Hur har ni råd med försäkringen?

Nicotin

Guest
Bara skaffa en moppe man har råd att köra..
Svårare än så är det inte...

Last edited:

Bigpapa

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki 1000 k7 hämtas nästa vecka
Ta en avställningsbar försäkring jag har nyss köpt en suzuki 1000 k7 kommer kosta mig 109kr om dagen tyckert det lätt är värt varenda öre och jag kommer kanske köra 4dagar i veckan det blir 436 kr i veckan tycker det är inte billigt ska jag inte säga men det är överkomlig med tanke på hur J****a Kul man kommer ha

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
man skaffar ett välbetalt jobb :fakta

om inte det fungerar så får man ge upp allt vad mat och fritidssysslor heter (ja utom mc såklart) och lägga pengarna på hojen istället.

funderar själv på att endast köra trafikförsäkrat nu när de ska höja trafikförsäkringen. För de pengar som blir över kan man köpa en hel del fina lås, larm etc.

Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Ktm Superduke 990
Jag betalar 2600kr halvförsäkring.
Och då e den påställd året om..:tummenupp
(jag kör en yamaha fzr 1000cc 91 års med ca
145hp).
Den duger gott till att köra med på väg.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är du inte alltför märkesfixerad och kan tänka dig att åka Honda så har IF en speciell Honda-försäkring med överkomliga premier.

Nackdelen är att självriskerna på stöld- och vagnskademomenten är väldigt höga (kring 25 000 har jag för mig) och att det är en helårsförsäkring, det vill säga det går inte att gå ned på en garageförsäkring genom att ställa av hojen.

Jag betalar själv ca 1000:-/månad för en helförsäkring på min hoj och det tycker jag är överkomligt.

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Lägger runt en tusenlapp i månaden för halvförsäkring (Gbg, 32 år, kort i 2 år) och det rör mig inte i ryggen. Skulle lätt kunna betala 500-1000 spänn mer i månaden för min hobby och mitt stora nöje. Skulle det börja svida får jag väl dra ner på något annat som kostar, men som läget är nu så har jag jobb och tjänar hyfsat, då är det liksom inget problem.. :)

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Detta är riktigt kul!!!!!

En tjej säger att hon funderar på att skenförsäkra och ingen säger något före inlägg 18 och även då är det ganska snällt, innan o efter det kommer folk med konstruktiva lösningar på problemet.

Varför händer inte detta när en kille frågar, utan han blir påhoppad som om han skulle ha snott ens hoj????

:D :D :D

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Detta är riktigt kul!!!!!

En tjej säger att hon funderar på att skenförsäkra och ingen säger något före inlägg 18 och även då är det ganska snällt, innan o efter det kommer folk med konstruktiva lösningar på problemet.

Varför händer inte detta när en kille frågar, utan han blir påhoppad som om han skulle ha snott ens hoj????

:D :D :D

Pussypower :fakta.

eightbug

Medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
2002, Honda, CB900F Hornet
Betalar 7300:- helförsäkring per år, ca 610:- i månaden, på min hornet 900. Köp en hoj som du har råd med...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
skaffa en kille som har R1:a & sitt på bönpallen :tummenupp

btw... sa jag att jag var singel :rolleyes: :D

ps. jag är 34 bor i Hbg & betalar 667:-/mån för halvförsäkring
ålder har sina fördelar

Glenn_23

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda 929-rr
Det kanske är ide att köra utan försäkring... Det är ju på tok för dyrt det finns väll roligare saker att lägga pengarna på... så skenförsäkra det låter väll inte så tokigt

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
KTM 450cc
hejsan pojkar, jaa, jag är Tjej och inte allt för gammal! Det konstiga är att min far är snart 50 och haft kortet några år, förstår inte hur det kan bli så billigt för er ungdomar när det är så dyrt för honom! Ska ju tillägga här att jag ENBART kollat på Tryggis, verkar vara det ända stället man kan kolla priser på MC, och tryggis är ju rätt dyra generellt, ville ha 20 000 för min 660 (?)...Så kanske skulle man, om det hela blir intressant, ringa till dylika andra bolag!

Ber om ursäkt för om jag stört er med min skenförsärking, men hellre det än att inte kunna åka motorcykel!

Sen undrar jag, varför skulle jag, som i detta fall kör skenförsäkring, till att premierna höjs? Jag kör ju inte sämmre för att den är försäkrad på far, jag får ju betala extra självrisk om nått händer som man inte kan skylla far för!

Last edited:

frille72

frille34
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6r -00
betalar 1779 :- i månad för min -00 ninja 600, men går inte ut på krogen så dom pengarna sparar man in lätt

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept