TACK!! Genast känns det lite bättre Det finns alltså hojåkare som känner som mig.
Lassis-Jag tar gärna en tur med dig. Är ofta i de trakterna och kör.. Ingels mellan Bjursås och Rättvik.... Bra hojväg.
Jag utmanar naturligtis inte ödet och "tränar" nedlägg på allmän väg av just de orsaker som någon i tråden nämnde. Jag vill bara bli bättre och utvecklas som hojåkare. Jag har inga föreställningar om att köra som Rossi. Jag vill bara kunna behärska min hoj och njuta av den fina sommaren, Det är ju bara så förbannat tråkit att köra själv. Skulle vara kul om vi kunde åka ett gäng och gå en SMC kurs ihop...
Ibland känner man sig bara så förbannat värdelös.. Att köra bana skulle förmodligen vara fantastiskt kul och lärorikt.,
Jag gör det senare. Har haft kort i 7 år nu och blir sakta bättre. Det tar tid att lära sig köra hoj och att våga lita på grejjerna. Nu har jag kommit till den punkt att jag inser att hojen klarar mycket mer än jag, så nu är det bara grusnojja kvar. Men det kanske är sunt.
Har många gånger tänk jag skulle ta nån broms/kurvkurs, men jag får fan aldrig tummen ur. Det blir inte lättare av att man numera har en liten son som kräver massor med tid.
Jag är helt värdelös. Kör bara för att få ligga men det får jag aldrig.
Vissa har det bara inom sig att vara lite "galna" och inte det minsta rädda och skrapar puckar inom några veckor, vissa kommer aldrig göra det. Det bästa man kan göra är att ta kurser eller helt enkelt skaffa sig hojpolare åk på samåkningar
Självklart. Detta väcker en annan fråga: Hur är man när man är bra på att åka hoj i trafik? Är man bra på att åka fort då, eller hur skall det definieras? Finns massor med vettvillingar därute som säkert kan kallas bra om de körde bana, men när man kör omdömeslöst skulle jag samtidigt inte vilja hävda att man är "bra".
Självklart. Detta väcker en annan fråga: Hur är man när man är bra på att åka hoj i trafik?
Visst det finns ju SMC kurser men det känns ju tråkigt att åka dit själv
Samtidigt som man är rädd för att åka dit och vara absolut sämst på allt. Vad göra?? Skall man byta till en något mer Allroundhoj som passar att lära sig på. Superduken är ju hur härlig som helst men det blev kanske lite för mycket för mig. Vad tror ni? Växer man in i det eller?
Kraven för att köra en SMC-kurs ?
Måste man åka i ställ eller räcker corduravarianten ?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|