Hur gick det för Adnan_Gangster? (Landskronahärvan...)

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Gör nåt åt saken...

Har suttit o läst igenom den här tråden nu, har dock kanske inte alla fakta för att uttala mig, men..

Jag är född o uppvuxen i Skåne, inte nära men inte långt från Landskrona heller. Har de senaste 8 åren bott i Sthlm, och därför lyckligtvis klarat mig från utvecklingen i Landskrona :gnissla

Det jag blir så förvånad över (kanske har jag missat det i nån tråd)

Varför har ingen tagit hand om problemet??

Att polisen inte gör så mycket annat än att stoppa cyklister o blåser ballonger, fine. Det förväntas kanske inget annat heller..

Och nu understryker jag, medveten om att det är lätt att vara tuff ca 60 mil därifrån, att jag är ingen semi-wannabe-gömma-mig-gangster.

Men om man vet vem det är som baxar hojjar o kör sönder dem, lägger upp dem på på youtube osv osv.
Varför tar/tog då ingen hand om problemet?

Understryker igen (för att slippa massa påhopp) att jag inte är eller var nån gangster när jag bodde i Skåne. Men i förorten där jag är uppväxt, där var vi ju ett gäng kompisar som höll ihop i vått o torrt, precis som jag tror det fungerar i de flesta förorter runtom i landet.
Det fungerade ganska enkelt där, vi visade respekt gentemot dem som visade oss respekt, vi pissade inte inte på andras bakgårdar så länge de inte pissade på våra.
Visst gick folk över gränserna ibland, visst brakade det loss ibland, ibland lite mer än nödvändigt:va

Kort o gott så skötte vi vårt o lät andra sköta sitt, baxade nån något av oss, då tog vi tillbaka det. Hade vederbörande redan hunnit paja det, fick de ju ersätta det, och nu snackar vi inte bötfällningar med orimliga summor. Baxade nån ett äpple från morsans trädgård, då skulle det ersättas med ett nytt äpple + ett löfte om att det inte skulle hända igen...

Så därför blir jag konfunderad över att ingen gjorde/gjort något?

Eller gjorde nån det, o jag missat det i nån tråd?

Sen fattar väl även jag, att om man sitter i sin bil o ser sin stulna R1 svischa förbi, vad göra liksom?
Men den som kör den stulna hojjen,måste ju kliva av hojjen nån gång, o gå o lägga sig hemma där man bor, inte f-n kör den/de omkring hela tiden, helt onåbara liksom...

Nu lär jag säkert få massa påhopp i stil med: "lätt att va kaxig bakom tangentbordet osv" eller "att jag tittar för mycket på tv" eller vad som, men fortfarande..

Jag vet bara hur det funkade när jag var yngre, och hur det fortfarande fungerar i min värld. Tar du vad som är mitt eller mina vänners, och vi får reda på vem du är, då kommer vi o plockar tillbaka det. Har du inte det kvar då, får du skaffa fram nytt, simple as that..

Glad påsk på er alla...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Denna tråden blir ju bara bättre och bättre, tåden börjar bli kränkande brun asg...................

Tråden är inte brun, den är mot alla kriminella, i synnerhet dom kriminella gängen i Landskrona.

Sen vad dom gängen består av för olika nationaliteter är av underordnad betydelse.

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
appapp ,,nu kan du betraktas som rasist för att säger så,som svensk får man inte ha en sådan åsikt,då är du stämplad rasist *S*. Våra härligt,starka Politiker, som vill ha det så här tycker säkert att du överdriver.För de har ju en männsklig rättighet att bete sig som de vill.

Jo det är ju typ så. Och hur i helvete kan de låta en sådan spela på landskrona festivalen? Det är ju ungefär samma sak som om de skulle skicka upp Pluton Svea på scenen på Malmöfestivalen. Tänker inte diskutera det närmare, tråden blir rutten och det kommer någon och ska försvara att det finns vissa som är bra.

Edit: Malmö festivalen kanske är lite opassande miljö/besökare att låta Pluton Svea spela i/för, säg Kiviksmarknad...

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
I samma veva som adnan gangster, så fanns det även några ungdommar i helsingborg som stal hojar.

jag vet att 1 hamnade på sjukhus med bruten rygg efter att ha försökt köra ifrån polisen med en stulen hoj & blev liggandes på sjukhuset mycket, mycket, mycket länge

1 person är död (om jag inte missminner mig, så tog han en överdos)

1 har flyttat till typ norrland (norr om hallandsåsen) och har ordnat upp sitt liv

när det gäller adnan, så vet jag att polisen har haft ett oerhört stort tryck på dessa ungdomsbrottslingar i LA, så pass mycket att dom har fått lugna ner sig, då dom ständigt varit bevakade

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Han Emilush är väl svensk om jag inte missminner mig!

Emil Göransson från Annelöv.

Tror han vill heta Muhammed egentligen. :rolleyes:

Edit:
Tänkte inte på det själv men här har blivit jävligt lugnt med moppestölder och liknande,
har inte hört något om adnan och de andra svulstarna på ett tag.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
I samma veva som adnan gangster, så fanns det även några ungdommar i helsingborg som stal hojar.

jag vet att 1 hamnade på sjukhus med bruten rygg efter att ha försökt köra ifrån polisen med en stulen hoj & blev liggandes på sjukhuset mycket, mycket, mycket länge

1 person är död (om jag inte missminner mig, så tog han en överdos)

1 har flyttat till typ norrland (norr om hallandsåsen) och har ordnat upp sitt liv

när det gäller adnan, så vet jag att polisen har haft ett oerhört stort tryck på dessa ungdomsbrottslingar i LA, så pass mycket att dom har fått lugna ner sig, då dom ständigt varit bevakade

Skönt! somliga får sitt straff.Synd bara att det belastar samhället med kostnader.

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Har ingen som helst förståelse för hur man kan bo kvar där i Landskrona. ALLA kan ju inte bo i den perfekta stadsdelen men man kan alltid flytta ifrån Landskrona. Synd på en för ett par år sen mycket trevlig stad.
Det var redan för sent slutet på 90-talet. Nu är det ju krigszon där nere.
Hoppas nån gammal gubbe bara får nog och laddar sin kulspruta och bara får fnatt och rensar ut så långt skotten räcker, det borde ju väcka en hel del politiker.

//En som saknar den gamla fina Landskronaidyllen.

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag röstar på Sverigedemokraterna år 2010, det är ett som är säkert. För ungefär 4 månader sen kom det ca 100 utlänningar till min lilla skitstad här i norrland, och vips så skjöt stölderna i höjden. :huvet

Jag har bevittnat en stöld och mina kompisar samma sak, men säger man nått så poff så är man rasist. :va

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
WW, hur gick det för han som du och jag plockade med den stulna Duccen?

han satt inne i 14 månader

mc stöld
häleri
bilstöld
fyllekörning
narkotikabrott

14 månader var billigt för allt detta

när han kom ut, så flyttade han & ordnade upp sitt liv (polisuppgift), dock sprang jag på honom på ett solarium här i stan för någon månad sedan.
så frågan e om han e på besök eller har flyttat tillbaka :va

Last edited:

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Sen vad dom gängen består av för olika nationaliteter är av underordnad betydelse.

Beror väl på vad man är intresserad av.

Är man intresserad av samhälls- och integrationspolitik tycker jag det är viktigt att se till helheten och inte naivt tro att bakgrund och etnicitet inte spelar någon roll för ens förmåga att leva som skötsamma individer i ett svenskt samhälle.

Det där du skriver låter som en klyscha hämtad ur valfri kvällstidning.

/Fredde

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
någon som har sett Guds stad? jag ser många likheter häremellan...

peppureikä

Guest
Favelan! Landskrona! Same Same...
Stängt gränserna för faaan.. hur länge svenne tålerelar denna jävla skit? (stavning) alla ska må bra , ja tjena...ni måste ju säga ifrån! Jag som är finne o är i Finland , vi är ju iaf stolta att ha finska flaggan i topp!! Ni är för snälla!!!Sverige kan inte rädda hela världen....:mad:

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Jag röstar på Sverigedemokraterna år 2010, det är ett som är säkert. För ungefär 4 månader sen kom det ca 100 utlänningar till min lilla skitstad här i norrland, och vips så skjöt stölderna i höjden. :huvet

Jag har bevittnat en stöld och mina kompisar samma sak, men säger man nått så poff så är man rasist. :va

Var fjärde röstade på SD valet 2006 i Landskrona, har det blivit bättre?

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Tjuvar borde det huggas händerna av. Hur i helvete man kan göra en låt där de sjunger "hela landskrona hatar polisen" , javisst och hela sveriges normala befolkning hatar emilush eller vad fan han heter. Man blir så jävla förbannad!! Är det någon från ett annat land som inte kan infinna sig i våra lagar så får de helt enkelt hålla sig från vårat land, man borde utvisa dem med omedelbar verkan.

och hur gör vi med svenskarna som e födda i detta landet å inte kan hålla sig inom våra ramar,.. å lagar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha