Hur fyller man upp klasserna i Svensk RR

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
:va

Jag försökte förklara anledningen till att det inte står PANG - BOOOOM - 300 KM/H - SUPERBIKE osv.

Superbike (eller Superstock 1000 som klassen heter på SM-helger som inte arrangeras av SO) är ingen SM-klass. Därför finns det säkert dem som tycker det är fel att promota en supportklass före SM-klasserna.

Funderat på det?
Det är svårt att diskutera när diskussionen dras åt småsaker som en publik inte bryr sig om.

Men vi kan ju prata om 2011, och då kan det ju gott heta "Pro Superbike-SM" (om det inte går under STCC längre). Fast går det under SO, så kan det ändå marknadsföras som "Superbike-SM" då det är vad det är oxå. Eller bara "Superbike-mästerskap".

Huvudklassen är Superbike betitlat, men går under ett reglement som heter superstock 1000 som inte publiken bryr sig om alls. Och superstock 1000, låter ju inte så fräckt som Superbike heller. Finns nog flertalet fall där någon kallas något annat än vad det är, för att just locka medialt intresse.

Kan vi försöka och inte spinna iväg på småsaker som förstör den större kanske viktigare diskussionen om att attrahera publik till våra tävlingar?

Trist när SM-finalen har ekande tomma läktare.
 
  • Gilla
Reaktioner: R2

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
:va

Jag försökte förklara anledningen till att det inte står PANG - BOOOOM - 300 KM/H - SUPERBIKE osv.

Superbike (eller Superstock 1000 som klassen heter på SM-helger som inte arrangeras av SO) är ingen SM-klass. Därför finns det säkert dem som tycker det är fel att promota en supportklass före SM-klasserna.

Funderat på det?

Det är ju ett "grundfel" att rodracingens "formel 1" inte avgörs på SM-helgerna. Då blir SM mest en samling av "rookieklasser" inkl utdöende tvåtaktsklasser (läs 250).
- In med pro superbike på SM-helgerna.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det är svårt att diskutera när diskussionen dras åt småsaker som en publik inte bryr sig om.
För dig och mig är det logiskt då vi båda är intresserade av att få mer publik till banorna. Men det går inte att bortse ifrån förbundets agenda och det faktum att den Superbike-klass som har SM-status inte körs på SM-helgerna.

Jag är den förste att hålla med om att Superbike ska vara klassen man går ut med i marknadsföringen om vi nu kan "få hem" klassen till 2011 :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
För dig och mig är det logiskt då vi båda är intresserade av att få mer publik till banorna. Men det går inte att bortse ifrån förbundets agenda och det faktum att den Superbike-klass som har SM-status inte körs på SM-helgerna.

Jag är den förste att hålla med om att Superbike ska vara klassen man går ut med i marknadsföringen om vi nu kan "få hem" klassen till 2011 :)

Vad menar du med förbundets agenda?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
STCC har 5-årskontrakt med PRO-SBK och den har inte gått inte ut än.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Trist när SM-finalen har ekande tomma läktare.

Fast är det så konstigt? Jag var ner med tjejen nu i Lördags & ska man se på saken från hennes ögon (som inte är insatt i svensk racing, utan avskyr det) skulle man kunna sammanfatta dagen med..

På svemo.se (som utomstående inte ens vet att den existerar) får man leta sig fram för att ens få info om att det är race, men ingen info för en som vill vara publik. Samma sak på Mantorps hemsida. Info för förare och en länk till anmälan, ingen info alls för besökare. Media ska vi inte ens prata om.

Nåväl, via en tråd här på Sporthoj kan man ju iaf. få reda på att det ska köras final i ett svenskt mästerskap.. På vägen ner sitter inte en enda skylt som talar om vad som ska hända. Inte ens utanför banan görs det någon reklam. Väl framme vid banan så har dom dessutom mage att ta betalt i inträde trots att det är HELT tomt på läktarna. Utöver mig och tjejen så gissar jag på 12 betalande besökare som inte hade en mek- eller familjerelation till de tävlande.

Väl inne på banan så är informationen för en förstagångsbesökare så gott som obefintlig. Program för dagen, presentation av klasser/förare osv. lyser med sin frånvaro. Men men, upp på läktarn efter start/mål & innan Parisarn. Härifrån får man ingen som helst info om vad som händer då man bara kan höra Humlan & Skalman om man står precis vid högtalarna i deras bås. Efter R600 rör vi oss mot depån & upp på taket. Här uppe hör man inte heller nånting vad dom säger..
Lagom till STK600 blir det Tools tältet precis vid första böj. Om man ändå inte hör vad dom säger kan man iaf. stå utan snålblåsten.. Racen passerar allt eftersom, tjejen refererar till Sandström som "köttbullen på rosa moppe" och sen är dagen slut. Det är knappt så att jag som fullt insatt tycker det är kul att titta på, hur ska man då locka andra besökare när det ser ut som det gör, på en SM-final?

