nextpeanut
Landsherre
Och ändå känner du att du måste benämna dem med ett öknamn
Du är sjukt häftig du, wheelie-kungen.
Kavajnisse Klart att de är coolt att köra på slangen, de vet ju alla!
Jag tror du är avundsjuk bara
Och ändå känner du att du måste benämna dem med ett öknamn
Du är sjukt häftig du, wheelie-kungen.
Hej.
OK, ska försöka att utveckla tanken.
Jag menar, med hänvisning till de domar som fallit, att omständigheterna, och hur du har uppfattat situationen, kan legalisera din handling. Det kanske inte alls är "vårdslöshet i trafik" enligt lagens mening, och då kan du friskrivas från detta. Och då spelar väder och vind in, trafikintensitet mm.
Att det sedan kan uppfattas som idiotiskt av omgivningen har jag inte lagt någon värdering i, men det bör man naturligtvis också göra med hänsyn till hur utsatta vi MC-åkare är av media mfl.
Det är nog egentligen ren semantik detta, men det du menar är att man förmildrar händelsen, dvs att gå från vårdslöshet till et lägre brott? Att legalisera eller ha gjort en korrekt bedömning är ganska motsägelsefullt när handlingen, i lagens mening, är ett brott.
Anledningen till att jag hakat upp mig på detta, som vissa kan klassa som semantik, är för att en korrekt bedömning eller legalisering av en handling inte kan tolkas som lagbrott och ej heller beläggas med straff. Men att förmildra omständigheterna innebär att man får ett mildare straff, vilket är det som kommer ske TS om han följer dina bra råd och ser till att så mycyekt bra fakta som möjligt finns på hans sida/till hans fördel.
Slänger in en länk till denna gamla tråd som kanske kan ge dig lite hopp och passar på att påpeka att det i sig inte är olagligt att köra på bakhjulet. Vad som händer din brors körkort beror på omständigheterna kring hans körning.
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ngsdomar-(prejudikat)-sökes!&highlight=rätten
I det fallet friades han för att det inte gick att bevisa vem som gjorde vad. Men nu är det en ensam kille så förväxling kan man inte yrka på. Lurigt med alla tolkningar osv.
TS i den tråden ja. Men kolla inlägg #2 och #6.
Ett hett tips är annars att ligga runt balanspunkten och hålla sig vid hastighetsbegränsningen, istället för att pow-powa i 90 med framhjulet 3,5dm över marken....
Ett hett tips är annars att ligga runt balanspunkten och hålla sig vid hastighetsbegränsningen, istället för att pow-powa i 90 med framhjulet 3,5dm över marken....
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|