Hur kan man köra utan Slipon?

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Billigare att banta....

Vad är vettigt? :va

De flesta bilister tycker det finns mycket vettigare saker att lägga pengar på än en hoj... :D

Kan det vara så att vi är olika? :va

Och då kanske vi väljer olika vad som är vettigt att lägga pengar på... :krama

När det är billigare att banta i stället för att trimma, för att förbättra prestandan...då är det vettigare!:hihi Bästa sättet att förbättra vikt/effektförhållandet på.

Och handen på hjärtat...för hur många är det inte så....:rolleyes: Alltså hur många negativa hästkrafter går man inte omkring och bär på....:tungan

Fast skall man ha någon sorts nytto perspektiv på det...så vore det väl lika bra att klä sig i säck och aska och gå med i MP eller ngt sånt...urrk...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
När det är billigare att banta i stället för att trimma, för att förbättra prestandan...då är det vettigare!:hihi Bästa sättet att förbättra vikt/effektförhållandet på.

Och handen på hjärtat...för hur många är det inte så....:rolleyes: Alltså hur många negativa hästkrafter går man inte omkring och bär på....:tungan

Fast skall man ha någon sorts nytto perspektiv på det...så vore det väl lika bra att klä sig i säck och aska och gå med i MP eller ngt sånt...urrk...

Billigare men är det vettigare? :tungan Alla kanske inte har samma utan andra värderingar... Jag kan hålla med dig, även om jag inte är direkt överviktig, men vi gör alla olika val...
letade jag efter ett 4-2 för att inte köra med 4-1, men nu har jag mognat och kör med slip-on. :)

För min del så kanske jag varit ett psykiskt vrak utan motorcykel så ur ett nyttoperspektiv har jag kostat samhället betydligt mindre, även miljömässigt, när jag betalat det själv.

Men retat folk, oavsett min körstil eller val av ljuddämpare, har jag garanterat gjort men frimärkssamlande var inte lika givande för mig!:lol

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vem fan åker med slip-on...?
Riktiga män åker med helsystem.

Slip-on är till för posörer, ekonomiskt obemedlade och andra allmänt talanglösa karaktärer.

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Jag är för snål! Finns iofs inga slipon till RC8an vad jag vet och helsystem är dyyrt! Lägger hellre pengarna på däck och träningar...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Vem fan åker med slip-on...?
Riktiga män åker med helsystem.

Slip-on är till för posörer, ekonomiskt obemedlade och andra allmänt talanglösa karaktärer.

Jo, precis en sådan är jag, förutom att jag saknar karaktär! :banana

Skulle inte vilja vara en "riktig man" med allt besvär att inte kunna plocka loss ljuddämparen snabbt. :tungan

... även om det skulle försvåra för tjyven...

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Kör med orginal och har inte minsta lilla tanke på att byta av tre bra anledningar:
1. Orginalsystemet släpper fram en i mitt tycke lagom mängd muller! ;-)
2. Vill absolut inte ta bort katten, är så grymt trevligt att slippa alla ödorer som en orenad bensinare släpper ut.
3. Finns så mycket annat roligt man kan göra för 10.000 SEK!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Och jag som tyckte att jag var snäll då jag inte nämnde stenkastande vänsterungdom...

Förlåt för att du inte ser ironin i mitt inlägg, men denna typ av tråd inbjuder utan tvekan till mindre seriösa svar.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
exhaust-qatar-motogp-scott-jones.jpg

Snacka ni om fördelar och nackdelar med de där nya kondomerna så går vi andra vidare till riktiga grejer...

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04
Är så sjukt avis på Three'OClock som har fått åka raket när han va barn...

On topic: - det handlar väl om den känslan som detta högteknologiska monster med två hjul kan ge!
Slip-on, bolt-on, hel- halvsystem, orginal, ingen pipa alls, "raka rör", titan, kolfiber, levakulor innanför frontkåpan, plastidipp, eller spelkort..
Hur kan någons känsla för vad som ger mer blod på ett intimt ställe vara "fel"!?

Jag kör med Yoshimura RS-5 halvsystem för att det satt på vid köp, (är rätt bekvämt lat ibland) jag gillar ljudet men framförallt utseendet. (en sexig rumpa är bra fint), inte för att låta högst eller värst.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Och jag som tyckte att jag var snäll då jag inte nämnde stenkastande vänsterungdom...

Förlåt för att du inte ser ironin i mitt inlägg, men denna typ av tråd inbjuder utan tvekan till mindre seriösa svar.

Är det jobbigt med ironiska svar? :va

Men du har rätt, ironi är inte lätt! :hej

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Bara massa touringfolk som trackar ner på guds gåva till sporthojen låter det som.....

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Beställde precis ett slip-on en sk "stubby" gick på 2500 SEK och lättar min hoj med 7 kg och gör det möjligt att lossa bakhjulet utan att lossa ljuddämparen. Känns som motiverat ur vikt och estetik. Men det är inte någon superbombarpipa.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år