INFORMATION!
Hur fan tävlar man i roadracing? Vart finns infon? Vad är SM?? Vart anmäler man sig, vart betalar man, hur tränar man, när, vem, varför!?
Detta är något som jag tycker är en stor bristande faktor!
Finns ju ingen direkt information! Roadracing är snart endast inbördesbeundran! Förarna måste skärpa sig! Arrangörerna måste skärpa sig! Framförallt vara tacksamma för att vi RR förare accepterat dåliga arrangemang, äckliga toaletter, kallvatten, ingen el, sällan fungerande/existerande fik/lunchställen på banan.
Att trycka några affischer och ha en informativ hemsida måste väl för fan arrangörer, klubbar mm ha råd med! Lyft på luren, ring några lokala handlare. "Hej, jag heter Anders Andersson, jag representerar RR, får jag sätta upp några affischer hos dig inför SM på blablabla banan"
Tror ni att man får ett nej!?? Självklart inte! Posta skiten om det är långt å åka!
Dags att KOMMUNICERA! Klubbar, svemo, arrangörer. Ut med info, till förare och alla som man vill locka in i "heroinmissbruket"
Sluta snacka och GÖR NÅT FÖR FAN!
Tänk om tänk rätt!
Sätt ett mål att göra det så stort så att förarna kan FÅ BETALT, istället för att BETALA. Vi ska inte köpa EN läktare, vi kommer behöva FLERA LÄKTARE!
Städa upp "skiten", gamla fossiler och negativa "alltid gjort så här" tänkare".
Så, nu har jag luftat lite.
SPONSORER. Just det, som man sår får man skörda! Investera lite tid och kunskap i hur man ska göra! Titta på hur andra gör? Varför lyckas vissa men inte andra!??
OKEJ, nu med ett konkret förslag!
Nya förare kan ofta behöva en Mentor eller en hjälpande hand. Detta är något som klubbarna borde se över och hjälpa till med. Finns många avdankade RR-rävar som fortfarande är aktiva och säkert kan ge lite råd och tips!