Hur många av er åker utan körkort här inne?

Status
Ej öppen för fler svar.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Rash skrev:
2512344 Så det är ett krav att man ska ha kört 6000mil för att få ett körkort?;)
Njaee, jag vet att du menar, att man blir erfaren. Men det klarar man ju även av utan kk iofs:va ;)

Finns såååå otroligt många nötter som har körkort som inte borde vara på vägarna. Har man något körkort sedan tidigare och har trafikvett, så tycker jag iallafall att det inte spelar någon roll om vederbörande har a-kort.

Sedan så är det ju jävligt onödigt att skapa en tråd i ämnet.. Jag tror att det är bristandet på omdömmet där som många stör sig på.
Är man dum nog att säga att man kör utan kort, öppet på ett forum med över 27000 medlemmar varav säkerligen över dussinet är snutar, så kanske man trots allt inte hör hemma på vägarna?

Over and out, orkar inte spamma i den här tråden mer..

Man blir erfaren med flera mils körande... med eller utan kort...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
G-L skrev:
2512374 SH ger en perspektiv på livet! Inser att rullatorn inte är så långt borta.
När Erik_G föddes (om "han" nu finns) hade jag redan haft mc i tio år och kk i nio...

Endel av oss 83:eek:r föddes snett för övrigt :D.. If you get my drift :rolleyes:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
AndreasNo skrev:
2512379 Just nu raggar jag på min granne.. :hihi

Hon ligger just nu i sin säng o funderar på om coca cola o godis räcker som lockelse för o gå upp ur sängen o komma över.. wish me good luck guys! :D
Ja det är skönt, jag håller på dig :D

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Ricken skrev:
2512378 O resten raggar på sporthoj :hihi

Att söka sig en flamma (eller pôjk om man är lagd åt det hållet) där tillfälle gives är väl endast ett tecken på en sund själ i en frisk kropp?!
Å andra sidan är väl oddsen för "man söker kvinna" aningen dåliga här...

Travel

Medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
XL1000
Jag minns när jag själv tog mc kort.
Körde min hoj själv till uppkörningen.

Sen var det dags för teoriprovet och därefter uppkörningen.
Tyckte själv allt gick perfekt.
Efter uppkörningen så frågade trafik/uppkörningsinspektören (glömt vad han kallas för) hur jag tagit mig till uppkörningen.

Jag körde hit men hade en privatlärare bakom mig sa jag.
Det hade du fan inte sa han,,jag låg bakom dig på vägen hit.
Fick påbackning på teorin pg av detta :(

Sen sa han att ser jag dig på vägarna igen utan körkort ska jag se till att du
alldrig får något körkort :fatta!

Denna historia utspelade sig för många år sedan,,har kört hoj i 25 år nu :)

/Danne

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
G-L skrev:
2512382 Att söka sig en flamma (eller pôjk om man är lagd åt det hållet) där tillfälle gives är väl endast ett tecken på en sund själ i en frisk kropp?!
Å andra sidan är väl oddsen för "man söker kvinna" aningen dåliga här...
Jag bara retar Andreas lite, han liksom söker sig till dom trådar dä tjejerna finns :hihi

Och det är fler än jag som har uppmärksammat detta.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
AndreasNo skrev:
2512338 Jag lärde mig inget nämnvärt under mina körlektioner nej, det man lär sig av är dem milen man kör själv.
Inte riktat till nån: Kan man hantera en hoj I TRAFIKEN men inte har körkort så visst, kör då om du vill..men håll för fan käft om det.. Men..äh fan jag bara glömmer vad jag ska skriva så skiter i det..

Men i vilket fall så hade jag varken varit bättre eller sämre med eller utan mina körlektioner.

Synd att du ej lärde dig så mycket....jag tyckte jag lärde mig ganska mycket ivarjefall som jag har nytta av i trafiken m.m

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
AndreasNo skrev:
2512388 Jag hatar brudar.. "jag är sugen".. "ååh, det låter lockande".. "ska fundera"..

KOM TILL SKOTT NÅNGÅNG!!!...
Säg det då, bestäm dig nu, annars går jag o lägger mig.

Sen går du dit :D

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Lam-Kaka skrev:
2512389 Synd att du ej lärde dig så mycket....jag tyckte jag lärde mig ganska mycket ivarjefall som jag har nytta av i trafiken m.m

Ja asså saken är väl den att har man haft bilkörkort ett antal år innan så finns väl inte så mkt mer att lära sig...

Ricken skrev:
2512390 Säg det då, bestäm dig nu, annars går jag o lägger mig.

Sen går du dit :D

heh... hon ska tydligen på jobbintervju imorrnbitti.. men de ska allt gå ändå...

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Micke_Nilsson skrev:
2512098 Respekt jo hej du....om du råkar köra på nån allvarligt vad gör du då ?
Inga försäkringar gäller...men du kanske kör som Rossi ?

Ta körkort som alla andra och sluta göra bort dig.

Det är inte sant. Hans trafikförsäkrning och halvförsäkrning gäller oavsett om han har kort eller inte.
Om det är en avställd hoj utan trafikförsäkrning så går inte motparten lottlös ändå.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
AndreasNo skrev:
2512392 Ja asså saken är väl den att har man haft bilkörkort ett antal år innan så finns väl inte så mkt mer att lära sig...

heh... hon ska tydligen på jobbintervju imorrnbitti.. men de ska allt gå ändå...
Såg du inte på Joey igår?

Han hade ju ett idiotsäkert sätt att slappna av inför möten/personliga framträdanden. SEX :hihi

Han är kung!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ricken skrev:
2512396 Såg du inte på Joey igår?

Han hade ju ett idiotsäkert sätt att slappna av inför möten/personliga framträdanden. SEX :hihi

Han är kung!

Jobba tyvärr då.. men ja, han är kung...

Om jag hade vågat hade jag lätt sagt det till henne :D ..

Fan nöjd, nästan konverterat om denhär idiottråden till min egna "berätta om ragg" tråd :D

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
BadToy skrev:
2512343 Själv tror jag att Erik_G är en drömmare & inte ens äger en hoj & ännu mindre kan köra en...

Så Erik_G sluta fantisera nu ;)

Jag som är gammal medlem på sporthoj kan intyga att Erik G är på riktigt. Jag personligen misstänker att han emigrerade från zatzy för att han tröttnade på någon person där ;)

Dock så vill jag klart och tydligt säga att jag absolut inte delar hans åsikter mvh Kleiv.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Kleiv skrev:
2512400 Jag som är gammal medlem på sporthoj kan intyga att Erik G är på riktigt. Jag personligen misstänker att han emigrerade från zatzy för att han tröttnade på någon person där ;)

Dock så vill jag klart och tydligt säga att jag absolut inte delar hans åsikter mvh Kleiv.
Eller tröttnade dom på han? :hihi

Ja jag tror oxå att han är på riktigt, men jag håller på o jobbar på att få det bekräftat :tomten

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Ricken skrev:
2512401 Eller tröttnade dom på han? :hihi

Ja jag tror oxå att han är på riktigt, men jag håller på o jobbar på att få det bekräftat :tomten

Bara att luta dig tillbaka broder då jag vet att han är på riktigt ;)

Lite lustigt att han blivit outlaw och kör utan körkort då han kallade mig knarklanagare när jag satte fast denna dekal på min bil:

shortys_legalize_skateboarding.gif

Fast det är egentligen en annan historia och hör inte hemma här mvh Kleiv.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Aha, är du hedenhösare höll jag på o säga, härnösandare?

Erik_G

Guest
Kleiv skrev:
2512406 Bara att luta dig tillbaka broder då jag vet att han är på riktigt ;)

Lite lustigt att han blivit outlaw och kör utan körkort då han kallade mig knarklanagare när jag satte fast denna dekal på min bil:

shortys_legalize_skateboarding.gif

Fast det är egentligen en annan historia och hör inte hemma här mvh Kleiv.

Jag frågade bara varför du vill bli förknippad med droger, inget annat. Om det är något bra eller dåligt får du själv bedömma.

Fast du med dina 6000 timmars utbildning inom ämnet droger kunde inte för ditt liv förstå hur någon kunde associera den där loggan med något som har med droger att göra. Haha, vi har skrattat gott åt PMen jag fick av dig där. :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar