Hur lång tid tog d för er att ta mc-kort??

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tjena!
Jag ska börja med mitt mc-kort snart och vill ta det så fort som möjligt.:D Gillar inte att dra ut på grejer plus jag har inte så mycket tid. Hur mycket svårare tycker ni det är att ta mckort jämfört med bilkörkort? Tog b-kortet på en månad och hoppas att det inte ska ta mycket längre att ta mc-kortet.
Ska köpa ett paket nu snart och fixa teorin så jag har det gjort. Sen så fort säsongen börjar nästa år fixar ja körningen.
Hur lång tid tog d för er? Hur många lektioner fick ni köpa? Jag har aldrig kört sjlv utan bara åkt med. Jag tror inte det finns något som är för svårt, bara man bestämt sig till hundra så klarar man det. :tummenupp

Häslningar, M :tuttar

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Money skrev:
2451410 Tjena!
Jag ska börja med mitt mc-kort snart och vill ta det så fort som möjligt.:D Gillar inte att dra ut på grejer plus jag har inte så mycket tid. Hur mycket svårare tycker ni det är att ta mckort jämfört med bilkörkort? Tog b-kortet på en månad och hoppas att det inte ska ta mycket längre att ta mc-kortet.
Ska köpa ett paket nu snart och fixa teorin så jag har det gjort. Sen så fort säsongen börjar nästa år fixar ja körningen.
Hur lång tid tog d för er? Hur många lektioner fick ni köpa? Jag har aldrig kört sjlv utan bara åkt med. Jag tror inte det finns något som är för svårt, bara man bestämt sig till hundra så klarar man det. :tummenupp

12 år å 4 månader ungefär...

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Ktm Superduke 990
Tog mig 5 dagar och 11000 spänn ,intensivkurs på DEAB i sthlm...
kan du köra?växla,koppla...så sparar man ju mkt pengar istället för att kasta bort pengarna på skolan,öva så mkt du kan innan.kan nog bli tajt att få en uppkörning i år....fast vad vet jag?
Ett tips....prova flera hojjar innan du köper din första.:pannkyss

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
what? tog d 12 år för dig att ta mc-kort? vaffå? :confused:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Lite mindre än en månad och fyra lektioner men då låg jag på som fasen :tummenupp

Det var iof uppdatering av lappen men hade haft ett uppehåll på 5år innan.

Lätta tog 3mån pga kuggad uppkörning och enorm väntetid som man inte visste kunde justeras då...

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Money skrev:
2451410 Tjena!

Jag bokade bara en uppskrivning och klarade det direkt. Chansade lite :D
Sedan är det det ju upp till var och en hur många körlektioner man behöver. Jag tog bara två st. :)

Malmeqvisto

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
XR
Klarade teorin 23:e maj, förste juni köptes hojen och femte juli var kortet hemma. Allt gjorde jag privat. Gick väl på 1200 spänn.
Det behöver inte vara svårare än så, bara banorna sitter.
Lycka till! :yoparty

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
hej sötis! :)

mitt tog 3 veckor totalt.. inte intensiv med man kan nästan kalla det så..

kostnad 12.000 totti

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
När man väl fick tummen ur..... 1,5månad.... 2 uppkörningar och 3500:- fattigare men det var det värt

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Malmeqvisto skrev:
2451444 Klarade teorin 23:e maj, förste juni köptes hojen och femte juli var kortet hemma. Allt gjorde jag privat. Gick väl på 1200 spänn.
Det behöver inte vara svårare än så, bara banorna sitter.
Lycka till! :yoparty

Vad är det man måste kunna, vad kollar dem på?

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Ktm Superduke 990
fan va dyrt mitt var jämförelsevis...men men...nu har jag det....frågan är vl hur länge man får behålla det haha
:D

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
allt som allt ca 3veckor
Bokade tid dagen efter födelsedag (väntade till jag slapp begränsad) sen var nästa tid för uppkörning först 12 dagar efter så körde ett par körlektioner mellan skrivning och uppkörning.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Dogge26 skrev:
2451454 När man väl fick tummen ur..... 1,5månad.... 2 uppkörningar och 3500:- fattigare men det var det värt

3500??? hur billigt har ni det? hmm....10 dubbel lekt. + teori kostar 7300 här. o dem säger ju att d är vad man behöver MINST för att ta kortet, så klart. Men det är svårt för mig att avgöra om ja e bra el dålig när dem proppsar på en fler lektioner o säger att man inte klarar d annars. :va

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tid för kortet

11 kalenderdagar (teori fre v1, 3 dubbellektioner v2, helgkörning på konbanor lör-sön v2, uppkörning mån v3)...

Brorsan körde upp för någon vecka sedan - klarade det på bara två dubbelpass :argpådato

Kusinen kör upp i morgon (lycka till Renen) efter tre dubbelpass:)

Har sina fördelar med landsort trots allt:tungan

Lycka till, och...

Ha de!

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Ktm Superduke 990
Money skrev:
2451458 Vad är det man måste kunna, vad kollar dem på?

Hur mkt har du kollat med bekanta som kör osv....man får mkt gratis info där om uppkörning....säkerhetkontroll av hojen.....finns lite smågrejer att tänka på

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Ja det tog ca 20dagar från att jag började övningsköra, körde bara privat och har aldrigt ägt en moppe eller liknande innan det. Kostade väll typ 2500 inkl. hyra av uppkörningshoj.
Lycka till :)

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
teorin läste jag in på söliga 5 månader, körde hoj i 4 månader: sen blev det kort för mig. 4000:- gick hela mc kortet på. inkl. bensinpengar:)

inga lektioner på skola:) kom jag undan billigt?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0