Hur gick det för Adnan_Gangster? (Landskronahärvan...)

Status
Ej öppen för fler svar.

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Det är fan bud på att bli utlänning själv. Det verkar så jävla enkelt och man kan alltid försvara sej med att "man inte visste" eller att "du är rasistisk". Dessutom slipper man att arbeta eftersom man kan försörja sej med att kränga bilar samtidigt som man tar bidrag.

På kvällarna kan du alltid gå ut och slå någon på flabben och påminna den nedslagne att om han polisanmäler, så kommer du tillbaka med hela familjen och hämnas. När din syster sedan träffat en svensk kille för att försöka integrera sej i samhället så är det bara att ge henne en fot i röven, över balkongräcket eller ta en snabbresa "hem" och göra sej av med henne där.

När man återvänder så hoppas man på att det är städat, att maten är klar och att burkan sitter som den ska, annar måste du ju pryla upp din fru innan du ska äta och det är ju så jobbigt..

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Tråden kommer säkert stängas snart men kommer åsikter ändras?...nä! Invandringen har blivit ett jätteproblem men det får inte diskuteras nånstans, inte ens politikerna vågar prata om det. Jag anser att invandringen är det största problemet i Sverige, det blir bara värre och det är på väg att spåra ur. Det finns ett ordspråk som heter "Man får det rykte man förtjänar" När 1,3miljoner svenskar emigrerade till Amerika i slutet på 1800- och 1900-talet så hade de bra rykte för att de skötte sig. En del utlänningar säger skicka hem den skit som inte sköter sig, jag håller med, men så får inte en svensk säga, varför inte? Andra utlänningar försvarar de som inte sköter sig, segregation bla bla bla. Ingen behöver vara kriminell i Sverige eftersom vi har en social grundtrygghet, det handlar om att en del vill ha mer och mer! Hur kommer det sig att vissa invandrargrupper har dåligt rykte medans andra har bra rykte? Har nog aldrig hört någon säga nått illa om en Amerikan, Kines eller Japan med däremot om en del andra invandrargrupper (skriver inte några här eftersom det kanske bidrar till att tråden stängs..), hur kommer det sig?

speedruch

mano
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
none
stängs tråden nu e det nog inte för ditt citat utan för andra anledningar. Tycker du har rätt i det du säger och jag har sj märkt att fler å fler börjar inse hur det egentligen ligger till i samhället. vi får inte tappa hoppet.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kul att folk har så förutfattade meningar om Landskrona. Välkomna hit, inatt gick jag genom i princip hela stan, jag var aldrig rädd och inte såg jag nåt hemskt eller några nysvenskar som såg hemska ut. Stackars folk att gå runt och vara rädda för saker de inte vet nåt om...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kul att folk har så förutfattade meningar om Landskrona. Välkomna hit, inatt gick jag genom i princip hela stan, jag var aldrig rädd och inte såg jag nåt hemskt eller några nysvenskar som såg hemska ut. Stackars folk att gå runt och vara rädda för saker de inte vet nåt om...

Förutfattad mening: Landskrona

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
tycker inte att det finns någon anledning till att tråden skall stängas. Det är bra att detta diskuteras och "luftas" fram. Bara det inte förekommer rasistiska påhopp.

Visst det är en visst problem med invandringen i sverige (själv tillhör jag en annan etnisk bakgrund) och har vuxit upp i en förort. Jag måste säga att segregation ÄR ett problem, som någon ovan sa att det bara "skylls" på det, men det är inte den enda problemet. Föräldrarnas uppfostran spelar även in en stor roll.

När jag var yngre har jag sett hur vanliga invandrar killar har utvecklas till kriminiella. Och de flesta har haft dessa saker gemensamma

- 80 % i skolan var invandrare
- 90 % var invandrare där de bodde
- Farsan var aldrig hemma eller hade lämnat.(Vissa ställen även slog barnen)
- Haft svårt att hitta jobb, helt enkelt sysslolösheten.

Men det största problemet är att det inte fick integrera med svenskar.

Om en person som bodde i förorten, som blev kriminell, skulle aldrig ha blivit kriminell i ett ställe där 80 % svenskar bodde, och förhållanden var tväremot.

