Hur gick det för Adnan_Gangster? (Landskronahärvan...)

Status
Ej öppen för fler svar.

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Kallar du mig rasist och svin?

Tack för det !

Vill du att jag ska kalla dej för det? Jag tror nog att jag är lika berättigad till att generalisera som invandrarna är. Och som du läste i mitt tidigare inlägg, om jag fick välja mellan fortsatt invandring eller att tömma hela sverige på invandrare, så hade jag valt det sistnämda även om det innebär att de bra och skötsamma individerna stryker på foten också. Fan, man skäms för att vara svensk idag för att detta är en mentalitet som inte hörtill "svenskheten" men som är framtvingad av invandringspolitiken. Jag är ingen hatare, men ju längre tiden går!

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Jag har svårt för åsikterna om att detta är vårt fel, att svenskar inte vill integrera tillräckligt bla bla bla. Svenskarna var gästfria och trevliga mot invandrad arbetskraft på 60 och 70-talen! Sen har något hänt som gjort att detta avtagit och vad är det? Jo, titta på efterlyst på Torsdagar kl 21 så får ni svaret. Har man inte för avsikt att sköta sig som invandrad i ett nytt land så är man inte välkommen, enkelt va? Vi skulle inte ha dessa problem om vi följde denna enkla regel i fetstil.

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
Tack gode gud att jag inte känner sådana svenskar som er, speciellt KuntaKen. De svenskar jag känner har en god hjärta och ser mig som en människa, och inte en invandrare som skall bort från landet.

Förresten så är det inte bara sverige, utan hela världen som har blivit fuckt up.

Människan kommer förgöra sig själv med alla har mot varandra.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Fattar inte varför folk tycker vi svenskar som faktiskt kommer från Sverige ska anpassa oss efter andra kulturer, man tar väl seden dit man kommer.

Så mycket med invandrarpolitiken som gör en upprörd, som nån sa det är inte för inte som sd fått ökad andel röster!

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
såg precis nyheterna på tv4 där dom visade brandmän som behöver stöd från polisen för att kunna göra sitt jobb, finns även på youtube ett avsnitt.

ytligare bevis för dom som inte har egna ögon & som inte tror att det finns problem med invandringen

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
När jag skickar iväg fax till arbetslöshetskassan och personen i fråga som lämnat faxet är helt frisk. Jag tittar lite på brevet när jag skickar iväg det. Det står - Kan inte gå mer än 5 minuter i taget, måste vila för det gör ont i benet. - Ger tillbaka pappret och ser hur personen glatt skuttar iväg med en ny månadslön.

Men anmälde du honom för bedrägeri då? Antar att du inte gjorde det, varför inte?

Tommy.exe

Guest
Tack gode gud att jag inte känner sådana svenskar som er, speciellt KuntaKen. De svenskar jag känner har en god hjärta och ser mig som en människa, och inte en invandrare som skall bort från landet.

Förresten så är det inte bara sverige, utan hela världen som har blivit fuckt up.

Människan kommer förgöra sig själv med alla har mot varandra.

Tråkigt att du uppfattar det så. Jag hoppas du trivs i sverige och att det går bra för dig. Jag önskar alla skötsamma människor allt gott.

Varför du kände dig utpekad vet jag inte... Jag tror att du missförstår. Sen om du väljer att missförstå det vet ju inte jag..... i princip så säger du ju att vi är dåliga människor för att vi ens diskuterar dom här problemen. Kanske tillochmed rasister?

Det är ju väldigt lätt att skrika rasist åt någon när argumenten tar slut, det dödar ju liksom diskussionen....

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Seriöst ni som vill buga inför invandringen, känner ni några, har ni "inside info" om hur det verkligen går till i många kretsar.
De jag känner framförallt umgås med alla jobbar har egna företag tjänar pengar, deklarerar som allt folk gör. De har kvar sin egen kultur/religon men har tagit ner den lite för att inte stöta sig för mycket och för att visa sin uppskattning mot det svenska sammhället.
Men vet också pga att jag har många invandrare i min bekantskapskrets hur mentaliteten är hos dem som inte vill integrera, för inte fan handlar det om att vi inte gör tillräckligt utan att de fan inte vill och de har verkligen dålig människosyn mot andra "raser" kvinnor osv.

Tycker vissa borde verkligen vakna upp och inte vara så djävla blåögda.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
...jag förstår inte varför "försvararna" av aktuell politik alltid har tendensen att omvandla kritik mot makthavarna & deras politik till kritik mot alla invandrare. Gissar att det är för att det är lättare att peka rasist än att försöka hitta något konkret till makthavarnas försvar !?

Kriminella invandrare, "integrationsproblem" osv är enbart symptomet på huvudproblemet som är makthavarna och deras icke ifrågasättbara politik. Det finns ingen anledning att som skötsam invandrare ta åt sig av något negativt i denna fråga.

Det är sällsynt men finns dock undantag vad gäller självrannsakan från "gärningsmän":

"Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle. Jag tillhör dem som försvarar det mångkulturella samhället. Men vi som försvarat det har ju förskönat det. Det är otroliga saker som har hänt i arbetarförorterna, där en trappuppgång på några år kunde förvandlas, medan vi stämplade rasist i pannan på de som protesterade och sedan själva förskansar oss i områden långt bort från flyktingar och invandrare, säger han."

Janne Josefsson i hd.se 080210
(kanske inte lika lätt att peka rasist åt honom !?)

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
För ett par veckor sen diskuterades invandringen till Helsingborgs kommun i HD.

