tjejer å homos...
Beviset att vissa på detta forum hör bättre hemma på Lunarstorm.

I rest my case.

Chris Ash skrev:
2347997 De farligaste hundägarna är de som inte fattar att hundar är djur och att man under inga omständigheter kan sägas ha 100% kontroll på dem.

Hur många hundattacker sker inte av hundar där ägaren kan "garantera" att de inte ska göra någonting?
Du kan väl försöka göra lite skillnad på hundägare å hundägare...

Ex: Hur många blindhundar har oprovocerat attackerat folk tror du?
Varför tror du dom inte gör det då?
Jo, dressyr. :fakta
Minhundar då? Tror du dom bara tar 80% av alla minor, eller tror du dom är 100%'iga?
(Det går en människa bakom varje hund, som blir sprängd om hunden inte markerar minan. Tror du inte den hundföraren kan lita på sin hund till 100%?)
Vem tror du tränar dessa hundar då, jultomten?

Min hund är också en blivande tjänstehund, och skulle knappast bli godkänd om han attackerade folk oprovocerat.
Han är inte klar än, så jag kan ännu inte garantera att han inte skäller på andra hundar, men dessa olater (omplaceringshund) är nästan helt borttränade nu.
Men attackera människor oprovocerat? Det kan jag garantera att han inte gör.
Han är inte ens intresserad av andra människor, och är inte skyddstränad än.

Kom dessutom ihåg att diskussionen gällde oprovocerade attacker. :mattias
(Om nån t.ex. anfaller mig eller min hund så kan jag självklart inte garantera att han inte "attackerar", men det var ju inte det vi talade om.)

Så var bussig och dra inte alla hundägare över samma kam, det finns seriösa hundägare som vet vad dom håller på med. (T.ex. duktiga & utbildade hundförare)
Vi vill inte bli jämförda med kreti å pleti som äger hund, men inte kan hantera dom.
Vi har mer problem med dessa hundägare än vad ni icke-hundägare har.
(Vi får aldrig vara ifred från deras hundar som hela tiden ska attackera våra hundar t.ex.)

Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
War-psycho skrev:
Så var bussig och dra inte alla hundägare över samma kam, det finns seriösa hundägare som vet vad dom håller på med. (T.ex. duktiga & utbildade hundförare)
Vi vill inte bli jämförda med kreti å pleti som äger hund, men inte kan hantera dom.
Vi har mer problem med dessa hundägare än vad ni icke-hundägare har.
(Vi får aldrig vara ifred från deras hundar som hela tiden ska attackera våra hundar t.ex.)

I’ll second that.

/Carin

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
War-psycho skrev:
2348961 Jag kan iallafall garantera att du inte vet ett skit om vare sig hundar eller dressyr.

Så länge det är djur vi har att göra med kan man aldrig veta till 100% hur de kommer reagera. Att du inte fattar det gör dig till en dålig djurägare i mina ögon.

Sen kan du själv sitta och tycka att du är the shit.. Det är ok för mig..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
korvgubbe skrev:
2348059 Jag blir iaf räddare när jag möter en adidaskrigare med Pekines än med en Amstaff alt. Pitbull.
gangsta.jpg
(<-rädd)
scared%20monkey.jpg
+
gangsta.jpg

=
c233078-pekines.jpg

Ska det inte vara så här? Att ge ett vapen till en apa är lika smart som att säga att den hunden med ett rikspucko som ägare är mindre farlig än en välldresserad rottis/pittbul/bullmastif/dobberman/schäfer/you name it med utbildad och vettig ägare.

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
prulle skrev:
2349964 Ska det inte vara så här? Att ge ett vapen till en apa är lika smart som att säga att den hunden med ett rikspucko som ägare är mindre farlig än en välldresserad rottis/pittbul/bullmastif/dobberman/schäfer/you name it med utbildad och vettig ägare.

Även om risken att den där lilla hårbollen anfaller någon skulle vara 100 gånger större än att en väldresserad "kamphund" gör det, så anser jag ändå att "kamphunden" utgör ett större hot och därmed är farligare.

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Lånehoj
Biturbo skrev:
2349928 Så länge det är djur vi har att göra med kan man aldrig veta till 100% hur de kommer reagera. Att du inte fattar det gör dig till en dålig djurägare i mina ögon.
Något som War-psycho håller med om ifall du läser hans inlägg.
War-psycho skrev:
Kom dessutom ihåg att diskussionen gällde oprovocerade attacker. :mattias
(Om nån t.ex. anfaller mig eller min hund så kan jag självklart inte garantera att han inte "attackerar", men det var ju inte det vi talade om.)

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Biturbo skrev:
2350084 Jag har läst. Det jag säger är att varken han eller någon annan någonsin kan till 100% lita på ett djur. Oavsett.
Sluta löjla dig.

Du låter som den där ROKS-kärringen: "Män är djur"
Alla män är potentionella våldtäktsmän & kvinnomisshandlare, eftersom det ligger i vår natur.
Jag antar att du tror på det också, för du kan ju uppenbarligen inte skilja på folk å folk.

Men varför inte svara på min fråga... :7peta

Kan man inte lita på en blindhund till 100%, eller minhund?
Tror du verkligen att man skulle ge en hund till en blind person, om man inte till 100% kunde garantera att den inte oprovocerat attackerar en människa?
Tror du verkligen att folks skulle våga gå bakom en minhund, om man inte litade 100% på att han hittade alla minor?

Har du någonsin hört talas om att en blindhund som attackerat en människa, och dessutom oprovocerat?

Kan du garantera att du inte kommer oprovocerat mörda eller våldta ett barn?
Risken finns ju att du får en knäpp att du inte gör det, eftersom du "bara är människa", men om det är det du menar med att man inte kan garantera till 100% så är du ju bara löjlig.
JAG kan iallafall garantera att jag inte oprovocerat mördar eller våldtar barn.

Dessutom kan jag garantera att min vovve inte attackerar folk oprovocerat.
Ingen av mina hundar har någonsin ens visat nån tendens till oprovocerad aggression mot människor, och då snackar vi 32 år.
Det finns helt enkelt inte i deras värld, dom är inte intresserade av människor på det sättet.
Det handlar inte ens om dressyr, utan snarare om vanlig bonnhyfs & sunt förnuft (Som även vi uppfostras med).

Om du däremot attackerar mig eller min hund, då lär han nog gå till attack.
Eller om ett barn försöker klippa hans öron med en sax, då kommer han antagligen bitas.
Eller om jag skyddstränar honom, för att på kommando "attackera" folk.
Men då är det ju inte oprovocerat det handlar om heller.

Och jag kan bara garantera att han inte går till attack oprovocerat.

Jag är väl fan ingen dålig, eller farlig hundägare bara för jag tränat min hund så han är säker heller?
Skulle du föredra att jag inte dresserade min hund, och lät honom göra som han ville, så länge jag säger att jag inte kan lita på honom? :dummer
Om du inte kan skilja på olika typer av hundägare, och tror att alla hundar tränas som dom du sett ute hos dig, då vet du ingenting om tjänstehundar.

Men det är lugnt.... när du ser mig å min vovve, vänd om å spring för livet.
Risken finns ju att han blir besatt av satan, eller en alien och får order att utrota mänskligheten. :rofl
Min hund kommer inte gråta för det, han skiter nämligen fullkomligt i dig.

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
War-psycho skrev:
2350401

Kan man inte lita på en blindhund till 100%, eller minhund?

Nej..

Du kan aldrig garantera att den inte blir skrämd, stungen av ett bi eller få en liten hjärnblödning, kramp någonstans eller VAD SOM HELST. Och iom att det är ett djur som har i generna att försvara sig med tänderna om den känner sig hotat, trängd, osv KAN det mycket väl bli så att den biter dig trots att du inte gjort den någonting.

Så.. Du kan ALDRIG lita på ett djur oavsett.

Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Någon som träffat en renrasig Pitbull? :)

Blip skrev:
2348950 blablabla det där har man hört till leda och är rent skitsnack kontra de fakta som korvgubbe presenterar för dej.