Visst kommer någon nu tycka att det jag säger är fel o.s.v. och försöka motbevisa, men det är något jag har sett med mina egna ögon, och varit i dessa människor hem.

Att även ungdomarna att sysslolösa, svårt att hitta jobb spelar en stor roll.
Att få jobb blir svårt då man varken har arbeterserfarenhet sedan innan och
annorlunda efternamn.

MILJÖN GÖR EN KRIMINELL(omgivning, kompisar,uppfostran), MAN FÖDS INTE TILL KRIMINELL.

Därför för att fixa problemet med invandringen är att fixa problemet med integrationen, eller ialafall förbättra det.

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97

Jag är inte heller rädd i den stan, men du måste erkänna att både du och jag har haft vår beskärda del av stöld- och skaderelaterade bekymmer.

Du stöld av två motorcyklar, jag upprepade stöldförsök och skadegörelse på mer än en mc, samt två vandaliseringar av bilen..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag moderarar inte bort tråden än då den inte är rasistisk i mina ögon. Det speglar åsikter som bryrt upp över dom senaste 1-2 åren och det är regeringens fel. Svensken blir överkörd av politiker som försöker hjärntvätta oss med att flyktingströmmen är bra. Som många påpekat, det är skillnad på invandrande arbetskraft (som kommer för arbete) och flyktingar.

Tråden är faktiskt rätt human och de som skriver är förklarande och berättar varför man tycker si och så. Det är bra. Jag har själv hört av mig till både moderaterna och sverigedemokraterna med några frågor. Får se om man får svar.

Anledningen jag emailat dessa partin är pga att droppen rann över lite grann i helgen. Jag var i Kungens Kurva i helgen för att äta med tjejen. Javisst att det är påsk och många svenska familjer träffar sina släktingar, men det är så här dom flesta andra dagar och helger oxå jag varit där.
Det var 3 bord som jag kunde se där det satt svenskar, och resten av borden (30 st?) var utländska och ingen talade svenska och det var 2-4 knattar (ungar) vid bord.
Det är samma sak i Södertäljes innerstad. Reklamskyltarna för Södertäljestad speglar inte vad du ser när du går på huvudgatan. Gör ett besök...

Det snackas även om segretion (stavning?), jag tror det mer av handlar om att svenskar försöker kommer bort från miljonområdena och grötar ihop sig med ens egna för att få en gnutta känsla av att man fortfarande bor i Sverige. Att man vill höra sitt eget språk talas på gatorna, i butiker och shoppingcentran, och att ens egen kultur och lands egenskaper lyser igenom. Det är inte det vi ser idag om man bor i närheten eller runt en storstad i Sverige.

Skygglapparna har suttit på allt för länge och jag tror att många har öppnat upp ögona och sett problemen och konsekvenserna som uppstått med den extremt höga invandringen vi har / haft i Sverige.

2010 års val blir intressant.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Problemet är väl snarare att folk bygger sina åsikter på något som hände för 10 år sen. Dessa ungdomar är fast, sitter inne, är åtalade och ja, de har varit ett problem i stan. Men är de det när de sitter i häktet? Nä, det är otroligt bra i stan nu jämfört med för 12 år sen när jag flyttade hit, då var det bombdåd, pistolfighter och annat skit och då var det riktigt illa. Det är det inte nu. Men visst har det hänt saker, det ska man inte säga nåt om. Man kan dock hjälpa till att göra saker bättre men det gör man knappast genom att hela tiden fokusera på det dåliga i en stad där brottsstatistiken sjunker - till skillnad från många andra.

Stakars dig som blundar för verkligheten.

Säger han som bor i en av sveriges minst tätbefolkade områden. Landskrona är inte farligare än nån annan småstad nuförtiden men vill man hålla fast och vara rädd för saker får man vara det, det är bara tragiskt att fördomarna haglar från folk som bor på ställen som inte har några egna erfarenheter av invandring i större skala än de två tomtarna som äger den lokala pizzerian. Välkommen in i min fördom. :hej

Jag är inte heller rädd i den stan, men du måste erkänna att både du och jag har haft vår beskärda del av stöld- och skaderelaterade bekymmer.

Du stöld av två motorcyklar, jag upprepade stöldförsök och skadegörelse på mer än en mc, samt två vandaliseringar av bilen..

