Hur gör ni med försäkring av sporthoj 1000

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Betalar 595:- spänn i månaden för min R1:a helförsäkrad. Teckna SMC/sporthoj och gå kurs så du fortbildar dig. Jag vill inte på nåt sätt säga att den ena eller andra är dålig på att åka hoj men jag blev en bättre mc förare efter de två kurser jag tagit.

vart tar man denna kurs????
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Eller så byter du helt enkelt bara bolag när det blir vinter. Vad jag vet så är inga avtal vad gäller fordonsförsäkringar bindande på detta vis (du skriver ju inte på nånting, eller hur?) utan då hojen är avställd så kan du byta bolag om du vill det.

Så är det iaf med t ex IF som är dyrare under sommarhalvåret än vinterhalvåret. Ställer du av hojen så bryts den tecknade försäkringen och du har då rätt att byta bolag om du vill det. Så sa dom själva på IF iaf, även om hon sa det till mig lite i smyg. Vad jag vet så kör alla försäkringsbolag med ett års "bindningstid" men lustigt nog så bryts ju försäkriingen varje gång du ställer av hojen.

Jag är som vanligt inte säker på nånting jag säger men testa själv så får du se vad som händer.
 

überkill

Guest
Läs nya FAL, där står detta som ovan inlägg beskriver..
 

DarkDesmoRider

S4R TESTASTRETTA
Gick med
30 May 2004
Ort
Skåne
Hoj
Monster S4R
Del låter ju inte såm farligt
Själv fick jag en offert från länsförsäkringar på en hel/hel på en 848......

På......................38000/år.
Har mc kort sen -98 och förr -70 bor zon 3.

Så dina 1600 tycker jag e kanonbra.

Det bästa jag lyckats med är Vesta där skulle det gå på 14000/år men då måste man ha hem o bil där ochså.
 

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Vollsjö
Hoj
er-6n me abs
hmm,jag pyntar 2800/hel :mad: men varför betalar ni 12ggr om året :confused: ,jag slipper undan med en inbetalning :tungan :arsele
 

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
64 000 /helår Trygg-hansa vs R1 01

trafik 15 000 /helår =)

blir det billigare när man fyler 25 tro? någon som vet?
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
64 000 /helår Trygg-hansa vs R1 01

trafik 15 000 /helår =)

blir det billigare när man fyler 25 tro? någon som vet?

Bor mitt i Malmö och hel/hel på en R1 01 kostar 17000kr, tyckte det var för mycket.....
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
jag står för den själv och den är påställd året runt för i skåne kan det finnas många fina och ganska varma dagar man kan köra på även när det är "vinter" :tummenupp
betalar 1700 vid högsäsong och 400 när det är lågsäsong så det är helt ok för en helförsäkring på en zx10:a från 06.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag fick en höjning till 3000 kr /mån på K5'an hos IF i somras. Sa upp försökringen helt då. Kör trafik i sommar om inte Folksam/smc blir rimligt.

750'n har trafik sommartid sen länge. Kostar ca 250 kr/mån
 

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Ort
långtbortistan
Hoj
Ridley!?
Har inte SMC ´s försäkring en självrisk på en sådär 25% av hojvärdet?

Själv pröjsar jag en 1500/mån för hel/hel helt okii med tanke på vad en del andra pröjsar,,,
 

Nilzohn

Medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000
Pöjkar, pöjkar, pöjkar. Ring Sveland / Solid och kika. Överlägset billigast för mig iaf (6500 kr/hel/hel, körkort sen i fjol). Visserligen bara en 600.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Läs nya FAL, där står detta som ovan inlägg beskriver..

Läs vadå? Har du nån länk eller liknande, jag är nyfiken på vad det är jag sagt egentligen och hur mycket det stämmer.

...betalar 1700 vid högsäsong och 400 när det är lågsäsong så det är helt ok för en helförsäkring på en zx10:a från 06.

Jeffla chey, jag hade fått betala det tredubbla för min 10:a om jag hade velat ha den helförsäkrad i somras :mad:
 
Last edited:

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
jag har 12000kr/år trafik på min sv1000s och jag bor på landet :näsblod


kommer inte ihåg vad det skulle kosta hel men dom vill nog inte att jag har den hojjen jag har, folksam skulle ha över 20k för trafik :huvet :huvet :huvet :huvet
 

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
2hjulslös
Har iofs en äldre båge. Men har T-H betalar ca 500 mån/hel när den är påställd. 50 kr/mån garage avställd.

Bor i Västerås, 32 år, hojen står på mig,

/B
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
Satt o kollade runt på försäkringar jag med för ett tag sedan o Vesta som ngn tidigare rekomendera gav mig den sjukaste priset se o häpna 248 304:- hel helår!!!! Förklaringen från deras sida var att dom inte ville försäkra Rettor då dom gick för fort!!! hahaha Då sa jag men visst man kan ge chock priser men 5 ggr mer än vad hojen e värd??? hehe Undrar om ngn tecknar den försäkringen..... För mig har trygg hansa alltid vart billigast o kommer nog alltid vara!
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fan va bolagen ska tjäna pengar.....
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top