Jag kan iallafall garantera att du inte vet ett skit om vare sig hundar eller dressyr.Biturbo skrev:2347841Det där är ju bara löjligt... Du kan inte garantera ett jävla någonting eg.
Beviset att vissa på detta forum hör bättre hemma på Lunarstorm.Biturbo skrev:2348789Hundar är för tjejer å homos...
I rest my case.
Du kan väl försöka göra lite skillnad på hundägare å hundägare...Chris Ash skrev:2347997De farligaste hundägarna är de som inte fattar att hundar är djur och att man under inga omständigheter kan sägas ha 100% kontroll på dem.
Hur många hundattacker sker inte av hundar där ägaren kan "garantera" att de inte ska göra någonting?
Ex: Hur många blindhundar har oprovocerat attackerat folk tror du?
Varför tror du dom inte gör det då?
Jo, dressyr.
Minhundar då? Tror du dom bara tar 80% av alla minor, eller tror du dom är 100%'iga?
(Det går en människa bakom varje hund, som blir sprängd om hunden inte markerar minan. Tror du inte den hundföraren kan lita på sin hund till 100%?)
Vem tror du tränar dessa hundar då, jultomten?
Min hund är också en blivande tjänstehund, och skulle knappast bli godkänd om han attackerade folk oprovocerat.
Han är inte klar än, så jag kan ännu inte garantera att han inte skäller på andra hundar, men dessa olater (omplaceringshund) är nästan helt borttränade nu.
Men attackera människor oprovocerat? Det kan jag garantera att han inte gör.
Han är inte ens intresserad av andra människor, och är inte skyddstränad än.
Kom dessutom ihåg att diskussionen gällde oprovocerade attacker.
(Om nån t.ex. anfaller mig eller min hund så kan jag självklart inte garantera att han inte "attackerar", men det var ju inte det vi talade om.)
Så var bussig och dra inte alla hundägare över samma kam, det finns seriösa hundägare som vet vad dom håller på med. (T.ex. duktiga & utbildade hundförare)
Vi vill inte bli jämförda med kreti å pleti som äger hund, men inte kan hantera dom.
Vi har mer problem med dessa hundägare än vad ni icke-hundägare har.
(Vi får aldrig vara ifred från deras hundar som hela tiden ska attackera våra hundar t.ex.)
Last edited: