Hur fort går era 125:or?

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
mp_87 skrev:
2045397 Jag tror ändå inte på det... :död


Edit; Fast min gör nog 340km/h.
Enligt mina beräkningar...
125cc motard gör ju 170, min har minst dubbelt så mkt cc, alltså dubbelt så hög toppfart = 340km/h ........ :gnissla

En dubbelt så stor cylindervolym innebär inte en dubbling av hastigheten, men ja utgår från att du inte va seriös :banana
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
JojjeL skrev:
2054497 Pappas tzr (som ska säljas vidare så jag får inte den, men har testat den iaf) är ostrypt och gör runt 190 och reser sig på både 1ans, 2ans, och 3ans växel. Vet inte vad han som hade den före oss gjorde men nått måste han gjort iallafall.

moppefucko varning? :3freak
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
stoooffe skrev:
2054518 :3freak

Säker på att det inte är en 250?

Mja det är jag rätt säker på såvida det inte är fel på registreringspapperna.
Den tidigare ägaren vet heller ingenting om vad som är bytt på den säger han.

Mätaren visar upp till 180 tror jag (eller 160 kanske det var) och förra ägaren (den enda av oss som vågade toppa den) sa att den gick långt över vad mätaren visade. Gick nästan ett helt varv runt. Förmodligen är det lite glädjemätare också, så den visar nock 5-15 km/h för mycket, men det är ändå otroligt mycket för att vara en 125a. Tror inte ett dugg på att allt är orginal på den.
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
JojjeL skrev:
2054873 Mja det är jag rätt säker på såvida det inte är fel på registreringspapperna.
Den tidigare ägaren vet heller ingenting om vad som är bytt på den säger han.

Mätaren visar upp till 180 tror jag (eller 160 kanske det var) och förra ägaren (den enda av oss som vågade toppa den) sa att den gick långt över vad mätaren visade. Gick nästan ett helt varv runt. Förmodligen är det lite glädjemätare också, så den visar nock 5-15 km/h för mycket, men det är ändå otroligt mycket för att vara en 125a. Tror inte ett dugg på att allt är orginal på den.

180cc? :)
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
NiklasL skrev:
2054750 moppefucko varning? :3freak

haha nä jag är inget moppefucko. Jag har aldrig kört en trimmad moped, tycker inte det coolt med mopeder som dönar, och jag är ingen sån som övedriver för att få hög status. :p

Förmodligen har de gjort nått med hojen för det kan som sagt knappast vara orginal att den går så fort.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
JojjeL skrev:
2054497 Pappas tzr (som ska säljas vidare så jag får inte den, men har testat den iaf) är ostrypt och gör runt 190 och reser sig på både 1ans, 2ans, och 3ans växel. Vet inte vad han som hade den före oss gjorde men nått måste han gjort iallafall.


JÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, RAJT :7peta
 

lindberg

Yamaha DT125R -03 DEP Pipes och YZ skärm
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Yamaha DT125R -03 TILL SALU!!!!
Eftersom jag är ägare av en icke snabb åka hoj så får jag vara nöjd med mina 125-130 km h den toppar
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
ja förmodligen är den race-trimmad. Den låter inte som en normal 125a.

Bärgren skrev:
2054977 JÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, RAJT :7peta

Ja tro det eller ej men jag har sett det själv. När jag testade den var accet enormt och jag vågade inte dra på fullt för jag har aldrig rest en hoj innan men det känndes som det gick iallafall. Att resa en hoj vågar jag inte :gnissla

Den ger 80 på 2ans växel, och en bra bit över 100 på 3ans.

Motorn är en 125a vet jag, men den är nog tämligen ombyggd.
Dock ska vi snitsa till en strypbricka till den innan vi säljer den vidare.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
JojjeL skrev:
2055510 ja förmodligen är den race-trimmad. Den låter inte som en normal 125a.



Ja tro det eller ej men jag har sett det själv. När jag testade den var accet enormt och jag vågade inte dra på fullt för jag har aldrig rest en hoj innan men det känndes som det gick iallafall. Att resa en hoj vågar jag inte :gnissla

Den ger 80 på 2ans växel, och en bra bit över 100 på 3ans.