I rätta händer hit och dit, den typen av hundar lockar en viss typ av ägare. Ska det vara så jävla svårt att inse det.

Det hörs ju på långa vägar att du aldrig har läst böcker om den amerikanska pitbull terriern ! ÄN MINDRE träffat en sådan!
Sen att den här typen av hundar (obs! "typen", ej rasren pitbull) ofta hamnar hos olämpliga ägare är att beklaga.
De få seriösa pitbull uppfödare som finns i landet, säljer inte sina hundar till vem som helst.Och inte heller billigt. Det är bra.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
War-psycho skrev:
2350401 ...Massa av samma...

Jobbar du statligt eller kommunalt? Finns väl ingen i den privata sektorn som kan spendera 55 minuter per inlägg...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lugn skrev:
2349995 Även om risken att den där lilla hårbollen anfaller någon skulle vara 100 gånger större än att en väldresserad "kamphund" gör det, så anser jag ändå att "kamphunden" utgör ett större hot och därmed är farligare.
Hårbollen kan lätt knäcka din hällsena och sen hugga mot strupen när du har rammlat.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Biturbo skrev:
2350753 Nej.. (kan ingenting om hundar och vägrar fatta)
Jaja... lev i fruktan du då.

Lugn skrev:
2351071 Jobbar du statligt eller kommunalt? Finns väl ingen i den privata sektorn som kan spendera 55 minuter per inlägg...
Och själv har du inget bättre för dig än att komma med såna här puckade inlägg?

Tycker ni två ska gå till ICA å klämma lite på tomaterna, har ni tur kanske ni hittar nån dålig, så kan ni klaga på dom också.

Hade gott. :hej

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
2351613 Jag får en känsla av att du låter din hund springa fritt utan koppel på allmän plats. Stämmer det?

War-psycho skrev:
...min hund lämnar jag okopplad med öppen baklucka... och han är fortfarande valp, d.v.s. inte färdigtränad än.

Jag får en känsla av att killen själv inte springer omkring på allmän plats. Låter lite som gubbarna som bodde i hundgården när man gjorde lumpen.

War-psycho skrev:
Tycker ni två ska gå till ICA å klämma lite på tomaterna, har ni tur kanske ni hittar nån dålig, så kan ni klaga på dom också.
Fy fan för dåliga tomater... Sedan kan man ju ifrågasätta varför tomaterna är dåliga utan att klaga på att de är det. Skillnaden får du lära dig på nästa charmkurs.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Biturbo skrev:
2351749 Tog argumenten slut?
Nä, bara lönlöst att fortsätta.

Ni vinner.... ALLA hundar är farliga, och ALLA hundägare är dåliga, förbjud alltihop.

Ni får fortsätta med nån annan istället.

Hej då. :hej

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
War-psycho skrev:
2351775 Nä, bara lönlöst att fortsätta.

Ni vinner.... ALLA hundar är farliga, och ALLA hundägare är dåliga, förbjud alltihop.

Ni får fortsätta med nån annan istället.

Hej då. :hej

Det gjorde de alltså...

Hej hej :hej

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Biturbo skrev:
2351873 Det gjorde de alltså...

Hej hej :hej
Hahaha... som en 12-åring... :rofl

Oj, nu måste du svara på det här åxå... vad sägs om "Men durå..."

Biturbo skrev:
2348789 Hundar är för tjejer å homos...
Som sagt... vissa är ju inte lönt att argumentera med.

Jag måste åka å avliva min livsfarliga hund nu, så du får leka med nån annan istället.

Ha så kul... :tummenupp

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
War-psycho skrev:
2351904 Hahaha... som en 12-åring... :rofl

Oj, nu måste du svara på det här åxå... vad sägs om "Men durå..."

Som sagt... vissa är ju inte lönt att argumentera med.

Jag måste åka å avliva min livsfarliga hund nu, så du får leka med nån annan istället.

Ha så kul... :tummenupp

Nej.. Iaf inte när argumenten tar slut..

Det är mest all work no play för tillfället.. Men sen kanske!

Ha så skoj du med!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...