Hur hälsar du?

Hur hälsar du?


  • Antal röstningar
    0

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Har slutat att hälsa på sura customåkare.... de hälsar ändå aldrig tbx, inte här i sthlm i alla fall, men i övriga landet är det annorlunda.
Hur är det utomlands? Hälsas det där?
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Brukar hälsa på alla hojjar, Alla brukar hälsa tillbaka förutom goldwing åkarna, dom sitter väll och sover och lyssnar på radio eller nått :confused: :D
 

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Hyttö rakan
Hoj
XV1600
Jag ställer mig upp på sadeln , sippar ner gylfen , och gör propellern med pamse nuppen... :yoparty
Nä skämt åsido i våras hade jag en Honda VTX 1800 (Glidare) och när jag körde med den så hälsade ungefär hälften av alla Sporthoj åkare...och nästan ALLA Custom åkare!! Nu när jag åker sport hoj så är det tvärt om!!! :4skrika
Min hälsning är "ut med handen" och om jag vet att det är en POLIS kontroll eller bara poliser i närheten så viftar jag hej villt om det är en mc jag möter....
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Hälsarmed hela handen på alla utom mopeder, gärna med lite hjälp av fartvinden.
Har noterat att HD-åkare har svårt att hälsa, efter analys av detta har jag kommit till slutsatsen att de helt enkelt drar omkull om de släpper styret med ena handen på dessa fordon utan väghållning. Hälsningsfrekvensen verkar sjunka ju mer ombyggd HD:n är och ju mer outlaw bikern är.
Japscustom verkar ha mer förtroende för plastraketer och hälsar ofta.
Rekordet togs av en brud på en enstånka Suzuki i somras som viftade så frenetiskt med hela vänsterarmen att jag trodde hon skulle flyga av cykeln. Påminde om ett vindkraftverk.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
när man är i sthlm & åker så hälsas det sällan, sen om det är en sporthoj eller custom spelar ingen roll.....
synd...
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Hälsar på alla sporthojar :hihi med hela vänster handen om de inte går för fort villsäg då blir de lite mer diskret hälsning. Hälsar inte på hd-åkare om inte dom hälsar först.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Makke skrev:
Hejar på alla hojar jag ser (inte eu-moppar)...undantag häromdagen då jag låg på omkörning med full rulle o mötte en "plastraket" som hejade så fint....Ber så mycket om ursäkt men ville hålla i styret när varvräknaren drog in på det röda....

Mvh Makke

Spelar väl ngen roll hur mycket man varvar? Hälsa går att göra i 200 oxå.

Jag ska nog sluta hälsa, har råkat hälsa på moppepojkar och de viftar av gläsje då. Sånt e inte bra för ens rykte ;)
HD/glidare hälsar jag inte alls på.

Det räcker att nicka till.

750RR
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Hälsa mycket och ofta...

Hälsar med hela handen. Ett snabbt släpp av handtaget med handen i samma linje som styrändan.. Går snabbt och man tapppar inte kontrollen.

Har också märkt av att haschtraktorförare har svårt för att hälsa på sporthojjar.
Var lite kul i sommras då jag ett kort tag åkte Intruder 1500cc.. Med racestället. och skrapade knäpuckar... ( Gned dem mot nån tegelvägg tror jag :))
Då hälsade alla haschtraktorförare men inte sporhojjsförare. ( undantag fanns bland de förstnämnda.. de som inte kan stava till japansk kvalitet)

Har som policy att hälsa på alla,,, Hälsar de inte tillbaka så tråkigt för dem.. har de verkligen hojjen som intresse då, Eller är det imagen som man vill åt?

Kan förövrigt intyga att det går att lägga ner med en intruder med.. Det skrapar och låter illa.. Och man får hänga bra,,, Men zxr600r hängde inte av mig i kurvan iaf :)
Men spättan fick visserligen höra av killen på 600an sen att citat: - din man är fan inte klok- :D

Ha det gott,,, alla go glade
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Jag hälsar på alla MC åkare, skiter i om dom har stenansikte, jag e mest glad o se det finns likasinnade oavsett vad dom kör, om dom inte vill hälsa tillbaka så är det deras problem, sånt orkar jag inte ens bry mig om :)
 

TEAM K.A.P

Nothing comes close
Gick med
5 Nov 2003
Ort
.
Hoj
.
Ngn av oss har bott granne me H.A Kan inte Sniglare hälsa, då hälsar inte vi. :dummer
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Är det någon vanlig mc gubbe så hejar jag med vänster hand typ 10 cm ovanför handtaget..

Någon som kommer på en blade så är det Metal salut! :yoparty
 

Pelleni

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
Numera bara trampcykel
Var en sväng till Norge i sommar, ALLA hojåkare hälsade, även föraren av plastraket som fick väjja för att undvika att fronta med mig. (Man kan ju inte sluta ut en omkörning bara för att man får möte...) Ett dyrt land, men trevliga bikers :)
Hälsar med lätt utsträckt vänster, funkar upp till 200 ungefär, sen blir det hyfsat vingligt. :rolleyes:
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Hightuned skrev:
Gör som alla 45årgia familjefäder som just köpt sin första HD (eller ännu töntigare jappsglidare). - Ta på dig din allra ballaste easyrider-min och värgra att hälsa på alla plastraketer i tron om att du verklingen är en outlawbiker!!!. :slicka


Heeeejjj vad e det för fel på mitt namn??
:fatta!
För övrigt så tycker jag oxå att det är löjligt när folk (Sp. glidarna som nämns här) inte hälsar tillbax.. Det är flera gånger som folk som åker med mig frågar mig varför jag hälsar andra MC brödrar och systrar... och tillsvar brukar jag säga att det är ett gemenskap som man bara förstår när man är väl bland oss... :tummenupp
 

Falcon2

Busjagare
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gävle
Hoj
Kawazaki ZX9R -97
Finns det inget bra tecken som kan göra om man möter någon som man vill varna för att det finns poliser framöver?
 

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Falcon2 skrev:
Finns det inget bra tecken som kan göra om man möter någon som man vill varna för att det finns poliser framöver?

Blinka med helljuset kanske, det brukar man ju göra när man kör bil och vill varna för hastighetskontroller.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top