Pelle
Musteridirektör
Gällande scottoiler så satt en sån på mitt åk när jag köpte det, och aldrig har skuffen varit så fräsch som efter jag kastade ut fanskapet och rengjorde 4 gånger.
Avoid.
Avoid.
Gällande scottoiler så satt en sån på mitt åk när jag köpte det, och aldrig har skuffen varit så fräsch som efter jag kastade ut fanskapet och rengjorde 4 gånger.
Avoid.
Denna hysteri om att inte ha igång hojen när man smörjer kedjan..
Hur fan gör ni? Doppar ni fingrarna i lite kedjeolja och kletar på eller?
Aldrig haft problem när jag gjort det, men kanske beror på att jag har ett långt munstycke på min flaska och inte ser någon anledning att peta på kedjan med fingrarna när det rör på sig.
Dom flesta kedjesmörjarna är sprejburkar. Så man håller vänsterhand på kopplingen och släpper den halvvägs i 1:a växeln så motorcykeln börjar "rulla" så sprutar man med högerhanden. Enkelt och ofarligt. Tar alltså 30 sek att smörja kedjan och kanske 2 minuter att rengöra den.
När jag kört långa sträckor i ett svep tycker jag det är skönt att få röra lite på sig och mecka med hojen några minuter på någon bensinmack.
precis som med disk rengör man ofta tar arbetet inte speciellt lång tid
@Ankan1: Låter hur logiskt som helst! Kör nog på kvalitetsoljan som du säger! Kommer nog köra rätt lugnt, har en jävla respekt för motorcyklar tillskillnad från bilar ! Vi ses säkert ute någongång. Måste bara säga, fyfaaaan vilken söt avatar du har, riktigt fin e han, både han och hjälmen han har på sig.
Men frågan är om oljebyte alls behöver göras med en så gammal hoj. Den kan inte vara värd många tusenlappar det var inte min GPZ500S iallafall finns säkert en ekvation för hur mycket pengar man ska lägga på service i relation till värdet på fordonet. Men nu är jag inte matematiker så jag skiter i att räkna ut det.
Köpte mitt härke för 19.000 tror jag det var. Den har kostat minst tre gånger det under de åren jag hållt liv i den... Så, ja du ha rätt
Vet inte riktigt varför jag håller liv i den. Har iofs inte råd med ny, eller har jag det kanske. Men lite kul är det att kunna skruva utan oro och även kunna låta eländet stå utan ångest om man tillfälligt tröttnat lite.
pttja, vet inte vad en sån gammal gpz kan vara värd. 10 laxar kanske om den är i fint skick. Så man borde inte bränna tusenlappar på dyr olja i mitt tycke som alla här på SH verkar tycka
Ännu har ingen hojåkare fått Nobelpriset. Det finns orsaker till det...
“Dave is a great athlete who can throw a football 50-plus yards, a solid first baseman, a wonderful skier and an avid bicyclist, both on the road and in mountains,” Monroe said. “He seems to be attracted to anything involving two wheels and speed. He used to race motorcycles and still has a wicked fast bike in the basement that his wife, Sedna, forbids him to use, and I don’t blame her.
Källa: Washington Post
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari