bullysmile
Killing time? time kills you!
Många intressanta åsikter här i tråden faktiskt(!). Har lärt mig en del nytt idag. Både saker som jag håller med om och saker som jag inte gör det om.
Det är bra att den inte blivit stängd, för det här är sånt som ligger och puttrar under ytan överallt, men som många sagt här tidigare inte behandlas tillräckligt i media/riksdag.
En sista sak, när jag skriver "behandla som skit" menar jag individen som kommer hit. När han/hon söker ett jobb, när jag ignorerar dem på gatan, när jag väljer att flytta ifrån det område där de bor, när jag säger att alla invandrare är tjuvar etc. Jag menar inte att "bidragssystemet" inte är generöst.
Men det här speglar skillnaden i mitt synsätt mot vissa andras, jag tror det här problemet måste börja få sin lösning på individnivå. Funkar inte det kommer inte några "politikerlösningar" att någonsin fungera oavsett hur restriktiv/liberala de må vara.
Varför skulle det vara så?
t.ex. USA är helt byggt på och av "invandrare". Men de kom in i systemet och hjälpte landet till att idag på rekordtid bli världens mäktigaste land!
Invandrarna är här. Antingen tar vi in dem och drar nytta av dem. Eller så stänger vi ute dem (informellt eller på annat sätt) och så blir de en belastning.
Vi har ett val! Det behöver inte vara så!
WORD!!! ett av de bästa inläggen jag läst här.