Absolut - men jag känner mig inte mindre trygg här än i centrala Linköping (där jag bor nu). Och så är det ju faktiskt så att det blir bättre hela tiden - och har fortsatt att bli det. Jag var vittne till en snubbe som smashade rutorna på OK/Q8-macken nere vid Rohm&Haas - det var en snubbe i 40-års åldern från Luleå - helyllesvensk med sin volvo 940 skriven på morsan. Han var säkert bara på besök och tog tillfället i akt. Det var ingen kosovoalban direkt även om folk trodde det dan efter.

Har du ägt mer än en mc? :va

:tungan

Last edited:

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
A: är du en invandrare av senaste generationen (ej född inom Sveriges gränser) så skall du vid minsta brottslighet deporteras tillbaka till det land du kommer i från utan möjlighet att komma tillbaka inom 10år eller mer då personen i fråga missbrukat gästfriheten i Sverige där han (antagligen) sökt sin tillflykt till!!

B: är du född i Sverige, Svensk eller som andra, tredje & fjortonde generations invandrare så skall du låsas in precis så länge som det brott du gjort dig skyldig till säger att du skall vara inlåst!!

Ganska enkel ekvation i mina ögon!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Jag känner så som många andra invandrare att vi dras med dessa idioter fast man sköter sig .
Hur kan ni se nån skillnad .
På vilken utlänning som e bra å vem som e dålig fast han eller hon bor i förorten
Problemet ligger hos våra kära politiker som accepterar detta samt ni svenskar som bara sitter bakom tangetbordet å klagar å inte gör nåt åt saken. Erat kära land håller på att försvinna bland era händer .
Ta tag i saken sluta gnäll.
Gör som danmark sätt lite regler för invandrare som vill bo här.Du MÅSTE lära dig språket du måste fixa ett jobb och du får inte finnas med i registret´eller nåt.

Men va vet jag .:va

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ta tag i saken sluta gnäll.
Gör som danmark sätt lite regler för invandrare som vill bo här.Du MÅSTE lära dig språket du måste fixa ett jobb och du får inte finnas med i registret´eller nåt.

Men va vet jag .:va

:tummenupp

Det borde kommit för länge sen, folkpartiet kanske ska få rösten nästa gång?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
zajtar, du har rätt och många andra invandrare / icke svenskar. Vi är så moderna i Sverige att hellre sitter och tar en diskussion på internet än aktivt går ut och protesterar mot invandrarna. (iofs skulle väl det skapa rätt stor kallabalik hehe).

Sverige har dom vekligaste lagarna. Det syns rakt igenom allting! Rättsväsende och allt...!

Om vi bara haft lite mer nationalitet och patriotism i blodet och något att vara stolta över så skulle det bli andra bullar. Men icke... vi sitter i våra soffor o tjatar o gnäller.

Jag vet inte, men finns det ens några krav just nu på invandrare?
Att kunna svenska verkar ju inte vara något som är ett krav. Kravet verkar bara vara att delta på svenskakurs. Inte att faktiskt lära sig språket eller kulturen.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
MILJÖN GÖR EN KRIMINELL(omgivning, kompisar,uppfostran), MAN FÖDS INTE TILL KRIMINELL.

Därför för att fixa problemet med invandringen är att fixa problemet med integrationen, eller ialafall förbättra det.

..det har du alldeles rätt i. Men miljön är ju skapad av en totalt huvudlös politik som inte ställer krav/ger riktlinjer, sållar bort rötägg, eller låtsas om att sk kulturkrockar existerar.

Sen hjälps ju inte integrationen av ett totalt ointresse att förankra invandrar/mångkultur/flyktingpolitiken i folkviljan, ...att rim & reson vad gäller kvantitet saknas ..att den finansieras på löpande hemlig räkning, ..att dom med avvikande mening som gör sig hörda blir förföljda/av med jobben/stämplade som hin håle själv mm mm.

Om man gör en överslagsräkning på antalet misshandlade, rånade, våldtagna, mördade, kriminella sub-/maffiakulturer som de drivande låtsashumanisterna producerat, ..kan det bara betraktas som ett gigantiskt övergrepp & misshandel av Sverige & dess invånare, ...såväl fysiskt som ekonomiskt, som satt & sätter spår för lång tid framöver.
Och därtill inte minst övergreppet mot/demonteringen av grundläggande demokratiska & mänskliga rättigheter som yttrande-/medbestämmanderätt (...metoderna påminner komiskt nog ganska mkt om tyskt 30-tal).

