Faktum är min vän, att jag aldrig gillat ordet biker, jag får associationer till stora, skäggiga män med ölmage och västar med massa krafs på. Men en sak kan jag ge dig, hälsar du på mig och jag plockar undan skinnstället, hjälmen med handskarna, mc-stövlarna och ryggskyddet från hallen finns det inte ett spår av att det bor en hängiven motor-cyklist i min lägenhet. Du hittar inte ett foto eller affischer med mc-motiv. Den tiden är förbi. Du hittar inte en digitalbox späckad med Viasat Motor, fast jag saknar MotoGP. Du kommer inte ens hitta en enda mc-tidning skräpandes nånstans. Allt det där är passé.
Jag känner inget behov att vara en mc-typ dygnet runt året om. Min motorcykel är bara ett redskap jag absolut inte kan leva utan. Ett verktyg för att uppnå det jag gillar bäst och självklart får mig att må bra och precis som du, är jag väl livrädd att upptäcka en dag att jag innerst inne inte tycker att det är lika kul längre. Jag är inte där än trots mitt inlägg. Du om någon känner väl mig och vet att jag emellanåt gillar "att röra om i grytan", exakt som du själv gör ibland.
Eftersom jag har citerat just dig så har jag uppenbarligen tagit åt mig och det roar mig oerhört. Jag skulle kunna försöka förklara hur mkt mc-körning betyder för mig men det skulle ta för mycket plats, istället skall jag nämna en liten anekdot: Är på väg till Sthlm och kör från Jönköping på Vätterns högra sida, gillar den sträckan. Vädret är suveränt, det är sommar, tempraturen perfekt och det är sent på dagen så det är ovanligt lite trafik. Är på strålande humör och håller bra tempo. Kommer ikapp en Goldwing och jag saktar ner lite och lägger mig jämte i ytterfilen. Farten pendlar mellan 180-190 km/h och vi ligger bredvid varandra i några kilometer. Vad jag ser förundrar mig. Han sitter helt oberörd i sin soffa med stereon på högsta volym med ett flin på läpparna. Medan jag ligger i min fosterställning och med lätt värk i armbågar och rygg som vanligt. Vill jag byta? Är det vi som har haft fel hela tiden? Aldrig i livet, i min värld skall det göra ont att köra motorcykel, så har det alltid varit. Det finns en massa grenar av mc-ägandet. Jag dömer inte ut någon av dom men dom flesta som hänger här, hör och häpna, ser jag mer som idrottsmän och kvinnor än bikers.
Japp, inlägget är tydligen postat 04:43. Har inte ni dagar ni stiger upp innan ni går och lägger er? Jag har 4 datorer och alla är kass men på natten funkar en lite bättre. Självklart har jag en liten mikroskopisk minikris Ankan1, det har jag varje år efter säsongen tar slut.
Jag måste bara tillägga att är sjukt imponerad över era slutsatser och tips, tack alla men jag har provat Ducati, vacker som ett konstverk med fantastiskt ljud men det är inte min Ninja som är problemet, det är pajasen som sitter på. Vägval är heller inget problem, har också turen att bo strategiskt schysst med massor av rätta vägar.
Tills slut så råkade min fru läsa mitt inlägg och efter hennes kommentar bekräftade väl vad Old Badger redan listat ut, klart jag börjar bli gammal och jag hatar det, hur i helvete gick det till? Hennes enda ord var "Du får väl köpa dig en customhoj som alla andra gamla gubbar" Ironi som jag inte ens kommer i närheten av