Hur länge stannar Hayden hos Ducati?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag kan inte veta helt säkert men kan ju gissa att Marco o eventuellt oxå senare i höst att Nicky inte har ett så förlåtande sätt att se på saken :)

Nicky slängde ju ut en brasklapp det första han gjorde efter att ha kört några varv på Duccen.

"I don´t know how much they pay him, but it´s not enough!"

Varför frågar vi inte Mika Kallio hur han ser på saken?

För att han inte hänger på sh.com kanske... ;)
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
För att han inte hänger på sh.com kanske... ;)

Va!? Menar du att vi måste spekulera? :brinnerup

Jag har en känsla av att han inte skulle ha nåt emot om det går dåligt för Nicky och det blir en ledig plats i fabriksteamet till nästa år. Han verkar kunna hantera hojen på ett försvarbart sätt iaf.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Va!? Menar du att vi måste spekulera? :brinnerup

Jag har en känsla av att han inte skulle ha nåt emot om det går dåligt för Nicky och det blir en ledig plats i fabriksteamet till nästa år. Han verkar kunna hantera hojen på ett försvarbart sätt iaf.
Till Nickys försvar så skadade han sig i Qatar och blev torpederad i Japan. Vi får väl se hur han och Kallio står sig mot varandra lite längre fram på säsongen.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Till Nickys försvar så skadade han sig i Qatar och blev torpederad i Japan. Vi får väl se hur han och Kallio står sig mot varandra lite längre fram på säsongen.

Där är en kille till som är skadad och som har kommit på pallen de två senaste racen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Livio Suppo, Ducati’s MotoGP Project Director, had some reassuring words for the American rider, stating, “It has been a really difficult Grand Prix for Nicky on the back of two tough weekends and two crashes. We have a little break now during which time we can sit down and work out how to get him back to the level he was at in the winter tests, which would lift him much higher up the order.”

"I don´t know how much they pay him, but it´s not enough!"

Ett konstaterande att Stoner e snabb det har vi alla sett :)
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
En tvåliters isf! :) Vilka är spelreglerna?
2 liter är helt okej, jag känner mig generös (för jag kommer säkert att torska).

I de race som både Hayden och Kallio startar ska Kallio vara före Hayden i mål 4 gånger av 5 (80% eller mer) för att du ska vinna.
Kommer Kallio före i färre fall än så så vinner jag.

Just nu har Kallio 66% (2 av 3).
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Har Hayden tagit bort 'Numbers don't lie'-texten? :3freak


Förvisso från en bit in i 2007 års säsong denna gjordes.
Numbersdontlie.jpg
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
2 liter är helt okej, jag känner mig generös (för jag kommer säkert att torska).

I de race som både Hayden och Kallio startar ska Kallio vara före Hayden i mål 4 gånger av 5 (80% eller mer) för att du ska vinna.
Kommer Kallio före i färre fall än så så vinner jag.

Just nu har Kallio 66% (2 av 3).

Vi säger 13 av 17 race! 13,6 blir det annars, och jag borde få de ,6 tillgodo eftersom Nicky sitter på en fabrikare.
 

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Jag kan inte veta helt säkert men kan ju gissa att Marco o eventuellt oxå senare i höst att Nicky inte har ett så förlåtande sätt att se på saken :)

Men riktigt så här lät det ju inte i vintras, då skulle ju duccen passa Hayden´s "brutala" körstil blablabla...
Att kunna köra runt de problem som ducatin anses ha krävs förmodligen förare av helt annan kaliber....
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"brutala" körstil blablabla...

Erkänner att jag aldrig haft 13 rätt på tipset :)

Men jag håller fast vid att Nicky Hayden har en i grunden rätt "brutal" körstil och jag tycker att man från Ducati kan släppa loss en hel del på all "hjälpmedel" Ducatin besitter så fixar The Kentucky Kid from Owensboro resten :tummenupp

Tänker främst på många kval med Capirex i sadeln där Ducatin wobblar själsvilt igenom böjarna och ofta med bra resultat. Jag inbillar mig att det är sättet att ta Ducatin för Nicky
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top