Hur länge stannar Hayden hos Ducati?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Vem kommer ihåg Emilio Alzamora?

Mannen som startade trenden med klubba i käften på podiet, för övrigt vann han även 125 VM utan att ha vunnit ett enda race.....
Jag brukar ha svårt att minnas 125-åkare överhuvudtaget...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Vem kommer ihåg Emilio Alzamora?

Mannen som startade trenden med klubba i käften på podiet, för övrigt vann han även 125 VM utan att ha vunnit ett enda race.....


Lite fel faktiskt, han hade 2 segrar innan 99 men 99 då han blev mästare vann han ingen.
Jag kommer faktiskt ihåg honom för just att han inte vann nåt GP det året.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Trist för Kallio, det var så nära att det nästan går att räkna honom som före Hayden.
Fram till han vurpade så var det ju nästintill "propagandakörning" gentemot Haydn.

Dock så gjorde ju Hayden en ganska fin motardmanöver när han hade överilat något omkörningsförsök, visserligen torskades väl en tre, fyra platser i momentet. Han höll ju sig på hjulen, visserligen.
 
Last edited:

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
jaaa preciss :tungan
Ne men...stoner VILL verkligen vinna..han har talangen för det med...menar..hur lätt är det att ratta en svävare i 300blås?
Du såg juh själv helgen GP...Gayden på en fabriksvasshoj...fortfarande inget att komma med!
finns bättre att hämta från 250 menar jag....

Jag som håller på hayden måste bara säga att om du nu kollar alla som kör ducati förutom stoner, hur många kan köra den? Hayden var grym på repsol det året han vann och nu börjar han visa efter ett tag att med bättre inställningar så går det bättre för honom hela tiden, jag tror hayden är kvar i ducati även nästa säsong...
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Stoner:
“I’m really happy. When I saw Nicky behind me (in Laguna) I thought awesome. It was really good to see and these last few races he’s made a lot of progress and it was good to see him find a bit more form here. Hopefully he can build on this for the rest of the season. I think the last few races that Nicky has got more confident with some changes to the bike and it’s really suited him. The results he’s had at the last races have been positive and it could have been even better if he didn’t have a problem in Assen.”
 

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Ort
Åsa
Hoj
Söker!
Jag som håller på hayden måste bara säga att om du nu kollar alla som kör ducati förutom stoner, hur många kan köra den? Hayden var grym på repsol det året han vann och nu börjar han visa efter ett tag att med bättre inställningar så går det bättre för honom hela tiden, jag tror hayden är kvar i ducati även nästa säsong...

Om Hayden fortsätter med resultat likt de senast på laguna seca så vore det nog väldigt dumt av Ducati att söka en nya andre förare för ingen räknar nog med att han ska konkurera med Rossi, Lorenzo, Stoner och Pedrosa eventuellt Dovizioso. Sen till nästa år får väl heller inte rokies gå direkt till en fabriksstyrning då det snackats om att tex Spies och Simoncelli är på väg in till klass nr1 om de äns hade velat gå till Ducati.. Så det finns nog inte många andra alternativ för Ducati eller? Sen så är nog Ducati rädda för ett till år likt de när Melandri styrde in deras andrahoj på de sista platserna race efer race.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Sen till nästa år får väl heller inte rokies gå direkt till en fabriksstyrning då det snackats om att tex Spies och Simoncelli är på väg in till klass nr1 om de äns hade velat gå till Ducati..
Yamaha vill att Spies stannar ett år till i WSBK men skulle Lorenzo gå över till Honda från och med nästa år tror jag de vill ha in Spies redan 2010. Att rookisar inte får köra i fabriksteamen är lätt löst, de skapar bara ett nytt team med annat namn och vips så kan Spies köra "ihop" med Rossi.
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Jag som håller på hayden måste bara säga att om du nu kollar alla som kör ducati förutom stoner, hur många kan köra den? Hayden var grym på repsol det året han vann och nu börjar han visa efter ett tag att med bättre inställningar så går det bättre för honom hela tiden, jag tror hayden är kvar i ducati även nästa säsong...


naje...han var väl itne 'grymm' på repsoln ? hade bara tur i en hel jävla säsong med avåkningar...avdankningar mm....det året var såå långt över hans vanliga förmåga...i min mening :p

satsar min vänstra på att han varken kommer att ta en pallplats eller pole i år......även om muhammed ali skulle vakna upp från de döda o ge honom the inställningar of his life!


fråga inte varför d blev mohammed...:p

tyvärr tror jag att han kommer o vara kvar med... :(
 

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Ort
Åsa
Hoj
Söker!
naje...han var väl itne 'grymm' på repsoln ? hade bara tur i en hel jävla säsong med avåkningar...avdankningar mm....det året var såå långt över hans vanliga förmåga...i min mening :p

satsar min vänstra på att han varken kommer att ta en pallplats eller pole i år......även om muhammed ali skulle vakna upp från de döda o ge honom the inställningar of his life!


fråga inte varför d blev mohammed...:p

tyvärr tror jag att han kommer o vara kvar med... :(

Muhammed Ali är väl för fan inte död, eller vi tänker väl inte på samma man :va :D
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
naje...han var väl itne 'grymm' på repsoln ? hade bara tur i en hel jävla säsong med avåkningar...avdankningar mm....det året var såå långt över hans vanliga förmåga...i min mening :p
Visst åkte Hayden bra på 990-kubikaren.Han var trea på Repsolhondan året innan titeln också.Det året då världens genom tiderna bäste roadracingförare mäktade med en femteplats på sin Repsolhonda...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det året då världens genom tiderna bäste roadracingförare mäktade med en femteplats på sin Repsolhonda...
Men vi vet ju alla att det var dumma dumma Honda som såg till att den hojen bara studsade in i kurvorna, att Hayden hade ett myyyyycket bättre chassi osv. Under likvärdiga förhållanden hade Tjejsaren tourat hem titeln, precis som han några år senare skulle toura hem WSBK-titeln, om inte om hade funnits.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Men vi vet ju alla att det var dumma dumma Honda som såg till att den hojen bara studsade in i kurvorna, att Hayden hade ett myyyyycket bättre chassi osv. Under likvärdiga förhållanden hade Tjejsaren tourat hem titeln, precis som han några år senare skulle toura hem WSBK-titeln, om inte om hade funnits.

Samma Honda som Hayden klagade på rätt rejält sen också? ;)
Den Hondan började inte flytta på sig förrän Pedrosa började köra testerna, sen fick Hayden upp bra fart på den.
Eller samma monster-elaka Honda/Puig mot stackars Hayden? ;)
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Samma Honda som Hayden klagade på rätt rejält sen också? ;) Den Hondan började inte flytta på sig förrän Pedrosa började köra testerna, sen fick Hayden upp bra fart på den.
Vad jag minns gnällde Hayden på kopplingen 2006, det år han blev världsmästare och tjejsaren spelade bridge, men det skulle ju visa sig vara ett litet problem jämfört med den lille spanska torpeden som till dags dato inte vunnit någon titel trots goda förutsättningar och huvudansvaret för utvecklingen.

Ger mig fan på att Puig om några år, när Pedrosa lägger hjälmen på sin tomma hylla, kommer att skylla allt på Honda.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Vad jag minns gnällde Hayden på kopplingen 2006, det år han blev världsmästare och tjejsaren spelade bridge, men det skulle ju visa sig vara ett litet problem jämfört med den lille spanska torpeden som till dags dato inte vunnit någon titel trots goda förutsättningar och huvudansvaret för utvecklingen.

Ger mig fan på att Puig om några år, när Pedrosa lägger hjälmen på sin tomma hylla, kommer att skylla allt på Honda.

Han gnällde satan på samma chassi som Biaggi gnällde på.. Biaggi fick det ju först under 2005, och efter det dalade Biaggi i tabellen. Hayden körde det först efter säsongen.
Pedrosa har väl haft en aning hårdare motstånd än det fanns 2006?
2006 satt stoner på en moppe som han vurpade konstant, Yamaha hade driftstörningar. Capirex skadad etc.
Förutsättningarna finns, bara inte lika lätt att vinna en titel som det var 2006.

F.Ö Honda är nog inte det förarvänligaste stället, inte ens mot dem som vinner titlar åt dem. Tror Pedrosa skulle må bra av att komma bort från Honda..
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top