Hur länge stannar Hayden hos Ducati?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Hayden visade att man kunde ta en titel med en 990-honda med ett gäng fint uppradade 2-5 platser i racen. Nåt jävlaranamma att vinna race eller köra på vinst och förlust har man inte sett i motogp iaf.

Jag är iofs inte övertygad om att någon annan än stoner skulle kunna ratta duccen särskilt vettigt.
Hayden är inte så dålig, så dålig var varken melandri eller capirossi heller.
Det som är konstigt är att ducati inte lyckas få till de bättre med sina andreförare trots allt, är ju knappast bra för teamet att ha en förare i topp och en i botten.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
galen som Stoner är han ju inte direkt, lite kontrollerade powerslides på 990-tiden men några spår av 'jag skiter i hur cykeln gör jag tänker fan inte släppa gasen' tycker jag aldrig han har visat.

Från hästens mun Ang Nickys attityd och körstil..

Citat: Många experter tror att Ducatin kommer att passa perfekt för Haydens aggressiva körstil.

-Vi är verkligen glada över att Nicky ansluter sig till oss. Vi är övertygade om att hans "never-say-die-attityd", körstil och karaktär kommer att passa perfekt för vårt team under 2009. Jag vill passa på att tacka HRC för att de tillåter Nicky att börja testa Ducatin efter GP:t på Valencia, sa Ducatis Claudio Domenicali.


Så sa man från Ducati 2008, nu kan det iofs bli ett omöjligt uppdrag även för Nicky!

Men visst får man väl ge lite mer tid innan man slaktar grisen ..
 
Last edited:

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Från hästens mun Ang Nickys attityd och körstil..

Citat: Många experter tror att Ducatin kommer att passa perfekt för Haydens aggressiva körstil.

-Vi är verkligen glada över att Nicky ansluter sig till oss. Vi är övertygade om att hans "never-say-die-attityd", körstil och karaktär kommer att passa perfekt för vårt team under 2009. Jag vill passa på att tacka HRC för att de tillåter Nicky att börja testa Ducatin efter GP:t på Valencia, sa Ducatis Claudio Domenicali.


Så sa man från Ducati 2008, nu kan det iofs bli ett omöjligt uppdrag även för Nicky!

Men visst får man väl ge lite mer tid innan man slaktar grisen ..

Jag har inga källor att hänvisa till, men jag är övertygad om att liknande ord sades också om Melandri när det var klart att han skulle till Ducati.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Citat: Många experter tror att Ducatin kommer att passa perfekt för Haydens aggressiva körstil.

-Vi är verkligen glada över att Nicky ansluter sig till oss. Vi är övertygade om att hans "never-say-die-attityd", körstil och karaktär kommer att passa perfekt för vårt team under 2009. Jag vill passa på att tacka HRC för att de tillåter Nicky att börja testa Ducatin efter GP:t på Valencia, sa Ducatis Claudio Domenicali.

Vad skulle dom sagt? 'Han är kass och långsam, det är därför vi signat honom'? Jag har aldrig någonsin sett Hayden göra något aggressivt i något lopp var jag kan erinra mig på rak arm. Aldrig. Han gör ju knappt en omkörning? Var är det aggressiva i hans fika-åkande?

Han är just nu så aggressiv i sin körstil att han inte får temp i sina supersofta däck. Ja jävlar, aggro++, han får akta sig.

Värdelös sopa är han i mina ögon.

Numbers don't lie!
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Vad skulle dom sagt? 'Han är kass och långsam, det är därför vi signat honom'? Jag har aldrig någonsin sett Hayden göra något aggressivt i något lopp var jag kan erinra mig på rak arm. Aldrig. Han gör ju knappt en omkörning? Var är det aggressiva i hans fika-åkande?

Han är just nu så aggressiv i sin körstil att han inte får temp i sina supersofta däck. Ja jävlar, aggro++, han får akta sig.

Värdelös sopa är han i mina ögon.

Numbers don't lie!

Assen 2006 gav han ju faktiskt järnet, men före och efter är det ganska torrt.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Jag har ogillat Hayden ända sen han vann 2006. Vet inte varför egentligen. Vart bara upprörd att han kunde slå Rossi. Om än att Rossi hade problem med Yamaha:n.

Jag gissar att han byter till SB och sen whinar om att Moto GP har för mycket elektroniska hjälpmedel.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Enligt kommentatorernas källorna (vet ej hur pålitliga) så har Ducati nu tagit in lite "utomstående" folk för att försöka göra hojen mer lättkörd. Man har, som sades, äntligen erkänt att det bara är Stoner som klarar av att hantera Ducatin just nu. Man kan inte ändra på den för då kanske inte Stoner vinner med den och man kan inte låta bli för då kan ingen annan vinna med den....taskigt läge för en vinnar hoj och ett vinnarteam...

Jag tror inte Ducati själva är missnöjda med Hayden, om dom nu har denna inställning, för dom om någon måste ha vetat länge att det inte är fel på förarna utan faktiskt hojen....ja trots VM vinster och allt...bästa hojen på pappret men minst körbara vad det verkar.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
However, Fabiano Sterlacchini, Pramac Racing’s Technical Director made a cheeky reference to Ducati Marlboro rider Hayden when he gave his thoughts on what had occurred, “Mika’s crash was due to a wet patch he hit while overtaking a much slower rider, who didn’t see that he was arriving. There is nothing we can do about it. We are convinced that our rider can always do well at each Grand Prix, we just need a bit of luck.”

Ang mikas omkörning/krash av nicky. :D
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Man kan inte ändra på den för då kanske inte Stoner vinner med den och man kan inte låta bli för då kan ingen annan vinna med den....taskigt läge för en vinnar hoj och ett vinnarteam...

Jo de har tagit in nytt folk och Bayliss har oxå varit inne och hjäpt till.
Men de kanske kan ändra på de andra hojarna och lämna Stoners orörd eller
kanske så Stoner blir ännu snabbare med ändringarna?

En sak är säker, något måste de göra så de andra ducceförarna får en chans.
 

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Husaberg 390
Jo de har tagit in nytt folk och Bayliss har oxå varit inne och hjäpt till.
Men de kanske kan ändra på de andra hojarna och lämna Stoners orörd eller
kanske så Stoner blir ännu snabbare med ändringarna?

En sak är säker, något måste de göra så de andra ducceförarna får en chans.


Men man undrar ju hur bara en förare kan vara så snabb och alla andra misslyckas så totalt. Ducati har ju ändå haft ett gäng olika förare förutom Stoner men ingen har presterat i närheten av hans resultat. Elias hade väl några bra race i slutet på förra året, men inget att hänga i granen i det långa loppet.:va
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Och båda körde på likadana däck?

En mycket långsammare förare ska väl inte vara så svår att köra om, säger väl mer om Kallios förmåga att planera sin omkörning än det gör om Haydens fart...
*buhuuuuu*
Hayden bytte spår vilket gjorde att Mika var tvungen att avbryta/ändras in omkörning.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Absolut men den orsakades av den långsammare Ducatiföraren. :)
Det är tur för Hayden att canepa och Gibernau också kör Ducce...

För övrigt hatar jag verkligen inte Hayden. Tycker bara han presterar zip, nilch och nada på en uppenbart kompetent fabrikshoj för nu tredje säsongen i rad. Han har två rookies och en skadad förare efter sig i totalen...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
För övrigt hatar jag verkligen inte Hayden. Tycker bara han presterar zip, nilch och nada på en uppenbart kompetent fabrikshoj för nu tredje säsongen i rad. Han har två rookies och en skadad förare efter sig i totalen...
Kan hålla med om att han varit blek de 2 senaste säsongerna men i år bevisar han väl bara att Ducatin är en dålig hoj för alla utom Stoner och att Ducati har problem.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Inte när Hayden är inblandad, då är det hans fel och bara hans fel, pungt!

I Hayden-hatarnas bok var det säkert hans fel i Japan också :rolleyes:

Äh, nu är du för bitter:krama

Absolut men den orsakades av den långsammare Ducatiföraren. :)
Det är tur för Hayden att canepa och Gibernau också kör Ducce...

För övrigt hatar jag verkligen inte Hayden. Tycker bara han presterar zip, nilch och nada på en uppenbart kompetent fabrikshoj för nu tredje säsongen i rad. Han har två rookies och en skadad förare efter sig i totalen...

Gör dig inte löjlig. Du hatar visst Hayden. :D
2007 8:a och 2008 5:a, inte vassast i klassen men på en hoj som inte längre passade honom. 2006, utan att vilja älta det gamla allt för mycket, 1:a.

Jag håller med att han underpresterar. Sen om det beror på att han är mer känslig än andra för vilket material han åker på, eller om han är en one-hit-wonder-hillbilly-loser låtert jag vara osagt. Den konstant höga jämna nivån från 2006 står i bjärt kontrast mot resultaten efterföljande år. Så långt håller jag med dig.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tycker bara han presterar zip, nilch och nada på en uppenbart kompetent fabrikshoj för nu tredje säsongen i rad.

Det kan man tycka, men att ta sig an Ducatis GP cykel måste vara det modigaste uppdraget inom MGP på mycket länge. ..

"uppenbart kompetent fabrikshoj" = HRC Honda !?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det kan man tycka, men att ta sig an Ducatis GP cykel måste vara det modigaste uppdraget inom MGP på mycket länge. ..

"uppenbart kompetent fabrikshoj" = HRC Honda !?

Att Hayden gick till Ducati hade inget att göra med att han är modig, det var hans enda val om han ville köra en fabrikshoj. Undrar om han blir kvar i motogp? (menar inte att ha är sämst i gänget, men vet inte var han ska ta vägen bara.. Så många alternativ finns inte och det kommer duktigt folk från 250. ama, wsbk nästa?)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top