Hur många körlektioner tog ni?

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
6-7st "Dubbellektioner" även om nu inte detta är samma sak som 12-14st vanliga enkel lektioner som körskolan ville förespråka eftersom detta inte ens säljs.
Hypokrati!
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
För A-begränsad 2004 på Stens trafikskola i Skövde: 6 dubbellektioner och inget privat eller egen hoj att köra med... hade kört moppe innan... klarade uppkörningen på första..
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Tog fyra dubbellektioner.

Iofs missade jag första uppkörningen, men det berodde nog mest på att jag inte sovit något på natten eftersom jag sträckkört 20 timmar från Paris direkt till uppkörningen (nej jag hade ingen karta, så det blev inte närmsta vägen...), och dessutom varit ute och festat till 6-7 på morgonen natten innan i Paris.

Motivet till kuggningen var att jag inte var riskmedveten, eftersom jag stannat mitt i vägen i väntan på mötande bilar vid vänstersväng och tittat dåligt vid en järnvägsövergång. Funderade på om jag skulle försöka argumentera för att jag visst var riskmedveten, men det kändes inte rätt på något sätt. :D

Det roliga var att uppkörning två, när jag körde upp efter en sextonåring på lätt mc som tydligen inte lyckats imponera provförrättaren, fick jag beröm just för att jag var så riskmedveten. :rolleyes:
 

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Ystad
Hoj
XJ 900 F -92
Skitmånga ! Ingen egen hoj, inga som helst möjligheter att öva privat och fullständigt talanglös. Men, å andra sidan, de +20k :jisses jag spenderade på lappen är inte så mycket pengar jämfört med vad jag hoppas kunna spendera på hojåkande i framtiden.
 

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Tog fyra dubbellektioner.

Iofs missade jag första uppkörningen, men det berodde nog mest på att jag inte sovit något på natten eftersom jag sträckkört 20 timmar från Paris direkt till uppkörningen (nej jag hade ingen karta, så det blev inte närmsta vägen...), och dessutom varit ute och festat till 6-7 på morgonen natten innan i Paris.


Sjukt tufft.
 
Last edited:

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 690 SM
4 st dubbel lektioner sen uppkörning
körde inget hemma privat :)
var 2001 så gammla uppkörningen med garagesväng
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
2 dubbellektioner, (skedde på två håltimmar från skolan.)
I övrigt ingen körning, föräldrarna var inte intresserade att stötta mig i "en för tidig trafikdöd". Så körkortet togs i smyg. :D
 

Pake75

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha fzs 1000
0 körlektioner, ca 50mil privat + 10 timmar lågfartsövningar och broms/undanmanöverövningar= körkort första försöket :)
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
ca 8 dubbellektioner och två uppkörningar. övningsfortkörning kanske 100 mil.
 

sacus

allt är en gråzon
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Suzuki 1200s Bandit-02
5 lektioner + uppkörning, endast b-kort tidigare tycker det var hyfsat tog kortet-05.
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Jag tor en intensivvecka på Västerås Bil & MC. Där tog jag även Bil på samma sätt! Grymmt bra ställe, rekomenderas!

Testade den körskolan men tyckte kvaliten var låg, lärarna var mest upptagna med att byta bromsbelägg och kollade inte sp mkt på vad man gjorde. Inte ens när man bad om hjälp hade de tid. Dessutom sa de att det går inte att lära mig krypköra för att jag är för kort. Efter ca 5 minuters drillning av Uffe på St. Eriks Trafikskola gick det alldeles utmärkt att krypköra trots min ringa längd.

Lärarna på Västerås Bil&MC är trevliga men de känns långt ifrån proffesionella. Jag träffade flera andra som var väldigt missnöjda med skolan och funderade på att anmäla dem till reklamationsnämden. Sen insåg jag att jag inte ville lägga tid på att stämma dem eftersom att jag hellre lade tiden på att köra hoj.
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Har inte tagit en enda lektion i varesig teori eller körning. Då har jag tagit A1, B, A, BE utan att behöva göra om något (förutom säkerhetskontrollen på BE :()
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
körde ca 200 mil privat och en lektion, kanske för lite då jag kuggade första uppkörningen för jag körde 50 på en 30 väg:huvet
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top