Hur gick det för Adnan_Gangster? (Landskronahärvan...)

Status
Ej öppen för fler svar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Många intressanta åsikter här i tråden faktiskt(!). Har lärt mig en del nytt idag. Både saker som jag håller med om och saker som jag inte gör det om. :)

Det är bra att den inte blivit stängd, för det här är sånt som ligger och puttrar under ytan överallt, men som många sagt här tidigare inte behandlas tillräckligt i media/riksdag.

En sista sak, när jag skriver "behandla som skit" menar jag individen som kommer hit. När han/hon söker ett jobb, när jag ignorerar dem på gatan, när jag väljer att flytta ifrån det område där de bor, när jag säger att alla invandrare är tjuvar etc. Jag menar inte att "bidragssystemet" inte är generöst.
Men det här speglar skillnaden i mitt synsätt mot vissa andras, jag tror det här problemet måste börja få sin lösning på individnivå. Funkar inte det kommer inte några "politikerlösningar" att någonsin fungera oavsett hur restriktiv/liberala de må vara.

Varför skulle det vara så?

t.ex. USA är helt byggt på och av "invandrare". Men de kom in i systemet och hjälpte landet till att idag på rekordtid bli världens mäktigaste land!

Invandrarna är här. Antingen tar vi in dem och drar nytta av dem. Eller så stänger vi ute dem (informellt eller på annat sätt) och så blir de en belastning.

Vi har ett val! Det behöver inte vara så!

WORD!!! ett av de bästa inläggen jag läst här.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Varför skulle det vara så?

t.ex. USA är helt byggt på och av "invandrare". Men de kom in i systemet och hjälpte landet till att idag på rekordtid bli världens mäktigaste land!

Invandrarna är här. Antingen tar vi in dem och drar nytta av dem. Eller så stänger vi ute dem (informellt eller på annat sätt) och så blir de en belastning.

Har du insett USA's enorma problematik med just illegala invandrare? Kollaps av ekonomin som vi ser nu...

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot

Seriöst, ..läs Bokhandlaren från Kabul, ...självupplevt av Åsne Seijerstad !
Det finns mycket vi inte bör eller ska acceptera från vissa kulturer som har blivit väl etablerade här, ..inte om vi vill att respekt, frihet, jämlikhet för alla individer ska utvecklas åt ett positivt håll.
(..och i det ingår då inte friheten att förtrycka)

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Har du insett USA's enorma problematik med just illegala invandrare? Kollaps av ekonomin som vi ser nu...
USA skulle inte finnas om det inte vore för den enorma invandring som varit. De illegala invandrarna har de facto bidragit till USAs välfärd. De har inte slitit på resursern utan tvärtom tagit alla de jobb som "äldre amerikaner" inte vill ha.

USAs ekonomiska problem handlar inte alls om invandring. Det handlar om aktivemarknader, bytesbalanser, skattetryck, krigskostnader mm mm.. Ett helt annat topic

:)

Jag är dock glad att så många vill engagera sig och göra något åt den här problematiken.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Jo det är ju invandrarnas problem:va :va
Det kan ju inte bero på ett helt vansinnigt ekonomiskt system skapat av giriga affärsmän som fått till handel av totalt livsfarliga värdepapper.

Men jag kan ha fel Not.

Detta var ju bara ytterligare ett bevis på generaliseringen av invandrare:mad:

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Seriöst, ..läs Bokhandlaren från Kabul, ...självupplevt av Åsne Seijerstad !
Det finns mycket vi inte bör eller ska acceptera från vissa kulturer som har blivit väl etablerade här, ..inte om vi vill att respekt, frihet, jämlikhet för alla individer ska utvecklas åt ett positivt håll.
(..och i det ingår då inte friheten att förtrycka)

Jupp. Det tipset ska jag ta! Tack! Återkommer när jag läst den!

Jag vill inte heller ha in den typ av sk "hedesrelaterat våld". Alla invandrare står inte heller för det.
Jag tror inte heller att någon av oss egentligen behöver vara orolig för att det kommer bli så i Sverige. Det strider dessutom mot lagen här och polis/socialen är väl medvetna om det och försöker få bort det bland de (små) grupper som utövar det. :)

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Jupp. Det tipset ska jag ta! Tack! Återkommer när jag läst den!

Jag vill inte heller ha in den typ av sk "hedesrelaterat våld". Alla invandrare står inte heller för det.
Jag tror inte heller att någon av oss egentligen behöver vara orolig för att det kommer bli så i Sverige. Det strider dessutom mot lagen här och polis/socialen är väl medvetna om det och försöker få bort det bland de (små) grupper som utövar det. :)

Precis, det är illa när man summerar hela sin syn på invandrarproblemet med typ "hedersmord, fy fan för alla invandrare". Därmed inte sagt att problem finns och det är dags att öppna ögonen - alla i samhället.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
1. Jupp. Det tipset ska jag ta! Tack! Återkommer när jag läst den!

2. Jag tror inte heller att någon av oss egentligen behöver vara orolig för att det kommer bli så i Sverige. Det strider dessutom mot lagen här och polis/socialen är väl medvetna om det och försöker få bort det bland de (små) grupper som utövar det. :)

1. Gör så ! :) ...ser fram emot en recension
(tipset är att ha en spann i närheten vid ev illamående).

2. Problemet är att det redan är så i stor omfattning. Jag pratade t.ex. med en som är socialsekreterare i Helsingborg, ..och dom har inofficiella instruktioner att generellt inte förse muslimska/arabiska kvinnor med jobb/sysselsättning innan deras ev man har fått det. Detta pga av alltför stor risk för misshandel o.dyl. pga mannens då erhållna "hedersproblem". Att en sån instruktion uppenbarligen behövs ges i Sverige är för mig stor tragik.

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Vårt största problemär våra äckligt fega politiker. Man upprättar en MINST sagt frikostig invadrarpolitik för att fiska röster av våra nuvarande invandrare.
ALLT ALLT ALLT för röster.
Jag förstår att invandrare inte känner sig speciellt tacksamma för de bidrag dem får i Sverige, det är inte jag som är frikostig, det är våra pappor och mammor (läs politikerna) som bäst vet vart våra pengar ska gå till för att fiska ännu fler röster.
Undrar hur länge till vanliga "svenssons" kommer vara majoriteten i Sverige.

Jag kan på rak arm säga att jag inte känner NÅGON SOM HELST som nu mer vill ge sitt stöd åt vår invandrarpolitik. Invandringen måste strypas, helt klart. Vi får ta vara på våra nuvarande nysvenskar och hoppas på att Sverige kan återhämta sig inom några generationer. Jag tror absolut att situationen kan bli bättre av sig själv, bara man låter invandrarna växa in i samhället.
Detta fungerar inte om man skall placera in alla invandrare i stadsdelar som redan är starkt segregerade för att dom skall kunna känna en "tillhörighet".
Ett av kriterierna "för att få kunna bli en svensk" tycker jag bör vara att man skall få bestämma vart personen/familjen skall placeras i Sverige, där de kan göra störst nytta för Sverige och sig själva.

// Irriterad Malmöit

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97

..Och vad hände med (nord)amerikas ursprungsbefolkning?

De som befolkade landet kom dessutom inte dit för att söka bidrag.

Nu var det inte meningen att det skulle bli ett kolsvart inlägg men det är helt enkelt för mycket flöde över våra gränser nu. Stäng dem och låt samhället tugga och svälja innan det börjar flöda in mer igen.
För nästa gång det flödar in har vi ännu fler som kan hjälpa till med skattepengar och arbetsplatser. I stället för att som nu, konkurrera om jobb, bostäder och bidrag.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Nu är det ju såhär att USA är ett väldigt fattigt land på många ställen.
Enorma skillnader mellan olika samhällsklasser.

Slumområden finns överallt i deras större städer. Har en vän som varit över som nå slags au-pair och tog sig en runda genom ett område med typ "invandare" alltså icke-vita.
Det va väl löst folk lite varstans, plötsligt gestikulerade någon med handen mot han som pistol-tecken typ om ni fattar vad jag menar. När han kom närmare såg han att det var en riktig pistol :)

så det där med att USA är uppbyggt av illegala invandrare från mexiko och att allt är guld och gröna skogar stämmer inte riktigt.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
någon måste börja..!

Och nu har vi diskuterat från "Svenskars" perspektiv.

Jag kan inte bestämma vad någon annan ska göra, men jag kan bestämma mig för hur jag själv ska handla.
Förhoppningsvis leder detta till att fler invandrare bemöter mig med mer respekt också, och så är den positiva spiralen igång! :)

Det här har fungerat för mig. Har mött många invandrare, och nästan alla har varit jättetrevliga och tacksama för att de har fått en ny chans i Sverige.

Tror mångas inställning grundas på historier som de hört av en "kompis brossas polare". Det är fördommar för det mesta, och iaf förhållandevis få personer som stått för dessa händelser.

Nästa gång ni möter en invandrare, på ett café eller på ett mini livs, varför inte prata lite mer dem och skaffa dig en egen bild om hur de är - som individer inte som "grupp".

Precis och jag tycker att man som invandrare är den som ska börja.

Hade folk som kommit hit skött sig skitbra, varit hur trevliga som helst m.m.
Så hade det varit svenskarna som hade fått svårt att få jobb och inte tvärtom, eller hur?

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
(eftersom vi lätt går in på andra ämnen här i tråden gör jag en utvikning för att förklara ytterligare - dock bör det inte spinna iväg i någon feminismdebatt)

Att kvinnor har lägre löner och svårare att få jobb än män i Sverige. Är det för att kvinnor är mer inkompetenta och otrevliga än män - eller för att vi män sitter och bestämmer (på chefspossitioner) vem som får jobb eller ej, och helt naturligt lättare anställer sådana vi förstår och liknar oss själva (dvs andra män)?

Det är på väg att luckras upp nu. Nästa steg är förhoppningsvis de personer vi diskuterat här i tråden.. :)

Sak samma här. Vi "Svennar" har makten, och kan välja vem vi ska släppa in eller ej.

Som jag skrev innan i inlägget du citerade. Jag kan inte bestämma hur andra ska agera, men jag kan bestämma hur jag ska agera mot andra och hoppas att det smittar av sig.

Tommy.exe

Guest
(eftersom vi lätt går in på andra ämnen här i tråden gör jag en utvikning för att förklara ytterligare - dock bör det inte spinna iväg i någon feminismdebatt)

Att kvinnor har lägre löner och svårare att få jobb än män i Sverige. Är det för att kvinnor är mer inkompetenta och otrevliga än män - eller för att vi män sitter och bestämmer (på chefspossitioner) vem som får jobb eller ej, och helt naturligt lättare anställer sådana vi förstår och liknar oss själva (dvs andra män)?

Det är på väg att luckras upp nu. Nästa steg är förhoppningsvis de personer vi diskuterat här i tråden.. :)

Sak samma här. Vi "Svennar" har makten, och kan välja vem vi ska släppa in eller ej.

Som jag skrev innan i inlägget du citerade. Jag kan inte bestämma hur andra ska agera, men jag kan bestämma hur jag ska agera mot andra och hoppas att det smittar av sig.

Hela jämlikhetsdebatten är ett stort jävla skämt......

Jag vill gärna tro att 2008, har 2 personer som utför samma arbete, självklart har samma lön. Finns ex. inga stora industrier som har könsbaserade lönesystem.

Skillnaderna grundar sig i att det finns gott om välbetalda arbeten som kvinnor är antingen oförmögna att utföra pga fysiska restriktioner, eller helt enkelt väljer bort för att dom inte vill bli skitiga.

Edit* För övrigt tror jag att män hellre anställer kvinnor... för då tror dom att dom kanske får ligga :D

Vad gäller det andra ämnet..... Även jag röstar för att stänga gränserna och låta sverige återhämta sig. Vi kan ju börja med att vi lär oss att komma överens vi som bor här, innan vi fyller på mer.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Du menar såna som du själv? Det var säkert inte gratis att hålla dig i häkte några dagar/veckor, eller hur länge du nu satt inne för att ha brutit mot invandringsreglerna där, men att du tar åt dig äran för "ekonomins kollaps" åratal efteråt är ganska högfärdigt av dig.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
USA skulle inte finnas om det inte vore för den enorma invandring som varit. De illegala invandrarna har de facto bidragit till USAs välfärd. De har inte slitit på resursern utan tvärtom tagit alla de jobb som "äldre amerikaner" inte vill ha.

USAs ekonomiska problem handlar inte alls om invandring. Det handlar om aktivemarknader, bytesbalanser, skattetryck, krigskostnader mm mm.. Ett helt annat topic

:)

Jag är dock glad att så många vill engagera sig och göra något åt den här problematiken.

Du har mycket vettiga åsikter och bra argument! :tummenupp

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Får instämma i hyllningskören för RacerX som tar sig tid att på ett bra sätt bemöta de många i mitt tycket något skrämmande åsikter som ventileras här.

:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...