gluffis
Slowrider
Safetyjacket vill jag minnas en del motardpiloter hade i snabba gruppen på gocartbanan sist, men det är nog ett år sedan jag var där... Så cordura borde funka, godkända skyddskläder är kravet om jag minns rätt.
Mitt största problem efter att jag tog körkort var att jag inte visste om jag gjorde rätt eller fel rent tekniskt och därför var osäker på mig själv. Jag hade också vanföreställningar om SMCs sporthojskurser och att de inte var något för mig. Sedan åkte jag till kinnekulle tillsammans med fem för mig obekanta människor och åkte hem med fem nya hojvänner och kände mig som en helt annan förare.TACK!! Genast känns det lite bättre Det finns alltså hojåkare som känner som mig.
Lassis-Jag tar gärna en tur med dig. Är ofta i de trakterna och kör.. Ingels mellan Bjursås och Rättvik.... Bra hojväg.
Jag utmanar naturligtis inte ödet och "tränar" nedlägg på allmän väg av just de orsaker som någon i tråden nämnde. Jag vill bara bli bättre och utvecklas som hojåkare. Jag har inga föreställningar om att köra som Rossi. Jag vill bara kunna behärska min hoj och njuta av den fina sommaren, Det är ju bara så förbannat tråkit att köra själv. Skulle vara kul om vi kunde åka ett gäng och gå en SMC kurs ihop...
Ibland känner man sig bara så förbannat värdelös.. Att köra bana skulle förmodligen vara fantastiskt kul och lärorikt.,
Är sugen att haka på SMC´s bankörning på Gelleråsen den 7e Aug.
Ryck upp dig och häng med mannen!
Kollar in här på Torsd när jag e hemma igen, är vädret fint så blir det säkert en repa nån gång Fre-Lör-Tidigt söndag...
Känner mig ofta "rädd" inför nedlägg och litar inte på hojen som jag vet har mycket mer kapacitet, och vad jag kallar ett fett nedlägg är förmodligen hälften av vad hojen klarar bara man vågar. Visst det finns ju SMC kurser men det känns ju tråkigt att åka dit själv, Samtidigt som man är rädd för att åka dit och vara absolut sämst på allt. Vad göra?? Skall man byta till en något mer Allroundhoj som passar att lära sig på. Superduken är ju hur härlig som helst men det blev kanske lite för mycket för mig. Vad tror ni? Växer man in i det eller?
Hmmmmmmmmmmm
jag brukar mestadels köra längre turer och nedlägga får. skicka PM om du vill ut å köra.
Är lite sugen på just den kursen på Gelleråsen jag med. Kanske man skulle ta och anmäla sig.
Såg att SMC har en körning mellan 13.00 16.00 den 25/7 på Amsbergs motorstadium utanför Borlänge, perfekt uppvärmning inför Gelleråsen kanske..?
Why not Vet du om det bara är att dyka upp där eller ska man boka in sig först?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|