Skojar du med mig? Klart som fan det inte blir någon publiksport om man inte vill ha dom där! Lite som när SJ ville lägga ner vissa avgångar men inte fick. Då tog dom bort dom från tidtabellerna, så ingen åkte, å vips kunde dom bevisa att det inte fanns något underlag och fick dra in dom.
Men, jag kan ur ett ekonomiskt perspektiv förstå dom. Vad kostar en läktare och vad vill man ha för pay off-tid på den investeringen? Kommer en läktare ge så mycket mer publik att man får tillbaka pengarna inom den tidsram man har satt upp? Någon med bra svar på dom frågorna?
Ja, och just på LMS så finns det ju en rätt så bra naturläktare redan, så det kan vara svårt att motivera en stor investering på en läktare just på den banan. Så jag kan faktiskt förstå klubben i det fallet, tyvärr....
Jag tror att det skulle gynna publiken med med t,ex en bro över från "kullen" till depån, så det blev lättare att springa emellan. Och bättre speakeranläggning och kanske en resultattavla som man kan se från kullen...
Det är saker som kunde bli bättre på samtliga banor och tävlingar. Information till publiken... (om det nu finns nån). Men det är väl samma sak där, hönan och ägget... Ska man lägga ut massor av pengar för att förbättra det för 43st betalande, och hoppas på att det kommer fler nästa gång?
Man kan tro att pratet om publik är lite OT i den här tråden, men jag tror faktiskt inte det. Ju mera publik man lockar, detso fler är det som står där på läktaren och tänker "Fan vad coolt, det där måste jag prova" eller "Fan vilka sopor, det där kan jag bätte", och vips så han man nån förare till...