Hur många har fått suttit på "bänken" 2004

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oscar skrev:
Efter att jag såg Watz o Nordgren på EM i Assen så blev det mitt mål och är det fortfarande... :)
Med Nordgren som trimguru och mentor så har du goda chanser att lyckas, vi andra stackars talanglösa hobbyåkare får roa oss med licensträningar och småtävlingar som ERF och enkla B-race.

:tungan

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
oscar skrev:
Efter att jag såg Watz o Nordgren på EM i Assen så blev det mitt mål och är det fortfarande... :)

Talangfulla snorungejävlar borde bannas, inom all idrott - så vi mänskliga kan va kungar ett par ggr om året....

Mvh// Sten Full

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Mad Moose skrev:
Jag kvalade inte in på SM/SO Falken. Anledningen var att mitt bakre hjullager (på andra kvalet, andra varvet.) nöp pga att jag glömde distanser.:huvet
Min tid från första kvalet räckte inte till.

Berodde det på att du inte klarade tiden eller var det för att det fanns flera deltagare än vad som fick starta?
Anneli fick inte starta på B-rejset på Svista i höstas men hon var den enda vad jag kommer ihåg. Och det var inte för att det var fullt utanför att det var stor tidsskillnader har jag för mig. Vilket iofs inte är så konstigt med helt ny hoj osv...

Jag körde sista rejset på Gelleråsen utan att veta vilka tider jag körde där, och jag fick starta ändå. Förvisso näst sist men framför eus ändå :hihi

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Victor skrev:
Berodde det på att du inte klarade tiden eller var det för att det fanns flera deltagare än vad som fick starta?
Anneli fick inte starta på B-rejset på Svista i höstas men hon var den enda vad jag kommer ihåg. Och det var inte för att det var fullt utanför att det var stor tidsskillnader har jag för mig. Vilket iofs inte är så konstigt med helt ny hoj osv...

Jag körde sista rejset på Gelleråsen utan att veta vilka tider jag körde där, och jag fick starta ändå. Förvisso näst sist men framför eus ändå :hihi

Det berodde på att det vi var fler som kvalade än vad som fick starta i racet. Jag kan alltså inte tvärsäkert säga att om mitt lager inte hade skurit så hade jag startat. Jag tror det var c:a 4-5 st för många så jag hade sällskap på bänken.

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
spyan skrev:
VADÅ BÄNKEN ??? :va :va :va

Ljugarbänken. :fyllisar
Om man inte kavlar in så hamnar man där och då kommer också alla lögner om varför man just hamnat där, för det kan ju inte bero på att man är långsam.:D:D

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
En liten enkel fråga. Vad är kvaltiderna i r600 på sviestad? Mycket under minuten eller?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Den som var långsammast under B-finalen körde på 1:01.927. Vad samma förare körde under kvalet vet jag inte.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Teddy skrev:
Precis! Att komma och påstå att det är fritt fram för nybörjare som vill börja tävla att köpa sig en 600'a och ställa upp i R600 med argumentet att nästan ingen blev utkvalad under året är nonsens. Antalet startande anpassas efter antalet tillgängliga platser. Hur många som egentligen skulle vilja starta kommer vi aldrig att få veta men ett är säkert, om alla platser är upptagna eller sånär som alla finns det alltid en eller flera förare som stannar hemma av just den anledningen som Micke skriver.QUOTE]

Det är det jag vill hävda. Självklar kan man kanske inte gå från gatan till Sm utan träning men jag tror inte att det ska krävas mycket. Dom flesta som börjar har ju kört bana och ser sig nog som snabba där. Jag tror inte att killen som kör gröngrupp (mindre snabb på Sveistad) köper en båge och börjar köra.
Jag vet inte hur det gick för Mike the bike men han fick väll upp farten och hadde alldrig suttit på en hoj. Argumentet att du alldrig kommer få köra om man börjar med r1000 samt r600 stämmer inte överens med min bild. Om det nu vore så borde väll folk här klaga mer. Nu är det talibanerna (inte alla av er) som så fort nån ställer en fråga om R klasserna gapar att dom alldrig kommer få köra.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jonte VSB R-T skrev:
En liten enkel fråga. Vad är kvaltiderna i r600 på sviestad? Mycket under minuten eller?

På b-racet var det väll runt eller över minuten. På Sm så kvalade jag till A-final på 57.5 om jag inte har fel.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
ecce skrev:
Det är det jag vill hävda. Självklar kan man kanske inte gå från gatan till Sm utan träning men jag tror inte att det ska krävas mycket.
--//--
Argumentet att du alldrig kommer få köra om man börjar med r1000 samt r600 stämmer inte överens med min bild. Om det nu vore så borde väll folk här klaga mer. Nu är det talibanerna (inte alla av er) som så fort nån ställer en fråga om R klasserna gapar att dom alldrig kommer få köra.

Jag håller helt med. Tillåmed Hagster som knappt kört bana innan fick köra SM-finalen. Och han kvalade i ett tempo som de flesta gatåkare i mellangruppen kör på bandagar. Fast det finns mera förare i Rookieklasserna, därmed är det större konkurans, och det är enbart bra.
Att GSXR110R säger att han inte kvalar till en SM-tävling men sen vill köra ERF är lite konstigt, för min uppfattning är att det är betydligt snabbare killar där överlag. Som sagt var det 20 (Dvs minst 40! förare) team som inte kvalade på Gelleråsen i sommras.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag fick sitta på ljugarbänken på Knutstorpsracet trotts att jag körde tvitaktklass och kvalade in i första led.. Fast det berodde iof på att tävlingsläkarna gav mig startförbud för att jag bröt näsan på kvalet(?)

Bifogat

• aners[2].jpg
    aners[2].jpg
    30.1 KB · Visningar: 78
Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Victor skrev:
GSXR110R säger att han inte kvalar till en SM-tävling men sen vill köra ERF är lite konstigt, för min uppfattning är att det är betydligt snabbare killar där överlag. Som sagt var det 20 (Dvs minst 40! förare) team som inte kvalade på Gelleråsen i sommras.
Nu va det ju bara Åsen som hade kval, jag körde ERF 2 ggr på Knudan och en gång på A-torp, skillnaden är att i ett sprintlopp på 20 minuter så är det do or die, medans ett ERF bygger på strategi, du behöver inte sätta varvrekord i ett ERF, det räcker att köra som man gör på träningarna och hålla sig på hjulen.

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Undrar om det finns någon annan sport där man som i stort sett nybörjare kan hoppa direkt in i en SM-tävling. Som att göra ett inhopp i elitserien efter att ha kört lite skridsko på sjön med polarna varje år vid några tillfällen :tummenupp
Jag tycker det är riktigt bra att folk får möjligheten, men man måste ju samtidigt acceptera att vissa inte är snabba för fem öre i en sådan serie.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Trango_B skrev:
Undrar om det finns någon annan sport där man som i stort sett nybörjare kan hoppa direkt in i en SM-tävling...
R600 och R1000 har ingen SM-status, de körs som supportklasser på SM-deltävlingarna.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Trango_B skrev:
Undrar om det finns någon annan sport där man som i stort sett nybörjare kan hoppa direkt in i en SM-tävling. Som att göra ett inhopp i elitserien efter att ha kört lite skridsko på sjön med polarna varje år vid några tillfällen :tummenupp
Jag tycker det är riktigt bra att folk får möjligheten, men man måste ju samtidigt acceptera att vissa inte är snabba för fem öre i en sådan serie.

Är bara 125 och 250 som man som nybörjare kan köra i SM-klass. Att man tillåter B-licenserade förare beror på att man har haft för få antal förare för att köra enbart med A-förare. I andra länder förekommer det att även dom klasserna är enbart för A-licens förare = inte för nybörjare.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring