Hur har ni råd med försäkringen?

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
:va Testa bilsport-mc, dom kan ha bra försäkringar, men dom försäkrar inte R hojar. Kvar finns ju ändå ganska sportiga alternativ som fighters (nakna R hojar utan kåpor) Riktigt snygga och ibland även riktigt brutala. Ta FZ1 t.ex. riktigt nice hoj med sportchassi och 150 kusar i motorn, som en rhoj fast utan kåpor. Är du ung och bor i stan kan det förfarande vara ganska dyrt, jag är 24 år och bor i götet, skulle för en FZ1 få betala 22 000 om året som inte är avställningsbar försäkring. Om jag haft kortet i fem år skulle försäkringen krympa till 18 000. Mest intressant blir det dock om jag skulle flytta typ 5 mil bort till marsstrand, då skulle jag betala 6000 hel/hel. Så orten spelar stor roll hos bilsport-mc. Är du dessutom tjej så får du det ännu billigare med deras tjej-försäkring :tummenupp

Edit: Funderade på en grej, om försäkringen inte är avställningsbar så är ju enda sättet att häva försäkringen att sälja hojen. Så man fixar en försäkring över sommaren till hösten ställer man över hojen på en polare som täcknar en billig avställningsförsäkring hos något bolag, sen ställer polaren tillbaka hojen på dig när sommaren kommer. Kan man göra så? :va Kanske inte moraliskt ok, men rent tekniskt, jag menar man kan ju inte säga att det är en typ av skenförsäkring, du utnyttjar ju hojen på sommaren och din polare på vintern fast han tycker det är för kallt så han ställer av den, eller?
Ett annat alternativ kan ju också vara att polaren inte täcknar någon försäkring överhuvudtaget under den period han står för den, då kan det ju under inga omständigheter ses som försäkringsbedrägeri. Vore najs om man kunde halvera kostnaderna.

Last edited:

Gabor

Guest
Jag säljer min kropp för tjänster.:D Då har man råd med försäkringen..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept