Hur många av er åker utan körkort här inne?

Status
Ej öppen för fler svar.

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Är det lika illa att köra utan kort om man inte har orkat ta den som det är att köra utan för att man har blivit av med den?! (moraliskt sett då)

Edit:

Glömde ----> :fyllisar :öl :corn :corn :corn

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Får hoppas det inte går som den andra killen här på sporthoj som körde utan körkort, han fick ju lifta en bit med en bil efter att han råkade köra in i den, när den svängde ut framför honom....vissa saker lär man sig när man tar mc kortet...

Erik_G

Guest
Lam-Kaka skrev:
2511920 Får hoppas det inte går som den andra killen här på sporthoj som körde utan körkort, han fick ju lifta en bit med en bil efter att han råkade köra in i den, när den svängde ut framför honom....vissa saker lär man sig när man tar mc kortet...

Vad är det för saker? Att man inte ska svänga in framför en bil som kommer? :D

Haha, då måste man verkligen vara sämst.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Captain_Insane skrev:
2511736 har en kompis som kör utan kk, men det är deffenetivt inte för att han vill vara cool, snarare att det är en klassfråga idag om man ska ha råd att ta ett. först måste han ha bil kk, sen mc kk, och har man inte pengarna är det inte lätt alla gånger, fast jag är säker på att han är en mycket "bättre" förare än mig när det gäller hantera hojjen, sen trafikvettet är väll ungefär samma... ung o dum...

Umm.. klassfråga? Jag jobbar som kassabiträde på bensinstation och bor i en egen lägenhet. 24 år.

Jag har 0:- i sparade tillgångar. Jag fick ett lån på banken (70.000) köpte min Suzuki GSX-R 750 -02 för en del av pengarna, resten utrustning och annat skoj.

Jag betalade min halvförsäkring på 13.000 per år själv och den stod på mig.

Utöver det har jag bil och mc kort (som jag förövrigt betalade själv) fick dock hjälp med bilkörkortet men det tog jag vid 18 års ålder och hojkortet vid 23.

Så det är ren skär b-u-l-l-s-h-i-t om att det är en sk. klassfråga. Handlar bara om vad man vill lägga pengarna på. När jag körde hoj gick det mesta till lånet, försäkringen och bensin men då gick jag inte ut och annat grejs. Handlar bara om vart man lägger pengarna.

Glömde jag säga att varken jag eller mina föräldrar är adliga?

:rolleyes:

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
Erik_G skrev:
2511674 Jag är endast intresserad av er (oss) som åker hojj utan körkort här inne, så ni andra kan klicka på [Bakåt] och läsa en annan tråd. :D

Jag åker utan kortet. Kanske tar jag det till sommaren, men troligen inte! Vem ska ta mig? Snutarna på en rutten Africa Twin -92? :yoparty

Ni då? Orkar ni engagera er och ta kortet?

Jag åker hojj utan körkort men det är lite svårt då det är trångt, här inne. På Sporthoj servern antar jag då, eller????!

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Erik_G skrev:
2511950 Vad är det för saker? Att man inte ska svänga in framför en bil som kommer? :D

Synd att du är en sån som behöver lära dig lite sans genom den hårda skolan. Och tro mig, det är inget jag önskar dig.

sandstream

Guest
SH måste vara ett av de sämst modererade forumen.
Så fort Swedie är borta börjar lunar-trådarna blomma :argpådato

Erik_G

Guest
Backblade skrev:
2511969 Synd att du är en sån som behöver lära dig lite sans genom den hårda skolan. Och tro mig, det är inget jag önskar dig.

Okej Jesus, det är tur att jag har dig som kan predika och lära mig livets stora gåtor. Utan dig hade jag aldrig klarat upp detta. Tack store Jesus som gillar att predika.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Erik_G skrev:
2511950 Vad är det för saker? Att man inte ska svänga in framför en bil som kommer? :D

Naa.. det va inte det jag menade , någon gång kanske du listar ut det...får hoppas du inte lär det den hårda vägen :näsblod

Erik_G

Guest
sandstream skrev:
2511992 SH måste vara ett av de sämst modererade forumen.
Så fort Swedie är borta börjar lunar-trådarna blomma :argpådato

Det är inte jag som går OT eller hur? Jag bad vänligen men bestämt att endast få svar från andra som åker utan kort. Men det är för svårt för keyboardkrigarna att hålla sig borta. :va

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Jag körde utan körkort i helgen! :skrämd

Dock med övningskörsskylt och en handledare bakom! :arsele

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Erik_G skrev:
2512002 Okej Jesus, det är tur att jag har dig som kan predika och lära mig livets stora gåtor. Utan dig hade jag aldrig klarat upp detta. Tack store Jesus som gillar att predika.

Att vakna upp med kroppsdelar förlamade är inte det roligaste som finns, men betvivlar att du tar in vad jag säger. Så good luck. Skada inte någon annan bara för att du är en idiot.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
lasse kongo skrev:
2511778 fan va alla klagar på dig...

har körkort men kör ostrypt så det är väll samma sak om man blir stannad? tänkte "övningsköra" nästa år fyller år sent... och trött på 125cc

och vad är det för skilnad på olovligkörning/grov-olovligkörning

outlaw!!!

Backblade skrev:
2511963 Umm.. klassfråga? Jag jobbar som kassabiträde på bensinstation och bor i en egen lägenhet. 24 år.

Jag har 0:- i sparade tillgångar. Jag fick ett lån på banken (70.000) köpte min Suzuki GSX-R 750 -02 för en del av pengarna, resten utrustning och annat skoj.

Jag betalade min halvförsäkring på 13.000 per år själv och den stod på mig.

Utöver det har jag bil och mc kort (som jag förövrigt betalade själv) fick dock hjälp med bilkörkortet men det tog jag vid 18 års ålder och hojkortet vid 23.

Så det är ren skär b-u-l-l-s-h-i-t om att det är en sk. klassfråga. Handlar bara om vad man vill lägga pengarna på. När jag körde hoj gick det mesta till lånet, försäkringen och bensin men då gick jag inte ut och annat grejs. Handlar bara om vart man lägger pengarna.

Glömde jag säga att varken jag eller mina föräldrar är adliga?

:rolleyes:

låter faktist ganska dumt:va

Last edited:

Erik_G

Guest
Backblade skrev:
2512019 Att vakna upp med kroppsdelar förlamade är inte det roligaste som finns, men betvivlar att du tar in vad jag säger. Så good luck. Skada inte någon annan bara för att du är en idiot.

Frågan är vem som är idioten här inne? Vi har aldrig träffats men ändå kallar du mig för idiot. Det är respektlöst och det tyder på att du saknar självförtroende. Du måste stämma in i övriga kören av moralkärringar "bara för att", du vet ju ändå att det inte påverkar något.

Visa mig lite respekt och kalla mig inte för idiot.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar