Det finns inget bra med närhet till rödljus!
Och NEJ, Sthlm är ingen stad! Mer en byhåla som svällt upp till onaturliga proportioner (se bara hur väl
va) kommunikationerna har följt med i Sthlms utveckling!).
Jag har bott i Sydney Australien i flera år och där pratar vi
stad så jag vet också lite vad jag pratar om.
Är uppväxt i en mindre byhåla NV om Sthlm men har aldrig varken imponerats eller lockats av eländet i Sthlm.
Provade på att bo i Solna och Sumpan (nej, inte direkt city men jag cyklade in till T-centralen på 10min) och även nere i Salem (måste ju testa!) men nä...
Alla tycker det är så skönt med "närheten" till saker och ting i "städer".
Vet inte hur jobbigt det
egentligen är att åka 1mil tunnelbana/buss eller 4mil bil till ett shoppingcenter, bio eller vad det än må vara men dom kan inte vara hojåkare dom som tycker det iaf!
Jag tar gärna omvägen till shoppingcentret (det som också är längst bort på kartan) bara för att få en extra lång skön sväng på hojen.
Bästa med att åka och shoppa med hoj är att man inte får med sig allt man behöver så man blir ju "tvungen" att åka ut med hojen på samma resa dagen efter igen!
Men så är ju Sthlmare, och andra s.k. stadsbor, bara j-kligt obstinata och arroganta människor som har ett riktigt uselt perspektiv på sin omvärld... Ser alltid hellre det negativa i allt istället för tvärt om!
Kan dock gärna hålla med
leppek med villa en bit utanför och tycker att det skulle vara sjukt najs med 300m till jobbet och 150m till dagis men det "priset" man får betala för att ha den förmånen (bo typ i/utanför Sthlm) är alldeles för högt.
2.700:-/mån för att ingen ska kladda på ens hoj? Det är nästan vad jag pröjsar för en helförsäkring för ett helt år på hojen! På tre månader har jag betalat bilens försäkring också!
Hyra på 8-10-12tusen (kallhyra!) på sitt boende? Lägg där till amorteringen på 3-4miljonerslånet! Nä tack, jag lägger hellre dom stålarna på en ny hoj var eller varannat år istället!
Flyttade från Sumpan till Skåneland för 1år sedan och hamnade ute på vischan i en by med ett par tusen invånare.
Fy f-n va najs! Gräs mellan tårna och fågelkvitter på morgonen!
Långt bättre hojvägar än Slingerbulten och Bogesundsvägen (tillsammans!) som börjar inte många hundra meter bort och pågår sedan i mil efter mil (helt utan rödljus)!
La över 1200mil här nere i somras och då fick jag inte ner hojen förrän efter midsommar!
Länge leve landet, där rödljusen lyser endast med sin frånvaro!