Ett hög höns i Helsingborgs kommun säger att detta håller inte iom akut bostadsbrist för invandrarna samt andra orsaker.
Helsingborgs kommun kommer att neka invandring om inget görs i fortsättningen skriver HD.

Tydligen börjar problemen bli uppenbara för fler o fler personer i ledande positioner.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tycker nog att "behandla andra som du själv vill bli behandlad" är ett bra sätt att få ett mångkulturellt samhälle att fungera.

Vore Sverige krigsdrabbat och jag valde att fly till exempelvis Irak med min familj så skulle jag vara väldigt tacksam om dom ville ta emot mig. Men jag skulle inte vilja bli kallad svennejävel och få gå arbetslös eftersom jag har ett svenskt namn. Jag skulle inte vilja att svenskar, tyskar, engelsmän, fransmän och ryssar drogs över en kam, och att det sattes likhetstecken mellan oss invandrare och brottslighet, oärlighet osv...

Men jag skulle å andra sidan acceptera att jag måste lära mig Irakiska, tillräckligt bra för att kunna interagera med samhället. Var villkoret för att få stanna kvar i landet att jag inte begick några grövre brott (misshandel, bidragsfusk osv), så skulle jag inte kunna skylla på någon annan om jag blev utvisad. Jag kände ju till påföljden för det brott jag begick.

Man vill bli behandlad med respekt, oavsett vilken nationalitet man har.

Jag undrar hur man som kristen, blond och blåögd kvinna skulle bli behandlad om man kom med krav på att få bygga en kyrka i Bagdad? Vad skulle hända om vi krävde att man inte skulle få vifta med Irakiska flaggor på skolavslutningen eftersom vi invandrare skulle uppfatta det som rasistiskt?

Nu har jag absolut inga problem med att det finns moskéer i Sverige. Visst ska man ha rättigheter även om man bor i ett främmande land, men vet man med sig hur saken skulle behandlas i sitt hemland ska man kanske tänka efter en extra gång innan man ställer sina krav. Det är som sagt lättare att ta än att ge.....

Men precis som majoriteten redan konstaterat så tror jag att det är politiken som är orsaken till problemet. Sen skulle vi behöva bli lite stoltare över vår nationalitet, räta på ryggen och våga stå för det vi tycker (jag inkluderad).

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Vad är det du inte förstår?

Jag menar att folkets inställning byggs på vad man ser utåt. Som t.ex att nån vill ha en svenskfri dag på ett svenskt badhus, att nån inte vill gå över svensk kristen mark, att ett gäng med invandrare tom med kräver egna lagar i Sverige som skall gälla bara dom.....listan kan bli lång.
Men å andra sidan skall dom inte behöva följa dom regler som det svenska samhället är byggt på.
T.ex att inte kasta sten på brandmän, att inte surfa på systemet, att inte utföra grova kriminella handlingar och sen skryta om det på internet mm mm mm.

Sista delen var nog kanske lite ironisk i överkant.
Som svensk kan man inte se åt en invandrare utan att bli kallad rasist, än mindre uttala sina åsikter.

Varför skall vi respektera deras åsikter och levne, när dom trampar på våra?
(min högst personliga åsikt: passar det inte, så åk hem igen då!)

Det känns som om det är dags för nån att öppna ögonen, man kan inte sopa problemet under mattan genom att dalta eller sätta sig på höga hästar och skrika att alla har lika rätt, det e syyyyynd om dom.

Jag jobbade ett par år som väktare och ronderade bl.a en flyktingförläggning i kalmar vid tillfällrt.
Vi pratade en hel del med de flyktingar som fanns där, och den generella inställningen hos dom var: -Jag har aldrig jobbat innan, och jag tänker inte jobba i Sverige heller.....för det behöver man inte.
Är det konstigt att folk reagerar?

Last edited:

njelger

Guest
Måste vara väldigt jobbigt för dig att leva i den verkligheten varje dag.
För det antar jag att du gör, då klagosången är så intensiv?

vad yrar du om? :va

Ap ap ap, jag hörde så sent som förra veckan på P1 att Danmark har högre skattetryck än Sverige.

Det är ju en lagom lögn.
Har du tex varit på ett danskt sjukhus? Patientavgift ?
Danskarna får ju något för skatten.

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jag har svårt för åsikterna om att detta är vårt fel, att svenskar inte vill integrera tillräckligt bla bla bla. Svenskarna var gästfria och trevliga mot invandrad arbetskraft på 60 och 70-talen! Sen har något hänt som gjort att detta avtagit och vad är det? Jo, titta på efterlyst på Torsdagar kl 21 så får ni svaret. Har man inte för avsikt att sköta sig som invandrad i ett nytt land så är man inte välkommen, enkelt va? Vi skulle inte ha dessa problem om vi följde denna enkla regel i fetstil.

Men nu är det oxå så att majoriteten av dessa brott inte begås av så kallade utlänningar utan svenskar då de är vad de räknas sig som då de är födda i sverige. Ta en 20-åring vars föräldrar kommer från Irak eller vad som helst. Om man frågar honom vilket land han kommer ifrån så är det klart han kommer säga Sverige. För det var här han var född.
Så det är inte invandrare ni irriterar er på....utan mörkhyade.
Jag skulle vara lika mycket utlänning som en annan isåfall eftersom min morsa kommer från finland med så är ju inte fallet då man inte ser skillnad. Ljushyad som ljushyad.

Det är med andra ord inte de nyinvandrade som begår brotten utan "svenskar" med utländska föräldrar.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Om man inte orkar läsa 225 inlägg, kan någon ge ett kort svar på hur det faktiskt gick för Adnan_gangster?

.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...