Hur gamla är vi?

Hur gammal är du?

• Antal röstningar
    0

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
22 år...är min äldsta dotter.

Själv är jag lite äldre...men inte så gammal att jag inte fnissar i hjälmen vid knäskrap...

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Jag räknar ner istället, blir mycket roligare så! Jag fyller alltså 51 iår, och nästa år fyller jag 50, juhuu, då blire kalas! Grattis, grattis till mig då! Många härliga dagar kvar! Det gäller bara att pricka rätt sen på kolardagen. Själv räknar jag iskallt med medellivslängden!

/perris

Last edited:

katana1100

Hellre tio älgar i skogen än en på vägen
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
Katana1100
huga...

Allting är relativt, ålder är mest en siffra på papperet...Man kan vara "gammal" på papperet men ung i sinnet hela livet. Tycker själv det inte spelar någon roll vilken ålder "hojpolarna" har...Har man samma intressen kan det underlätta umgänget & har man inte det så får man kanske anstränga sig lite extra för att inse att vi kan umgås i allafall...Gammal är inte lika med en sjukdom som en del tycks tro som jag stött på utan det är nog i bästa fall en lite äldre ungdom med extra mycket livserfarenhet i bagaget!!! Begrep inte riktigt "pollen", skulle man fylla i den fysiska åldern eller var det den mentala:va Själv är jag 38 men känner mig som mellan 15 & 20 bast fast med en lagom mognad då osv så hur ska man räkna då tro:D Kanske därför det är såå många som är yngre här på sh...Fler som känner sig som jag tro:rolleyes:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag räknar ner istället, blir mycket roligare så! Jag fyller alltså 51 iår, och nästa år fyller jag 50, juhuu, då blire kalas! Grattis, grattis till mig då! Många härliga dagar kvar! Det gäller bara att pricka rätt sen på kolardagen. Själv räknar jag iskallt med medellivslängden!

/perris

78 år? :va

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Mentalt.
Passerade 15 när jag skaffade jobb,18 när jag skaffade hus och 20 när jag köpte hoj,får se vad gammal jag blir när jag skaffar barn(åldras 30år över en natt eller regregerar till 12 igen och köper märklin för alla pengar) :)

Fysiskt så har jag passerat jag en riktigt fin lagavulin i kvadrat genom en 5e del av min ålder nästa år +2 upphöjt i 2+3 år,har ingen aning om vad det blir men känner mig som 25! :)

Henrik

Last edited:

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
speed triple -06
ett steg närmare döden med styva 31.... kvalar dock in i ung/mogna gruppen 26-35 :tummenupp. Har fyra år på mig innan man behöver få nästa åldernoja...

/M

Ps. Fick dock visa leg på systemet i fredags, då i MC-kläder...:va

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Ställer mig väl i gubbledet då. 125:a karriären startade 1982:)

Har länge sagt att det är dags för en riktig GUBBTRÅD.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag fick inte köpa snus på Ica häromdagen, för jag hade inget leg :huvet
Tjejen bakom fnittrade som fan åt mig och sa "du får ställa dig utanför och be någon langa, det funkar för mig"

Jag har snusat i 30 år :mad:

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
07 Suzuki GSF 650
Jag fick inte köpa snus på Ica häromdagen, för jag hade inget leg :huvet
Tjejen bakom fnittrade som fan åt mig och sa "du får ställa dig utanför och be någon langa, det funkar för mig"

Jag har snusat i 30 år :mad:

Hehe! Jag får visa leg på bolaget nästan jämt.
När de frågar, om jag har leg? Svarar jag : Ja tack, och fnissar lite extra.
Oftast är det en liten sur kommentar tillbaka då de ser att jag är 34 år (35 imorrn). Så ett år till går jag under den "andra" åldersgruppen i denna tråd :yoparty

Men o andra så är det bara inplastade siffror, födelsedagar har jag lagt ner för ett tag sen...så jag stannar på 27 ett tag:D

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen

Men o andra så är det bara inplastade siffror, födelsedagar har jag lagt ner för ett tag sen...så jag stannar på 27 ett tag:D
När man var liten firade man för att man blivit ett år äldre. Nu firar man för att man har överlevt ett år till. :D

Ålder? 36 år och några månader, fyller år i november....

flames

Vem har sagt att 40 är Gammalt?
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
FZR 1000
Kan man inte få vissa fördelar när man tillhör den äldre generationen??? ex.10min försprång!

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
HAHAHA
Vad spelade det för roll om det var fri hastighet.
Den gick väl som bäst i 95 km ändå...:D :pannkyss

Nänä ... den gjorde över 100 :)
Dessutom finns det en backe i Huskvarna som heter Klevaliden. Där kom man lätt upp i 120+ ... "problemet" var bara att den mynnade ut på dåvarande riksettan och det fanns ingen möjlighet att stanna så man fick pussla in hojen på någon sida av den mötande trafiken och mellan bilar som gick på "rätt" håll. Vägen anslöt ungefär som en påfart men kruxet var att den gjorde det på höger sida, mot den mötande vänstertrafiken ....
Man brukade hinna 3-5 repor innan grabbarna med siren och sökarljus kom :tummenupp

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
40 bast och tog hojkort 1983, Suzuki 125 X4 var hojen man körde. :tummenupp

Bifogat

• 3970317744.jpg
    3970317744.jpg
    65.7 KB · Visningar: 47

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Shit ! redan i 4:de gruppen (51) men känner mig som 15 när jag åker på en kurvig "väg"

Skämt å sido. KS125an var grym, men jag gillar modellerna kring 70-71 bättre.
En annan grym 125a var Monarks med Sachs-motorn, 18hk hade den om jag inte minns fel. Yamman låg nog på ca 15, KS125an låg väl därikring den med.

Mavve, om man kör en viffer ska man inte ha åsikter om BB :arsele

Fanns det inte en som hette typ Penton (?) KTM på den tiden som var värst av alla ?

EDIT:
Penton_KTM 125.jpg

EDIT: Penton Dojjor :D
Penton_dojor.jpg

Last edited:

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
När jag var 16 fick jag köpa folkisar i mitt mc-ställ. Sen var jackan så stor (eller jag så liten) att jag fick rum med 6-packet innanför stället. Det var nog ända gången i mitt liv som jag burit ett 6-pack på magen, tihi.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024