Motorn är en 125a vet jag, men den är nog tämligen ombyggd.
Dock ska vi snitsa till en strypbricka till den innan vi säljer den vidare.

men sluuta!! ingen tror dig, ge dig bara. man blir så lack på sånna som håller på och moppefuckar sig. förlåt alla moderatorer om detta låter för hotfullt, men killen måste väl ge sig nu? nån ordning får det vara.
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
JojjeL skrev:
2055510 ja förmodligen är den race-trimmad. Den låter inte som en normal 125a.



Ja tro det eller ej men jag har sett det själv. När jag testade den var accet enormt och jag vågade inte dra på fullt för jag har aldrig rest en hoj innan men det känndes som det gick iallafall. Att resa en hoj vågar jag inte :gnissla

Den ger 80 på 2ans växel, och en bra bit över 100 på 3ans.

Motorn är en 125a vet jag, men den är nog tämligen ombyggd.
Dock ska vi snitsa till en strypbricka till den innan vi säljer den vidare.

:rofl :rofl :rofl

Förmodligen kommer strypbrickan göra så att den går som en vanlig strypt 125:a, eller hur? :rolleyes:

Om nu allt om att den skulle resa sig på 1:an, 2:an och 3:an skulle vara sant så skulle nog nästa ägaren bli tämligen förvånad då han pilat bort en strypbricka och helt plötsligt förvandlat hojen till ett monster!

Du kan inte vara sann...
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
JojjeL skrev:
2055510 ja förmodligen är den race-trimmad. Den låter inte som en normal 125a.



Ja tro det eller ej men jag har sett det själv. När jag testade den var accet enormt och jag vågade inte dra på fullt för jag har aldrig rest en hoj innan men det känndes som det gick iallafall. Att resa en hoj vågar jag inte :gnissla

Den ger 80 på 2ans växel, och en bra bit över 100 på 3ans.

Motorn är en 125a vet jag, men den är nog tämligen ombyggd.
Dock ska vi snitsa till en strypbricka till den innan vi säljer den vidare.



"Den ger 80 på 2ans växel, och en bra bit över 100 på 3ans..."

Den mening kan vara det enda som är sant!

edit: beror ju givetvis hur mycket över 100 du menar... :rolleyes:
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
NiklasL skrev:
2056064 men sluuta!! ingen tror dig, ge dig bara. man blir så lack på sånna som håller på och moppefuckar sig. förlåt alla moderatorer om detta låter för hotfullt, men killen måste väl ge sig nu? nån ordning får det vara.
förstår vad du menar, det låter väääääldigt otroligt det han säger.
 

Matte_Aprilia

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Skara
Hoj
Aprilia RS125 -98
JojjeL skrev:
2055510 ja förmodligen är den race-trimmad. Den låter inte som en normal 125a.



Ja tro det eller ej men jag har sett det själv. När jag testade den var accet enormt och jag vågade inte dra på fullt för jag har aldrig rest en hoj innan men det känndes som det gick iallafall. Att resa en hoj vågar jag inte :gnissla

Den ger 80 på 2ans växel, och en bra bit över 100 på 3ans.

Motorn är en 125a vet jag, men den är nog tämligen ombyggd.
Dock ska vi snitsa till en strypbricka till den innan vi säljer den vidare.

April skämt??

//Matte
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
okeey underbart att folk tror på en. JAG VEEET att det inte är normalt för en 125a men som ni själva sa så kan den vara trimmad eller t.o.m bytt motor, jag vet inte. Det står 125 på papper. Mer vet jag inte.

Det jag säger är sant. Sen om det är en 250 motor det sitter i den, ja det är mycket möjligt. Ska jag ge mig för att jag talar sanning?

Före jag såg den trodde inte jag heller att en "125a" kunde gå så fort.

haha och jag moppefuckar mig verkligen inte, själv hatar jag de som gör det.

jag "säger" det en sista gång, det jag säger är sant. Vad som sedan sitter i mcn VET JAG INTE!!! Hacka fan inte på mig när ni själva inte ens vet vad som sitter i den sablans hojen.

Ni, på förmodligen ett av sveriges största mcforum borde väl ändå fatta att det förmodligen inte sitter en 125a i. Eller har ni inte insett möjligheten?

Varken jag eller ni vet vad som sitter i den, så hacka inte på mig.

Jag är faktiskt ingen liten mopedtönt som ljuger för att få vara värst. Dessutom är det inte ens min hoj så jag hade inte fått bättre status ändå även om ni trodde på mig.