Det framgår säkert at jag instämmer i vad någon tidigare nämt, att detta sammantaget är Sveriges största interna problem idag (även om konstruktörerna gör allt dom kan för att "marginalisera & normalisera" tillståndet). Och eftersom medbestämmanderätt i sakfrågor saknas i vår demokrati lämnar det TYVÄRR inte speciellt många alternativ att välja på när det blir dags för val.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Vissa grupper gör det alldeles för lätt för sig själv, vill man verkligen komma in i svenska sammhället kan man inte skylla allt på politikerna.
Varför får dom inga jobb så de kommer ifrån ghettot? Vem vill anställa någon som inte kan svenska, har dålig attityd mot svenska sammhället, stor brottslighet och även en väldigt stor tillgivenhet till sina egna.
Vilket företag skulle anställa någon som kom på en intervju med burka och lakan, visst att de inte får jobba för deras familj.

De vi tar inska sättas direkt vid skolbänken, lär dem svenska och våran kultur. Visst de behöver inte svika sin kultur och religon helt men de kan tagga ner den om man vill bo och bli respekterad i Sverige och av svenskar.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Problemet är väl snarare att folk bygger sina åsikter på något som hände för 10 år sen.

:tungan

Men ärendet du hänvisar till är ju alldeles purfärskt, & rättegången inte klar än (väl). Ett solklart fall av maffiakultur där 15 st slynglar invaderar & tömmer en HiFi-butik inför allas ögon, ..tar stryptag på & hotar den protesterande innehavaren med orden "du ska visa respekt" !

Kan vara på sin plats att citera en kroatisk tolk som uttryckte läget i Sverige som: "...ett långsamt lustmord på svensk kultur & värderingar".

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Respekt mot andra människor är grunden för ett fungerande samhälle.

När jag jämför inställningen bland "svenskar" i min omgivning, med den inställning man har i många andra länder jag har bott och besökt slår det mig att "Svenskar" har en allmänt negativ inställning mot invandrare.

Min mamma har lärt mig att du ska behandla andra såsom du vill bli behandlad själv. När de kommer till vårt land är det vi som har ansvaret att välkomna dem, annars får vi vad vi förtjänar (m.a.o. såsom det är nu..)

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Min mamma har lärt mig att du ska behandla andra såsom du vill bli behandlad själv. När de kommer till vårt land är det vi som har ansvaret att välkomna dem, annars får vi vad vi förtjänar (m.a.o. såsom det är nu..)

Du gör det lika enkelt för dig som makthavarna, ..lägger över skulden på Sveriges befolkning. Det vinner man ingen röst på från mig iaf.

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Du gör det lika enkelt för dig som makthavarna, ..lägger över skulden på Sveriges befolkning. Det vinner man ingen röst på från mig iaf.
Din inställning hjälper inget iaf..

Politikerna har inte gjort sitt jobb heller, de är en del av de som ska "välkomna"

Om du blir behandlad som en tjuv hela livet och alla runt om kring dig är "banditer", kommer du med all säkerhet att också bli det.. "naturlag"

Hur bryter vi det mönstret?
a) Genom att behandla dem som skit i fortsättningen också
b) Genom att skjuta av hela bunten
c) Genom att bemöta dessa INDIVIDER (som du och jag) med respekt och vinna deras förtroende

Vad tror du är den bästa vägen?
--------------------------------------------------------------------

Man får också skilja på huvudproblem och följdproblem.

Huvudproblem: Invandrare kommer inte in i vårt samhälle, utan blir "outsiders" ->-> frustration och brottslighet

Följdproblem: T.ex. Vissa invandrare begår brott (vilket iofs "svenskar" också gör").

Antingen kan man diskutera hur man ska straffa "följdproblem" (vilket man iofs skall), eller så kan man diskutera det intressanta, nämligen "huvudproblematiken". Löser man den så löser man majoriteten av "följdproblem" också.

Skilj på sak och effekt, och fundera över var det lönar sig mest att lägga ner energin.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...