Men håll ut, det finns uppstickare som inte viker sig för kartellen trots hot om stämningar m.m
Peace!
Du skulle få mig som kund
-------
Jag tycker det är fascinerande att en skittråd här på forumet kan få mer uppmärksamhet och svar än denna tråd trots att vi ALLA som handlar lokalt blir plockade på pengar
Har till dags datum alltid handlat hos de lokala handlarna i stan men nu vet jag inte om det går längre, det är helt enkelt för stor skillnad i pris.
Jag var runt på de sex största MC handlarna i Göteborg i går och vad jag fick till mig så köper ALLA via Duells!?!, trodde i min enfald att märkesspecifika handlare köpte sina saker centralt men icke.....
Säljarna var dock trevliga som tusan, t.om när jag ifrågasatte prissättningen i deras butik kontra priset i europa.
Det var minst sagt spännande att prata med dem, garanti dök ju ständigt upp som argument, värre var det med svar på frågan varför man inte har sidimport men en hävdade att man inte vill bli utfrusen, en annan hävdade att det var bekvämt eftersom de levererar till dörren(V.T.F!!!) ja med ett sånt argument slår jag till som kund
blev besviken på de sakargumenten som gavs, de var jävligt svaga enligt mig, det var mest svävande svar men man kan ju ana vem de tycker bär ansvaret för differensen mot EU.
En spännande sak som jag blev påmind om av en handlare var att när dollarn gick upp för ett antal årsen gick Duells prislista upp med en hög procentenheter....... vilket aldrig justerades ner när dollarn blev låg igen, konstigt va!!!
När importpriset nämnts var de flesta justa nog att ge någon typ av rabbat, hjälmen i fråga (en populär sak) har enligt Duells ett rekommenderat pris på 4600:- blev det en rabatt mellan 300-700:-, värt att nämna här att jag INTE förhandlat eller pressat utan försökte se vad en vanlig svensson kan lyckas med om man konfronterade EU priset.
Mitt pris med extra visir landade på 5100:- med Duells riktpris, (4500 med rabatt som man fått skämma ut sig för).
EXAKT samma order kostade mig 3350:- i UK + frakten på 300:-
Skillnad......... en leverans på par dagar över lite vatten även kallat hav men framförallt... många goa pengar kvar i fickan!!!!!,
Värt att nämna är att samma hjälm med andra motiv fanns ännu billigare hade jag valt en sån hade orden landat på 2800:- + frakt.
Behöver jag säga att jag beställde hjälm i går.....från U.K!