VBK
Mas.
Hur surt det än kan kännas så är iaf jag glad att inte varenda liten nyckelnasare kan fixa sånt.
Det gör min ickeatraktiv förutom som slaktobjekt.
Det gör min ickeatraktiv förutom som slaktobjekt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Killen jag köpte hojen av fick bara en nyckel när han köpte hojen.
Tack killar för tipsen.
Tjoohoo GixxerTina. Är den Röda MasterKey Orginal Kawasaki borta har vi ett problem? Ska se om jag kan hjälpa dig på måndag, skickar dig ett PM.
Denna killen hjälpte mig i höstas med min gixxer. Om jag minns rätt måste man koda ecu'n efter nycklarna, men kanske har det om bakfoten.
http://www.motomatrix.co.uk/prices.htm
Jag fick iaf köpa en begagnad ecu (ist för att skicka in min egen), sen var det "bara" plug and play. Och eftersom du har en nyckel med rätt skärning(?) behöver du inte skicka in ditt tändningslås (vilket jag fick göra!)
Han svarade mig snabbt på mail, även så sent som 2200, så ge det ett försök. Kostade mig 3500kr om jag inte minns fel..
Borde en märkesverkstad kunna kod in en nyckel,,, på bilar är det så i allafall.
Fan du kan ju allt alltså.Nope det går inte. Den officiella utrustningen för verkstäder saknar möjlighet att koda nycklar utifrån en låst ECU. Men sen finns där händiga pojkar som har knäckt alla ECU utom Hondas och kan fritt skriva och läsa från boxen. Råkar man köra Honda så får man istället köpa en amerikansk ECU utan HISS och klippa av en kabel i sin EU kabelstam.
Fan du kan ju allt alltså.![]()
Är det standard att alla Kawa-hojar har en Röd nyckel till de som är utrustade med imobilizer? Jag har nämligen bara 2 svarta där den ena har den lilla brickan med en kod på. Det står dock inget om att en av dom ska vara röda när jag läser instruktionsboken. Bara att det medföljer 2st vid köp, och att man verkligen inte ska slarva bort båda två, för då är det byte av ECU som gäller.
Kawasaki Z750R jag pratar om.
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning