Hur hälsar du?

Hur hälsar du?


  • Antal röstningar
    0

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Nej, men så är ju ditt nick gubbe också. :D :tummenupp

Bättre hälsa en gång för mycket än en gång för lite. Kör hoj, morsa o var glad.

//P

gubbe skrev:
Blir lite orolig ...
.
.
Detta lärde jag mig när jag började åka (för väldigt länge sedan)/...../ ingen talade om för mig när vi gjorde om regelverket.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
gubbe skrev:
Det var skönt att höra.

Nja, lita inte på det! Det finns fortfarande många icke kunniga där ute.

Inte många nu för tiden som hälsar över huvudtaget... :(


/Z
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ja hädanefter blir det ju honnör då :D Nej men klart man hälsar, lika självklart som att jag stannar och hjälper folk som fått problem oavsett om jag sitter på hoj lr i bil.
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Det hälsas nog en del i finland också.

Slog mig själv rätt rejält i visiret en gång när jag tänkte göra salut till en glidare och bara slängde upp handen i ca 150 knyck. Efter det har jag bara viftat med handen/fingrarna beroende på situation.

Tror jag skall börja hälsa på moppedister också! Var ju en själv, för ett antal år sedan.. Körde en trimmad Suzuki PV, gick närmare 90 km/h :tummenupp Tills snuten tog mig och jag måsta få en annan cylinder uppborrad, gröta upp kanalerna och slipa kolven.. blev lite halvdant så de gick bara 70 :tungan
 

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Uppsala & Stockholm
Hoj
Ducati 900 SSie
Sen jag var och tourade i Skottland i somras har det blivit honnör. Pga av vänstertrafiken syntes inte en vanlig vänsterhandshälsning så värst bra och gashandtaget vill man ju inte gärna släppa, hehehe, så det blev honnörer för hela slanten!
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Förr så hälsade så gott som alla husvagnsägare på varandra när de kom dragandes på vägarna med. Fast det finns det nog inte en ända som gör längre. Den traditionen har dött ut helt.

LÅT INTE DETTA HÄNDA HOJÅKARNA!!!

Man blir alltid glad när man möter en hojåkare som hälsar.
Fortsätt med det...
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
ja hälsar på de flesta men inte alla... inte på tex guldvingar.. säknas knappt te motorcyklar enligt mig... annars hälsar ja glatt på d flesta.. även när ja kör bil.. (övningskör) tror d e nåra som funderat på va d e för dåre i bilen so hälsar...
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Fluxir skrev:
ja hälsar på de flesta men inte alla... inte på tex guldvingar.. säknas knappt te motorcyklar enligt mig... annars hälsar ja glatt på d flesta.. även när ja kör bil.. (övningskör) tror d e nåra som funderat på va d e för dåre i bilen so hälsar...

Det går över med tiden.. minns när jag övningskörde och det kom mötande hojjar, då ville liksom handen upp och hälsa... Typ inpräntat i hjärnbarken... =)

Men det går lyckligtvis över... :)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Warburton skrev:
Sen jag var och tourade i Skottland i somras har det blivit honnör. Pga av vänstertrafiken syntes inte en vanlig vänsterhandshälsning så värst bra och gashandtaget vill man ju inte gärna släppa, hehehe, så det blev honnörer för hela slanten!


Gjorde du honnören med foten då eller? :confused:
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Gustav1 skrev:
Jo tack, själv? :kär

Hehe, jag mår bra... Men som du kanske listat ut hälsade han fortfarande med höger hand... Fastän trafiken var på vänster sida... :)

Men du var nog bara ironisk , eller... ;)

/Z
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Zana skrev:
Hehe, jag mår bra... Men som du kanske listat ut hälsade han fortfarande med höger hand... Fastän trafiken var på vänster sida... :)

Men du var nog bara ironisk , eller... ;)

/Z


Han ville inte släppa gasen sa han juuuu. :huvet
 

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Uppsala & Stockholm
Hoj
Ducati 900 SSie
Zana skrev:
Hehe, jag mår bra... Men som du kanske listat ut hälsade han fortfarande med höger hand... Fastän trafiken var på vänster sida... :)

Men du var nog bara ironisk , eller... ;)

/Z
Nej, jag hälsade inte "fortfarande med höger hand". Jag hälsade fortfarande med vänster hand. Dock syns en honnör även för folk som passerar på min högra sida, vilket den gamla vanliga slappa hälsningen inte gör. Särskilt inte i 200 blås.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Warburton skrev:
Nej, jag hälsade inte "fortfarande med höger hand". Jag hälsade fortfarande med vänster hand. Dock syns en honnör även för folk som passerar på min högra sida, vilket den gamla vanliga slappa hälsningen inte gör. Särskilt inte i 200 blås.

Men vaffan, självklart skrev jag ju feeel juh!!! :banana

Det händer dem bästa också... :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top