Tar man dessutom med hur det ser ut ekonomiskt för att kolla på race förstår jag att folk inte åker ner.

- Frukost på valfri mack, ~100kr för två pers.
- Bensin t.o.r från Stockholm, ~500kr.
- Entré för två pers, ~200kr.
- Lunch & fika på banan, ~200kr.

Så gott som ingen information alls innan man åker ner. Ingen info när man väl är på plats om vad som händer på banan, och i ärlighetens namn tror jag det är få som inte "brinner" för racing som lägger 1000kr för att kolla på i snålblåst. Nej, jag förstår rätt bra varför det inte är mer folk och tittar..
 

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
Tyvärr blir det dumt om en massa "gamla" elitförare tar över den tänkta instegsklassen. Då kanske nybörjarna kvalas ut innan racen.
Då kan nybörjarna lika gärna åka omkring på bandagar eller träningar med laptimer till en mycket lägre kostnad.



En viktig fråga som måste besvaras innan en fortsatt diskussion blir meningsfull är varför SP-klassen dog ut.
klassen tillät ju nyproducerade hojar t.ex SV650 och ER 6. Om intresset hade varit stort så hade man bara behövt justera reglement lite så att t.ex fjädrings o gaffelbyte hade vart tillåtet samt möjlighet att köra 1cyl KTM690 och ev Ducati Monster 695/696 i klassen.

Kör A och B final efter kvlaresultat, gjordes nästan alltid i 250p de åren när klassen var som störst.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Fast är det så konstigt? Jag var ner med tjejen nu i Lördags & ska man se på saken från hennes ögon (som inte är insatt i svensk racing, utan avskyr det) skulle man kunna sammanfatta dagen med..

På svemo.se (som utomstående inte ens vet att den existerar) får man leta sig fram för att ens få info om att det är race, men ingen info för en som vill vara publik. Samma sak på Mantorps hemsida. Info för förare och en länk till anmälan, ingen info alls för besökare. Media ska vi inte ens prata om.

Nåväl, via en tråd här på Sporthoj kan man ju iaf. få reda på att det ska köras final i ett svenskt mästerskap.. På vägen ner sitter inte en enda skylt som talar om vad som ska hända. Inte ens utanför banan görs det någon reklam. Väl framme vid banan så har dom dessutom mage att ta betalt i inträde trots att det är HELT tomt på läktarna. Utöver mig och tjejen så gissar jag på 12 betalande besökare som inte hade en mek- eller familjerelation till de tävlande.

Väl inne på banan så är informationen för en förstagångsbesökare så gott som obefintlig. Program för dagen, presentation av klasser/förare osv. lyser med sin frånvaro. Men men, upp på läktarn efter start/mål & innan Parisarn. Härifrån får man ingen som helst info om vad som händer då man bara kan höra Humlan & Skalman om man står precis vid högtalarna i deras bås. Efter R600 rör vi oss mot depån & upp på taket. Här uppe hör man inte heller nånting vad dom säger..
Lagom till STK600 blir det Tools tältet precis vid första böj. Om man ändå inte hör vad dom säger kan man iaf. stå utan snålblåsten.. Racen passerar allt eftersom, tjejen refererar till Sandström som "köttbullen på rosa moppe" och sen är dagen slut. Det är knappt så att jag som fullt insatt tycker det är kul att titta på, hur ska man då locka andra besökare när det ser ut som det gör, på en SM-final?

Tar man dessutom med hur det ser ut ekonomiskt för att kolla på race förstår jag att folk inte åker ner.

- Frukost på valfri mack, ~100kr för två pers.
- Bensin t.o.r från Stockholm, ~500kr.
- Entré för två pers, ~200kr.
- Lunch & fika på banan, ~200kr.

Så gott som ingen information alls innan man åker ner. Ingen info när man väl är på plats om vad som händer på banan, och i ärlighetens namn tror jag det är få som inte "brinner" för racing som lägger 1000kr för att kolla på i snålblåst. Nej, jag förstår rätt bra varför det inte är mer folk och tittar..
Håller med. FULLSTÄNDIGT bedrövligt.

Tyvärr så när en helg kan gå runt med plus bara från anmälningsavgifterna, så förstår man att jobbiga saker som marknadsföring och publik blir lidande.

Jag har planer inför nästa år, eventuellt att jag kan "fixa" något som hjälper.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Så gott som ingen information alls innan man åker ner. Ingen info när man väl är på plats om vad som händer på banan, och i ärlighetens namn tror jag det är få som inte "brinner" för racing som lägger 1000kr för att kolla på i snålblåst. Nej, jag förstår rätt bra varför det inte är mer folk och tittar..
Som sagt, det kanske börjar bli uttjatat, men (svensk) RR är en sport som existerar i lönndom för dom redan invigda, och bara dom, knappt.

Jag letade efter ett tidsschema när jag kom ner, men jag hittade bara för något helt annat evenemang. Presscentret var öppet, totalt tomt på folk dock, men man kunde få fotoväst i sekretariatet istället. Fast där fick man en karta och lite tips på vars alla stod (dvs undvek jag det stället), det va riktigt bra :tummenupp
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Kan inte annat än hålla med Henrik i hans observationer. Det är bedrövligt svårt att hitta information om när det hålls race, var det är och hur det går till..

Sen kan man ju inte annat än förundras över hur lite media rapporterar om motortävlingar i detta land. Men det är klart att med tanke på tillgång på information så är det kanske inte så illa.

Jag menar.. Om jag som intresserad måste leta i 30 min innan jag hittar rätt info, hur skall det då vara för en reporter som skall komma ner från Aftonbladet motor? Klart som f*n det blir stcc för hela slanten!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
För min egen del var det inte så farligt då man redan (mycket tack vare Highsider) har bra koll på alla klasser. Men något som skulle kunnat få tjejen (eller andra förstagångsbesökare) liiiite mer intresserade kunde vara så enkla saker som,

- Ett program med lite info om klasser/toppförare/tabell osv. Behöver inte vara nå checkt A5 häfte i vaxat papper. Vanliga kopierade A4'or är bättre än inget alls! Dela ut dom vid entrén så vet man att alla får det också!
- Högtalare runt hela banan. Sist jag var på Mantorp & kolla var förra året under PSB-finalen, då var det väl speakerljud runt hela banan?
- Inträde, kom igen? Det är ju Iofs. mest en symbolisk summa men det känns lite fjantigt vid ett sånt här "litet" arr. För en motortokig pappa med fru & två barn så är det 400:- bara för att gå in. Det kan nog spela in att många väljer att stanna hemma istället.
- Det måste väl finnas fler sätt att sprida information om att det är tävling än via en tråd här på SH?
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Alla "hitta info" problem som nämns om det så är inför eller på själva anläggningen så är det ju en driven promotor som håller i tävlingarna, annonserar i media och finns på plats på tävlingarna som krävs. Jag tror den tjänsten skulle bli ganska självbetald.

Dock så kräver väl ovanstående att hela upplägget med Smtävlingar måste göras om som paket.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vad menar du med förbundets agenda?
Felformulerat av mig, det borde ha stått något i stil med brist på agenda. De verkar inte ha något mål alls för svensk RR när det är upp till de enskilda arrangörerna att bestämma vad som ska promotas (vilket iofs inte görs), hur scheman för helgerna ska se ut, vilka klasser som ska vara med, tävlingar som ställs in osv...

Inte så konstigt att läktarna gapar tomma och att SM tappar i status.

Racen passerar allt eftersom, tjejen refererar till Sandström som "köttbullen på rosa moppe" och sen är dagen slut.
Vad fan gnäller du om, kan en dag bli bättre än så? :hihi
 
Last edited:

RR_Chrille

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000-K5
Fast är det så konstigt? Jag var ner med tjejen nu i Lördags & ska man se på saken från hennes ögon (som inte är insatt i svensk racing, utan avskyr det) skulle man kunna sammanfatta dagen med..

På svemo.se (som utomstående inte ens vet att den existerar) får man leta sig fram för att ens få info om att det är race, men ingen info för en som vill vara publik. Samma sak på Mantorps hemsida. Info för förare och en länk till anmälan, ingen info alls för besökare. Media ska vi inte ens prata om.

Nåväl, via en tråd här på Sporthoj kan man ju iaf. få reda på att det ska köras final i ett svenskt mästerskap.. På vägen ner sitter inte en enda skylt som talar om vad som ska hända. Inte ens utanför banan görs det någon reklam. Väl framme vid banan så har dom dessutom mage att ta betalt i inträde trots att det är HELT tomt på läktarna. Utöver mig och tjejen så gissar jag på 12 betalande besökare som inte hade en mek- eller familjerelation till de tävlande.

Väl inne på banan så är informationen för en förstagångsbesökare så gott som obefintlig. Program för dagen, presentation av klasser/förare osv. lyser med sin frånvaro...........

..........Så gott som ingen information alls innan man åker ner. Ingen info när man väl är på plats om vad som händer på banan, och i ärlighetens namn tror jag det är få som inte "brinner" för racing som lägger 1000kr för att kolla på i snålblåst. Nej, jag förstår rätt bra varför det inte är mer folk och tittar..

Du har tyvärr helt rätt, exakt på pricken!
Tyvärr stannar alla diskussioner antigen vid detaljer om klasser och reglementen eller det ständiga tjatet om media! Samma visa år efter år. Och om nu media skulle bevaka tävligen så kan inte en de förklara hur alla klasser och serier hänger samman.
Förstår inte att det ska vara så svårt att göra skiten begriplit! Det är trotts allt väldigt enkelt, vi kör motorcykel runt runt, det finns långsamma och snabba klasser. Är man snabbast i snabbaste klassen är man bäst! All info (och då pratar jag om dagisnivå) var och när är tävlingen och vem som vann och hur serietabellen ser ut ska publiceras på en ( 1 st) sida så att det enkelt går att hitta.
Sist men inte minst, det ska givetvis vara gratis inträde! Vinsten för sporten om det kommer några och tittar måste rimligen vara större än de futtiga bidrag ett dussin betalande ger.
Om man får ordning på detta kanske man tom skulle våga sig på att berätta om tävlingarna för bekanta och kollegor.

Därefter kommer media, ära och rikedom!

Det är vad jag tror:)
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Sist men inte minst, det ska givetvis vara gratis inträde! Vinsten för sporten om det kommer några och tittar måste rimligen vara större än de futtiga bidrag ett dussin betalande ger.

Det är vad jag tror:)


Det tycker jag verkar vettigt. Det viktiga är att få publik på området. När folket väl är där inne så finns det utmärkta sätt att tjäna pengar i from av mat o dryck samt olika aktiviteter för barn o vuxna. Det är också ett utmärkt tillfälle för teamen att visa upp sig och få kontakt med nya "småsponsorer".

Att få dit barn o vuxna är också ett utmärkt sätt att få kontakt med framtida RR-ungdomar. Svemo o RR-klubbarna bör även ha ett litet "mässtält" där man visar upp RR-hojar och informerar om sporten för intresserade personer.
'
Sedan skall hojar med dåliga miljöegenskaper typ 2 taktare eller högt buller bort från banan. Att kunna visa upp en bra miljöprofil blir viktigt när man skall rekrytera nya sponsorer och förare. Det är inget bra för miljöcertifierde företag att sponsra verksamhet som inte är miljövänlig, speciellt som deras miljöprofil kan vara ett krav från deras kunder. Det gäller speciellt dom mindre företag som sponsrar RR-teamen eftersom dom ofta är underleverantörer i någon form.
 
Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Döp om det från det görtråkiga "Roadracing SM". De flesta icke-involverade vet knappt vad "Roadracing" betyder.

Döp det till "Superbike-SM" och medföljande klasser i mindre och kursiv text. För trotts allt, ÄR Superbike det som kan locka ny publik, då "superbike" låter fräckt och är mer allmänt känt!

Jag tror inte att ordet "Superbike" är mer allmänt känt än ordet "Roadracing", snarare tvärtom.

Om orden ska ändras för att nå en bredare massa tror jag det är bättre att använda ord som alla svenskar känner till.

Kanske behöver inte namnet på mästerskapet ändras, utan det räcker att informativa ord används i rubriken på affischerna. Ifall det står "SM i Roadracing", "Superbike SM" eller liknande skulle det kännas som att informationen var riktad till just den skara som känner till begreppen.

Jag skulle finna en affish lik denna attraktiv.
Motorcykeltävling
Svenskt mästerskap
attachment.php

www.roadracing.se


Bilden gör att man förstår vilken typ av motorcykeltävling det handlar om. Affishen är aptitretare - den huvudsakliga informationen läggs på webbsidan, och utformas så att helt oinsatta besökare får en god introduktion, stiligt schema, och lättbegriplig vägbeskrivning.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tror inte att ordet "Superbike" är mer allmänt känt än ordet "Roadracing", snarare tvärtom.

Om orden ska ändras för att nå en bredare massa tror jag det är bättre att använda ord som alla svenskar känner till.

