Tommy.exe
Guest
Var idag inne på banken och pratade med dom angående ett huslån.
Minst 10% plus lagfart kontant krävs.
I mitt fall är det 65k kontant + lagfart 1,5% av husets värde ca 10k.
Visst,75k, det kan jag nog ordna fram. Får väl sälja nåt i värsta fall...
Men sen ville jag låna 250k för att renovera upp kåken. Som det är nu så är det inte beboeligt. Men pengar till det fick jag inte låna då jag inte hade säkerhet.
Kärringen på banken vägrade att ens räkna på saken. Hon ville inte se mina inkomstuppgifter. Det var tvärkört......
Inte fan kan väl alla som köper hus ha 10% av husets värde kontant? Eller?
Och visst måste man få låna för att renovera?
Varför kan jag inte få låna 250k privat på ett lån, och sen 90% av husets värde på ett annat lån. Sen renoverar jag huset och upptaxerar det. Därefter placerar jag om/slår ihop lånen.
Just nu fattar jag inte ett dyft..... och jag har ingen lust att ringa tanten på swedbank igen då hon var direkt ohövlig och ohjälpsam.
Hur ska jag göra för att få mitt hus?
Är andra banker mer medgörliga kanske?
Minst 10% plus lagfart kontant krävs.
I mitt fall är det 65k kontant + lagfart 1,5% av husets värde ca 10k.
Visst,75k, det kan jag nog ordna fram. Får väl sälja nåt i värsta fall...
Men sen ville jag låna 250k för att renovera upp kåken. Som det är nu så är det inte beboeligt. Men pengar till det fick jag inte låna då jag inte hade säkerhet.
Kärringen på banken vägrade att ens räkna på saken. Hon ville inte se mina inkomstuppgifter. Det var tvärkört......
Inte fan kan väl alla som köper hus ha 10% av husets värde kontant? Eller?
Och visst måste man få låna för att renovera?
Varför kan jag inte få låna 250k privat på ett lån, och sen 90% av husets värde på ett annat lån. Sen renoverar jag huset och upptaxerar det. Därefter placerar jag om/slår ihop lånen.
Just nu fattar jag inte ett dyft..... och jag har ingen lust att ringa tanten på swedbank igen då hon var direkt ohövlig och ohjälpsam.
Hur ska jag göra för att få mitt hus?
Är andra banker mer medgörliga kanske?