Känns lagom kul att man blir behandlad som skit så fort man blir medlem på ett forum. Tack för förtroendet grabbar.

(Ursäkta viss upprepning i inlägget men jag anar att vissa har lite svårt att förstå annars).

Edit: Eller så visar mätaren ett antal tiotal kilometer fel. Den möjligheten finns med, och det har jag nämnt redan men ni är kanske för lata för att läsa? Har ju läst om flera st trimmade nsr:er som gått i 170/180 så varför skulle inte en trimmad tzr också kunna göra det?
 
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
JojjeL skrev:

Hur kan du i detta inlägg skriva att du inte vet vad det är för motor i den och att det mycket väl kan vara en 250, när du i ett av dina tidigare inlägg VET att motorn är en 125:a....



:7peta
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
tvålen skrev:
2056446 Hur kan du i detta inlägg skriva att du inte vet vad det är för motor i den och att det mycket väl kan vara en 250, när du i ett av dina tidigare inlägg VET att motorn är en 125:a....



:7peta
visste att någon skulle påpeka det. För att jag var ganska säker på det då det är vad alla har sagt, men efter att ni på forumet verkar vara så skeptiska mot att en 125ccmotor kan gå i 180/190 så ändrade jag mig. Ni vet såklart bäst. Eller nästan. Jag vet fortfarande bäst gällande hur fort hojen går. Men eftersom ingen tror på mig ändå så är det ju knappast nån mening med att älta det.

Konstigt att man blir så kritiserad av att en tzr gör 180/"190" när det däremot verkar helt ok att en nsr gör det. Känns tråkigt att moralen på ett sånt här forum är så låg. Känns också tragiskt att ett forum som ska verka seriöst låter 16åriga pojkar bli moderatorer när de själva inte ens har körkort. Aja jag ser ingen större mening med att vara medlem här längre då jag förmodligen har fått en fet idiot-stämpel på mig så vad jag än gör här så lär ju folk se mig som ett pucko.

Underbart är det också att forumet blir oåtkomligt var 10e minut. Ni bör göra nått åt saken om man inte ska tröttna på att vänta. Bara en tanke!
Ha det bra.
 

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki rg125 f
han kör typ 3mil förra säsongen, fick upp henne i 130 på mätarn sen vart de för kallt me mjukisbyxor:p

i november
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
JojjeL skrev:
2056525 visste att någon skulle påpeka det. För att jag var ganska säker på det då det är vad alla har sagt, men efter att ni på forumet verkar vara så skeptiska mot att en 125ccmotor kan gå i 180/190 så ändrade jag mig. Ni vet såklart bäst. Eller nästan. Jag vet fortfarande bäst gällande hur fort hojen går. Men eftersom ingen tror på mig ändå så är det ju knappast nån mening med att älta det.

Konstigt att man blir så kritiserad av att en tzr gör 180/"190" när det däremot verkar helt ok att en nsr gör det. Känns tråkigt att moralen på ett sånt här forum är så låg. Känns också tragiskt att ett forum som ska verka seriöst låter 16åriga pojkar bli moderatorer när de själva inte ens har körkort. Aja jag ser ingen större mening med att vara medlem här längre då jag förmodligen har fått en fet idiot-stämpel på mig så vad jag än gör här så lär ju folk se mig som ett pucko.

Underbart är det också att forumet blir oåtkomligt var 10e minut. Ni bör göra nått åt saken om man inte ska tröttna på att vänta. Bara en tanke!
Ha det bra.


Såja :pannkyss

Tror dom flesta hängde upp sig på att du skrev att den gasreste i 3:an.

Inte för att jag hade brytt mig det minsta om du så hade skrivit att den gick i 250 :)

Jag tycker du borde strunta i att svara på dumma påsteåenden eller visa svart på vitt, du verkar ju vara vettig :)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Loy skrev:
2056542 Såja :pannkyss

Tror dom flesta hängde upp sig på att du skrev att den gasreste i 3:an.

Inte för att jag hade brytt mig det minsta om du så hade skrivit att den gick i 250 :)

Jag tycker du borde strunta i att svara på dumma påsteåenden eller visa svart på vitt, du verkar ju vara vettig :)
Tycker med att han verkar lite vettig, och en del i det han sa var ju sant där faktiskt.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top