Kanske behöver inte namnet på mästerskapet ändras, utan det räcker att informativa ord används i rubriken på affischerna. Ifall det står "SM i Roadracing", "Superbike SM" eller liknande skulle det kännas som att informationen var riktad till just den skara som känner till begreppen.

Jag skulle finna en affish lik denna attraktiv.
Motorcykeltävling
Svenskt mästerskap
attachment.php

www.roadracing.se


Bilden gör att man förstår vilken typ av motorcykeltävling det handlar om. Affishen är aptitretare - den huvudsakliga informationen läggs på webbsidan, och utformas så att helt oinsatta besökare får en god introduktion, stiligt schema, och lättbegriplig vägbeskrivning.
En oinsatt, som inte fattar affishen, kommer inte besöka någon hemsida. Affishen ska vara klar och tydlig och visa vad det handlar om.

Motorcykeltävling = kan vara vad som helst. Inte bra.
"Superbike" är mycket bättre än Roadracing. Känns bra coolare iaf och kan locka mer publik.

Här är ett par simpla affisher med två olika rubriker. Jag tycker Superbike-SM, drar åt sig mer ögon än Roadracing-SM.
 

Bifogat

  • superbikesm.jpg
    superbikesm.jpg
    78.5 KB · Visningar: 57
  • roadracingsm.jpg
    roadracingsm.jpg
    78.5 KB · Visningar: 58

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag är dock helt övertygad om att Superbike är precis lika okänt i Sverige som 'roadracing'. Jag tror inte det spelar så jävla stor roll vilket namn som står på affischen faktiskt, jag tror det är viktigare att det FINNS en affisch öht, vi kanske kan börja där? :)

Jag tror nog ändå på att promota hela helgen och inte en klass, vi är inte WSBK eller MotoGP som har en fet huvudklass och supportklasser, det är en tävlingshelg med flera inslag, promota den så. Sen kanske vi kan ha en FET huvudklass som visas på TV och ditten datten vilket gör att kleti och pleti letar sig dit men till att börja med tror jag ändå vi kanske ska försöka få nära, kära och vänner att leta sig dit. Vi är ju inte ens på den nivån. När vi har en helg som ändå känns som folk i ens närhet kan åka på och förstå vad som händer kanske det är läge att försöka locka dit folk som faktiskt inte har någon koppling alls. Men det känns fan lååångt bort.

Sen kan man nog inte inbilla sig att det går att vända på ett eller två år, det måste nog kämpas i ett antal år innan det har vänt och om det då heter Superbike, motorcykeltävling, roadracing eller hillbillietvåhjulscupen spelar ingen roll, allt är idag lika totalt okänt for sure.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Sege, jo jag förstår att när alla betalar lika mycket vill ju alla synas lika mycket. Men det är ur ett förarperspektiv. Vi får göra en poll bland publiken, de 12 st som var på Mantorp... :D

Vi får väl se vad Mike Luff hittar på om han "får" Pro Superbike.

I grund och botten satsas det ack för lite för att faktiskt skapa en trevlig upplevelse för publik och media. Publiken måste på något sätt få komma närmre action! Kanske få stå utmed rakan på Mantorp, eller högern efter långa rakan och se feda ställ upp för backen?
Sådant hade jag velat se. Inte en prick långt bort och lite surr i bakgrunden någonstans...
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Sege, jo jag förstår att när alla betalar lika mycket vill ju alla synas lika mycket. Men det är ur ett förarperspektiv. Vi får göra en poll bland publiken, de 12 st som var på Mantorp... :D

Vi får väl se vad Mike Luff hittar på om han "får" Pro Superbike.

I grund och botten satsas det ack för lite för att faktiskt skapa en trevlig upplevelse för publik och media. Publiken måste på något sätt få komma närmre action! Kanske få stå utmed rakan på Mantorp, eller högern efter långa rakan och se feda ställ upp för backen?
Sådant hade jag velat se. Inte en prick långt bort och lite surr i bakgrunden någonstans...

Jag bryr mig verkligen inte om jag eller min klass syns och hörs på affischen faktiskt, det är inte det jag grundar det på.

Det sista tror jag är betydligt viktigare än affischen dock, att de som faktiskt kommer dit har en aning om vad som händer och var man ska vara. En affisch kommer ändå inte locka dit stora massor men vi kanske kan börja med att lyckas locka släkten och att de vet vad som händer. Det vore milsvid bättre än idag, for sure.

Men visst, kan vi köra stenhårt promote på Pro Superbike och få dit fulla läktare vore det grymt. Det känns jääävligt långt bort bara.
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top