Jisses vad bittert det var här i tråden! Vad har folk emot Stockholmare egentligen? Och vadan behovet av att dra alla över en kant?
Detta måste vara den mest meningslösa tråden ever
Detta måste vara den mest meningslösa tråden ever
Känner igen det där, speciellt bland norrlänningar.Jisses vad bittert det var här i tråden! Vad har folk emot Stockholmare egentligen? Och vadan behovet av att dra alla över en kant?
Jag är född och uppvuxen i Stockholm men har även varit i diverse hålor från norr till söder, de allra flesta städer/hålor har sin charm. Jag VILL bo i Stockholm, inte bara för att jag har merparten av min familj och vänner här utan för att jag tycker att Stockholm är fantastiskt vackert och dessutom råkar ha en av de bästa pubarna i världen (eller åtminstone Europa).
Jag skulle inte kunna tänka mig att bo i t.ex Skövde. Inte för att det är något fel på Skövde utan för att jag trivs utmärkt i Stockholm.
Inte fan går jag runt å säger till random Skövdebor att dom bor i en jävla skithåla där alla kör 240 och ligger med sina kusiner och att jag hellre skulle raka benen med ett rostigt rivjärn än bo där.
Om ni lantisar trivs så bra där ni bor, varför detta behov av att kasta skit på Stockholmare istället för att bara låta bli att besöka eller flytta till Stockholm? (som dessutom till ganska stor del består av lantisar)
För övrigt har jag ett ganska långt stenkast till närmaste trafikljus (fågelvägen)
Jisses vad bittert det var här i tråden! Vad har folk emot Stockholmare egentligen? Och vadan behovet av att dra alla över en kant?
Jag är född och uppvuxen i Stockholm men har även varit i diverse hålor från norr till söder, de allra flesta städer/hålor har sin charm. Jag VILL bo i Stockholm, inte bara för att jag har merparten av min familj och vänner här utan för att jag tycker att Stockholm är fantastiskt vackert och dessutom råkar ha en av de bästa pubarna i världen (eller åtminstone Europa).
Jag skulle inte kunna tänka mig att bo i t.ex Skövde. Inte för att det är något fel på Skövde utan för att jag trivs utmärkt i Stockholm.
Inte fan går jag runt å säger till random Skövdebor att dom bor i en jävla skithåla där alla kör 240 och ligger med sina kusiner och att jag hellre skulle raka benen med ett rostigt rivjärn än bo där.
Om ni lantisar trivs så bra där ni bor, varför detta behov av att kasta skit på Stockholmare istället för att bara låta bli att besöka eller flytta till Stockholm? (som dessutom till ganska stor del består av lantisar)
För övrigt har jag ett ganska långt stenkast till närmaste trafikljus (fågelvägen)
Jag har 150-200 meter till, Ica, apotek, bolaget, kinarestaurang, bra köttkrog, OKQ8, McDonalds, COOP, T-bana, gym.. Försök att hitta ett ställe utanför sthlm med samma möjligheter inom en radie av 200m
Är vi grannar sportbike?
Jag har 150-200 meter till, Ica, apotek, bolaget, kinarestaurang, bra köttkrog, OKQ8, McDonalds, COOP, T-bana, gym.. Försök att hitta ett ställe utanför sthlm med samma möjligheter inom en radie av 200m
Är vi grannar sportbike?
Det största problemet med förort är väl att husen ligger så förbaskat tätt så man har insyn och dåligt med tomt.Alla är olika och söker olika saker. Från ytterdörren har jag 3 meter till hojen, räserbilen och mekgaraget. Från vardagsrummet har jag noll meter till 50 kvadatmeter altandäck i söderläge. 5 meter till en storgräsmatta, 3 minuter till salta bad och till båthamnen, 5 minuter till ICA Maxi, apotek mm, 200 meter till skog och natur, 200 meter till ungarnas skola. Har varit bosatt i stan i många år men längtade ständigt efter villa och ett garage i en närbelägen välmående förort.
Alla är olika och söker olika saker. Från ytterdörren har jag 3 meter till hojen, räserbilen och mekgaraget. Från vardagsrummet har jag noll meter till 50 kvadatmeter altandäck i söderläge. 5 meter till en storgräsmatta, 3 minuter till salta bad och till båthamnen, 5 minuter till ICA Maxi, apotek mm, 200 meter till skog och natur, 200 meter till ungarnas skola. Har varit bosatt i stan i många år men längtade ständigt efter villa och ett garage i en närbelägen välmående förort.
Det största problemet med förort är väl att husen ligger så förbaskat tätt så man har insyn och dåligt med tomt.
Då kan man lika gärna bo i lägenhet enligt mig.
Notera att jag inte vet hur du bor dock.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|