Hur gick det för Adnan_Gangster? (Landskronahärvan...)

Status
Ej öppen för fler svar.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Var fjärde röstade på SD valet 2006 i Landskrona, har det blivit bättre?

Problemet är att SD trycks ner och får inte föra så mycket av sin talan osv.
Resten av partierna går ihopa för att trycka ner dem.
Visst dom har ett skamfilat rykte och det lär ta tid innan det åtgärdas.
Samtidigt är det precis vad folk tänker och säger som SD står för,de hycklar inte så mycket menar jag.
Dock skulle dom satsat på andra frågor med i samhället,till viss del gör dom det iförsig.

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
A: är du en invandrare av senaste generationen (ej född inom Sveriges gränser) så skall du vid minsta brottslighet deporteras tillbaka till det land du kommer i från utan möjlighet att komma tillbaka inom 10år eller mer då personen i fråga missbrukat gästfriheten i Sverige där han (antagligen) sökt sin tillflykt till!!

B: är du född i Sverige, Svensk eller som andra, tredje & fjortonde generations invandrare så skall du låsas in precis så länge som det brott du gjort dig skyldig till säger att du skall vara inlåst!!

Ganska enkel ekvation i mina ögon!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Logik, undra vad det är våra kära politiker och rättsväsende inte fattar :va

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Lyssnade på nyheterna på radio i förra veckan, där sa dom att Sverige tar emot 11% av världens asylsökande. Det enda land som tar emot fler är USA.......

I samma nyhetssändning berättade man att det ska komma en höjdare från nån instans i EU och ifrågasätta varför Sverige skickar tillbaks så många invandrare till Irak.

Är inte det att kasta sten i glashus? :rolleyes:

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Sverige tar in 60% av alla asylsökande Irakier innom EU, Så det känns lite konstigt att dom ska komma hit och fråga just det :va

Lyssnade på nyheterna på radio i förra veckan, där sa dom att Sverige tar emot 11% av världens asylsökande. Det enda land som tar emot fler är USA.......

I samma nyhetssändning berättade man att det ska komma en höjdare från nån instans i EU och ifrågasätta varför Sverige skickar tillbaks så många invandrare till Irak.

Är inte det att kasta sten i glashus? :rolleyes:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vårt land är ju stort som fan.. Nog finns det plats för ett par till. :pannkyss

absolut, det är en stor efterfrågan på produktiva Afghaner, Irakier men framför allt Albaner etc i sverige:näsblod

Last edited:

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Var fjärde röstade på SD valet 2006 i Landskrona, har det blivit bättre?

Sverigedemokraterna lär aldrig få tillräckligt med röster, men med allt fler som röstar på dem så borde staten till sist fatta att invandringen har gått alldeles för långt.

Man kan ju ta in en del invandrare, men man kan inte ta in så gott som alla, det funkar inte helt enkelt. Vi kan knappt ta hand om dom vi har nu. Hur ska det se ut om 10 år? eller 25 år?

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Man kan ju ta in en del invandrare, men man kan inte ta in så gott som alla, det funkar inte helt enkelt. Vi kan knappt ta hand om dom vi har nu. Hur ska det se ut om 10 år? eller 25 år?

Svenskar är en minoritetsgrupp?:va

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
...
B: är du född i Sverige, Svensk eller som andra, tredje & fjortonde generations invandrare så skall du låsas in precis så länge som det brott du gjort dig skyldig till säger att du skall vara inlåst!!

Problemet är att det är alldeles för enkelt att bli "svensk". Skulle gärna sett en lång prövotid på 10 år innan det beviljas.

Detta skulle även innefatta att dina barn sköter sig exemplariskt.

165DiTech

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2007
Hoj
2006 YAMAHA R6
Skönt att dom slutat sno hojar och sådär.
Men är det verkligen värt att rösta på SD bara för deras syn på invandring, deras övriga politik är ju inte speciellt upphetsande så vem vet hur det kan sluta..

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Hoj
ducati
:va Usch! Jag som tyckte det va skitsvårt att bli svensk! Vet inte ens om jag är svensk idag:confused:

Vad är svensk?
När blir man svensk?:gnissla
När man varit laglydig en viss tid, eller när man kan språket?
Fürsten skulle stava fel på svenskaprovet som skulle göra honom till svensk!
Antydningar här på SH, skulle kunna tyda på att hans eventuella tidigare kriminella handlingar diskvalificerar honom som trovärdig svensk medborgare i alla avseenden.
Beror det på att hans fürfæder ær brottslingar -förlåt invandrare?
:rolleyes:

Tycker inte att det är så jävla lätta gränsdragningar här...

The harder they get...:D

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Kommer rösta SD 2010, varför ?

Gratis parkering och sänkt inkomstskatt !!!!

Rösta med plånboken, jag bryr mig inte om vad de gör med invandrarna men säger dem att de sparar så mkt pengar genom att strypa invandringen och skicka tillbaka dem dit de hör hemma så fint.. jag skiter i bara de sänker skatten så jag får mer i plånboken. :yoparty

Korruptionen är så utbredd bland sveriges politiker idag att det inte spelar någon som helst roll vad du röstar, de jobbar för sig själva och ingen annan än sig själva ändå så man kan lika gärna rösta på något parti som vill sänka skatten och spara in på saker som inte drabbar dig själv :D

Och som en klok herre redan sagt, ja politiker är horor !

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Men är det verkligen värt att rösta på SD bara för deras syn på invandring, deras övriga politik är ju inte speciellt upphetsande så vem vet hur det kan sluta..

Det borde sitta bättre folk i det partiet som kan något om politik och har grunder för vad de säger. Just nu är det inte särskilt många mer än de allra högsta i det partiet som har alla hönsen hemma verkar det som. Sen behöver de lägga energi på t.ex. sjukvårdspolitiken, miljö och arbetslösheten än endast bara invandrarpolitiken. Har de bra synpunkter och förslag om de andra grejorna kommer fler rösta på dem. Sen är det nästan som svenska folket går mot sig själv, det är i princip en oskriven lag att man inte får älska Sverige. Man ska sluta gå till kyrkan på skolavslutningarna, sjunga du gamla du fria och ha svenska flaggan uppe för att det anses vara rasistiskt?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Vi är duktiga på att klaga i Sverige. Ingenting kommer att förändras. Bara att inse att de rätta personerna sitter i riksdag och regering.

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure

Ja de är värt det....

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Det borde sitta bättre folk i det partiet som kan något om politik och har grunder för vad de säger. Just nu är det inte särskilt många mer än de allra högsta i det partiet som har alla hönsen hemma verkar det som. Sen behöver de lägga energi på t.ex. sjukvårdspolitiken, miljö och arbetslösheten än endast bara invandrarpolitiken. Har de bra synpunkter och förslag om de andra grejorna kommer fler rösta på dem. Sen är det nästan som svenska folket går mot sig själv, det är i princip en oskriven lag att man inte får älska Sverige. Man ska sluta gå till kyrkan på skolavslutningarna, sjunga du gamla du fria och ha svenska flaggan uppe för att det anses vara rasistiskt?

Precis, vad har SD tillfört politiken runt om? Inte ett piss. Kolla vad det partiet har åstadkommit/motionerat om i de kommuner de fått mandat! Om ett sådant parti skall lyckas mer än få proteströster krävs det lite mer seriöst folk i partiet. Därmed inte sagt att jag röstar på de.

Skuggan

Guest

Menar du då att alliansens politik är mer upphetsande :va

Vi är duktiga på att klaga i Sverige. Ingenting kommer att förändras. Bara att inse att de rätta personerna sitter i riksdag och regering.

Håller med. Det går bra att sitta hemma i soffan och gnälla men att försöka påverka ngt, det är det värre med..
Den dagen en liter bensin kostar 20kr l kommer vi fortfarande köra bil.. Tror ju knappast att det bli någon form av blokad av tex motorvägarna som man gör i Frankrike..

(ursäkta att jag gled ifrån ämnet lite :) )

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det är i princip en oskriven lag att man inte får älska Sverige. Man ska sluta gå till kyrkan på skolavslutningarna, sjunga du gamla du fria och ha svenska flaggan uppe för att det anses vara rasistiskt?

Ursäkta men vad fan har kyrkan med Sverige att göra egentligen :va Det är ju bara den där jävla kristendomen. Jag har svårt att förstå hur han där jesus har kunnat lura så jäkla många människor.

Fast jag ska inte klaga, om han inte hade dött och sedan vaknat igen så hade jag inte haft påsklov nästa vecka :) :D

Jag och Mr.duDe har förövrigt "Adnan" som allmän benämning för tjuv, här hemma får vi tilfälle att använda det ganska ofta också :tummenupp :)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...