Hur hälsar du?

Hur hälsar du?


  • Antal röstningar
    0

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Hela handen om det är sporthoj..
Lyfter bara lite på handen från handtaget då det är en coustom..
DE vill u nästan aldrig hälsa tillbaka..
Men hälsar de glatt innan så viftar jag armen av mig.. :hej
 

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Runt Lygnern, Göteborg
Hoj
TRX 850
Hälsar av princip alltid på customgubbar sen en av dem hjälpte mig när jag fått bensinstopp.

Hälsar på mopeder vid högtidliga tillfällen.

Hälsar oftast inte i stadstrafik.
 

Shitbreak

ihopskruvad...
Gick med
18 May 2003
Ort
ÖLAND, Färjestaden
Hoj
Metrakit Räser. TILLSALU
Vem fan orkar köra omkring och hälsa på varje bonn-jävel man möter??!!

Jag gör det inte när jag kör bil, så varför göra det när jag kör hoj??!
 

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
zxr
Shitbreak skrev:
Vem fan orkar köra omkring och hälsa på varje bonn-jävel man möter??!!

Jag gör det inte när jag kör bil, så varför göra det när jag kör hoj??!



Kan du upplysa om hur du ser skillnad på en bonn-jävel och en vanlig jävel, som du möter på hojen. :confused:

/ Jeppa
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Something smells shitty here...

Självklart hälsar man... Jag hälsar på allt och alla....

Vi måste hålla ihop, det är ju det som gör hojåkandet så mysigt!!

/Zana
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
bippen skrev:
Jag har en teori om glidaråkarna. Kan det va så att man inte vågar släppa styret? Har det med väghållning att göra? Jag har t.o.m sett en harleyåkare sätta ut foten i stf att lägga ner. Vad tror ni?

Haha, SÅ måste det vara!! :fakta
Släpper dom styret ålar väl sig det långa å säkerligen mycket vridstyva (säkert!) bygget ner i diket.
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
bippen skrev:
Jag har en teori om glidaråkarna. Kan det va så att man inte vågar släppa styret? Har det med väghållning att göra? Jag har t.o.m sett en harleyåkare sätta ut foten i stf att lägga ner. Vad tror ni?

Hört från vis PBR:are; Varför HD:åkare inte släpper ena handen för att hälsa........? Försök att köra en skottkärra med en hand själv då!!! :D :tummenupp :bow :crash
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Klart man hälsar!!! :D Finns ju inget som gör en gladare än en hälsning på vägarna :tummenupp Min första hälsning fick jag i en liten sväng o där kommer en snygg R6a och en CBR. :slicka Då tänkte man -Åhhh här kommer de stora grabbarna/tjejerna * :p * o så helt plötsligt så far det ut en vinkande hand till mig, SÄTAN vad glad jag blev, så jag sträckte ut handen och vinka glatt tillbaka!!!! :D Skönt att det finns en gemenskap hos hojåkare! :crash


Vinka på!!!
 

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Ort
Pennybridge
Hoj
Stor, go & tysk
Med nytaget mc-kort (en vecka gammalt), så var det nya erfarenheter med att hälsa på dem man möter... Till och med när jag stod o tanka en kväll så hälsar en glad prick på mig. Jag blev så glad så att jag inte kom mig för att vinka tebax. Nu mer så hälsar jag på allt o alla, glidar-gängen verkar dock ha fullt opp, för de hälsar aldrig tebax. Till de i Örebro trakten som jag har mött och missat att vinka till, sänds här med en hälsning! Fortsätt med det, jag tycker det är toktrevligt :bow
 

gubbe

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Ort
V Götaland
Hoj
Virago
Orolig

Blir lite orolig när man förstår att de flesta bara åker omkring och vinkar i godan ro. Hälsningen är i försa hand till för att upplysa om trafiksituationen längre fram på vägen. DVS en hand som hälsar glatt och lungt = ingen fara från där jag kommer (polisfritt). Men om handen vänds med handflatan ner och gör en upp och nedåt gående rörelse = Fara på väg slå av (polis längre fram!). Detta lärde jag mig när jag började åka (för väldigt länge sedan) och jag trodde i min enfald att det fortfarande fungerade på detta vis, ingen talade om för mig när vi gjorde om regelverket.
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Du väkte en väldigt gammal tråd nu iaf!!

klart man varnar om det finns poliser längre fram,
el. för grus i kurvorna som följer el. för snygga brudar i vägkanten!
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
gubbe skrev:
Blir lite orolig när man förstår att de flesta bara åker omkring och vinkar i godan ro. Hälsningen är i försa hand till för att upplysa om trafiksituationen längre fram på vägen. DVS en hand som hälsar glatt och lungt = ingen fara från där jag kommer (polisfritt). Men om handen vänds med handflatan ner och gör en upp och nedåt gående rörelse = Fara på väg slå av (polis längre fram!). Detta lärde jag mig när jag började åka (för väldigt länge sedan) och jag trodde i min enfald att det fortfarande fungerade på detta vis, ingen talade om för mig när vi gjorde om regelverket.


Helt rätt men har ävnen hänt att man viftat me armen i cirkelform för o varna(polis)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top