Hur långt körde du med din mc förra året?

Garga

Punami Racing
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k9 Yoshimura R-77 Carbon.
Brukar se i mc annonser att folk bara kört 600 mil med sin hoj som är 3 år eller äldre. vad ska man då med hoj till?? :va .Folk kanske kopplar ur trippmätarn o kör med cykeldator :fatta! själv åker jag ca 1200-1500 mil på en sommar är det mycket eller??

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Garga skrev:
Brukar se i mc annonser att folk bara kört 600 mil med sin hoj som är 3 år eller äldre. vad ska man då med hoj till?? :va .Folk kanske kopplar ur trippmätarn o kör med cykeldator :fatta! själv åker jag ca 1200-1500 mil på en sommar är det mycket eller??

jag åkte nog 20mil på min kanske... :brinnerup men då köppte jag den i oktober... å den gick dåligt.

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
R1
Tycker också att utannonserade hojar ofta gått väldigt lite :va
Fattar inte, själv körde jag tusen mil förra säsongen och då regnade det jämt.

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
Jag köpte min 750 förra hösten då hade den gått 1700mil körde förra sommaren och vips så har den passerat 3600mil nu...

junnu

Liten men naggande gooooooo
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
sextresex ninnnnja
Minns ej vad det blev i fjol :huvet Men inte var det tillräckligt :4skrika Men i år ser det lovande ut 800km första helgen :banana :banana
Och mersmak gav det :yoparty

hellbit

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
zx10r
Garga skrev:
Ja jag fattar heller ingenting jag har ju redan kört 90 mil bara i år. Så man lämnade den nyss på 100 mila service.
Tror det skruvas eller fifflas en hel del med hojar. Med tanke på de dyra försäkringarna så måste man ju använda hojjen annars blir det dyra mil.

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
Garga skrev:

Så det är inte okej att äga en hoj om man inte kör ett par tusen mil om året?

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
1000mil förra säsongen trots regnet.

Fast i år blir det mindre åka till jobbet och mer nöjesåka så jag landar väl på 700mil hoppas jag.

Visst fuskas det kraftigt med mätarna, men jag vägrar göra det för jag är ju själv en sådan som man kan lura med de knepen.

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
90 mil, men då kurkade balansaxeln ihop och det tog lite tid att fixa all skit som hände med den..

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Intressant tråd. Enda som saknas är en poll. Bra att veta när man letar efter hoj ju. Låt säga att snittet är 800 mil/säsong, sen letar man sporthoj och alla man hittar eller tittar på har gått 300 mil/ säsong. Jag menar: HMMmmmmMmm :va

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...