Hur länge stannar Hayden hos Ducati?

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Finspång
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
Jag skulle tro att de åtminstone ger honom några race som frisk innan de gör så mycket, ska man tro Ryder och Moody från helgens race så är han fortfarande ganska dålig i kroppen och har missat träningspass och test, har inte fått tid på hojen helt enkelt.
Jag tror att han kan prestera bara han får bli ordentligt frisk.

inte fått tid på hojen,,,han har väl mer tid på hojen på försäsongen än kallio tex. verkar dock inte hjälpt, han sa ju själv"ja behöver inget lättare, ja behöver nåt snabbare", snabbare sitter han nog på. men han behöver nog nåt enklare
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Erkänner att jag aldrig haft 13 rätt på tipset :)

Men jag håller fast vid att Nicky Hayden har en i grunden rätt "brutal" körstil och jag tycker att man från Ducati kan släppa loss en hel del på all "hjälpmedel" Ducatin besitter så fixar The Kentucky Kid from Owensboro resten :tummenupp

Tänker främst på många kval med Capirex i sadeln där Ducatin wobblar själsvilt igenom böjarna och ofta med bra resultat. Jag inbillar mig att det är sättet att ta Ducatin för Nicky
Om det nu vore så enkelt som att Ducatis ingenjörer bara behöver "släppa loss en hel del på all "hjälpmedel" (sic.) så känns det som om de borde ha kommit på det vid det här laget, eller?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
inte fått tid på hojen,,,han har väl mer tid på hojen på försäsongen än kallio tex. verkar dock inte hjälpt, han sa ju själv"ja behöver inget lättare, ja behöver nåt snabbare", snabbare sitter han nog på. men han behöver nog nåt enklare

Jag bara sa vad Ryder och Moody sa i MotoGP-sändningen i helgen. Eftersom de skurit ner rätt mycket på försäsongstesterna så är ju alla pass som Hayden viktiga. Har han fått mer tid på hojen än Kallio? De har väl fått lika mycket på försäsongen?
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Jag skulle tro att de åtminstone ger honom några race som frisk innan de gör så mycket, ska man tro Ryder och Moody från helgens race så är han fortfarande ganska dålig i kroppen och har missat träningspass och test, har inte fått tid på hojen helt enkelt.
Jag tror att han kan prestera bara han får bli ordentligt frisk.

Såg du helgens race med julian ryder och toby moody som kommentatorer? I så fall vart? vilken kanal?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag är uppriktigt förvånad!! Mycket märkligt :)

Är du? Det är rätt många som snackat om hur dålig Hayden är på att ställa in cyklar själv, kanske blir ännu värre hos ducati, där ingen verkar kunna köra så bra på Stoners inställningar iaf..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Är du? Det är rätt många som snackat om hur dålig Hayden är på att ställa in cyklar själv, kanske blir ännu värre hos ducati, där ingen verkar kunna köra så bra på Stoners inställningar iaf..

Du har hört det från "rätt många" jag har läst det från intervjun med Puig!

Dom anklagelserna Hack Hack.. kom ju sannerligen i rätt ögonblick! Dani var skadad och Puig for ut med att Nicky inte klarar av nått själv utan kopierar Danis inställningar!

OBS! En liten detalj, Nicky körde som bäst då Danis cykel stod still i depå :D

Däremot har jag läst att Nicky har ett gott rykte om sig att alltid jobba hårt och aldrig ge upp med inställningar och det var nog det som gav frukt andra hälften 2008 än att han skulle ha kopierat nått från Dani..

Om Du tänker på hur mkt som dom två hade gemensamt hos PRC så förstår Du att det fanns inte mkt att kopiera...

Nu hos Ducati så får väl ändå tiden utvisa hur det går och inte krama ut allt gött skitsnack i förtid :)

Att sladda lite är väl snudd på mesigt jämfört med hur Stoner kör Duccen?!

Precis..

Känner inte alls igen Nickys körning på Ducati intealls det underbart vilda som vi var bortskämda med på Hondan.. Ser mer o mer ut som att Nicky kör på rälls och krampaktigt är det..
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Precis..

Känner inte alls igen Nickys körning på Ducati intealls det underbart vilda som vi var bortskämda med på Hondan.. Ser mer o mer ut som att Nicky kör på rälls och krampaktigt är det..

Vad var det som var det underbart vilda med hans körning på Hyndan? Var det bredställen?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Du har hört det från "rätt många" jag har läst det från intervjun med Puig!

Dom anklagelserna Hack Hack.. kom ju sannerligen i rätt ögonblick! Dani var skadad och Puig for ut med att Nicky inte klarar av nått själv utan kopierar Danis inställningar!

OBS! En liten detalj, Nicky körde som bäst då Danis cykel stod still i depå :D

Däremot har jag läst att Nicky har ett gott rykte om sig att alltid jobba hårt och aldrig ge upp med inställningar och det var nog det som gav frukt andra hälften 2008 än att han skulle ha kopierat nått från Dani..

Om Du tänker på hur mkt som dom två hade gemensamt hos PRC så förstår Du att det fanns inte mkt att kopiera...

Nu hos Ducati så får väl ändå tiden utvisa hur det går och inte krama ut allt gött skitsnack i förtid :)



Precis..

Känner inte alls igen Nickys körning på Ducati intealls det underbart vilda som vi var bortskämda med på Hondan.. Ser mer o mer ut som att Nicky kör på rälls och krampaktigt är det..

Rossi, Burgess m.fl har sagt samma sak om Hayden. Det redan innan Puig/Pedrosa klev in i stora repsol-teamet. Men Rossi/Burgess kanske inte ska räknas som lika elaka och dominanta som A.Puig ;)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicky kör som en sopa på Ducatin.

Jag ser det så att Stoner/Ducati ett geni drag som funkar 1/1000 och att cykeln skulle vara såå bra för övrigt e snack. Det enda som bevisligen e bra o då riktigt bra, e kombinationen Stoner/Ducati.

Han är i gott sällskap gode Nicky, Capirex var bra på Ducati men oxå han stötte på problem med då GP7:an Marco vet vi stred en ojämn kamp under förra året Canepa samma öde till mötes och Kallio går mest hittils upp och ner.. Kanske man ska sätta sin tilltro till Sete :rolleyes:

/ Crap bike of The Year!

Rossi, Burgess m.fl har sagt samma sak om Hayden.

Det har jag missat att Valentino skull ha sagt.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag tror inte att det går att vinna MotoGP på en "crap bike of the year".

I Stoners händer är Ducatin guld men o andra sidan hittils fungerar inte mkt rätt hos de övriga som stadigt placerar sig backpackriders.

När blir Ducatin crap bike? När tippar vågskålen över i din värld?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
I Stoners händer är Ducatin guld men o andra sidan hittils fungerar inte mkt rätt hos de övriga som stadigt placerar sig backpackriders.

När blir Ducatin crap bike? När tippar vågskålen över i din värld?

Om alla hade kört lika dåligt som Canepa och Hayden så hade jag också trott att det var årets sämsta hoj, men inte när det går att vinna på den.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Om alla hade kört lika dåligt som Canepa och Hayden så hade jag också trott att det var årets sämsta hoj, men inte när det går att vinna på den.

Avd undantag och regler:
Är det förbjudet att äta ärtsoppa annat än på torsdagar!
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Avd undantag och regler:
Är det förbjudet att äta ärtsoppa annat än på torsdagar!

Huh? :confused:

Det är väl klart som korvspad (om man ska blanda in mat i det här som du gör) att så länge det går att vinna race och mästerskap på en cykel, så är det väl ingen skitcykel.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Som Macke säger så är ju en cykel som det bevisligen går att vinna med inte en dålig cykel. Svårkörd, speciellt, annorlunda what ever men den är ju inte dålig.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Alltså, Stoner styr runt den där cykeln på tokiga bra tider, vinner race som en galning och har i flera fall varit galet överlägsen. Det kan omöjligt vara en crap bike. Däremot verkar ingen annan ha ovett nog att få fart på den.

Dock inte oväntat att Hayden inte skulle få det. Visst har han sladdat och shit men.. nä, galen som Stoner är han ju inte direkt, lite kontrollerade powerslides på 990-tiden men några spår av 'jag skiter i hur cykeln gör jag tänker fan inte släppa gasen' tycker jag aldrig han har visat.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top