Hur många körlektioner tog ni?

198

vinter nu igen...
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Åkers Styckebruk
Hoj
2010 BMW K1300S
Antal lektioner, typ 20 stycken blev det på 70 minuter st, visst en hel del pengar även om jag kombinerade med privatkörning.
Kombinerar du med privatkörning, be din lärare om råd då så du vet vad du ska träna extra på privat, att skolorna skulle "suga ut" sina elever tror jag inte på, detta eftersom dom flesta bra skolorna har kö för lektioner för MC, dvs skulle du klara dig så kommer nästa elev.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tog tio enkellektioner och en dubbellektion. Aldrig ägt en moppe och körde tio mil privat ungefär. Inte fick jag nån cross när jag var liten heller. :(

Men med rätt lärare och rätt uppmuntran så går det, promise. :tummenupp
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det blev ca 25 lektioner :)

Hakade upp mig lite på grunderna och sen på manöverbanorna så det tog lite fler lektioner än jag hade tänkt mig. Men det viktiga är inte resan utan målet.

Vissa har lättare för det än andra men det betyder inte att när man väl har kortet att man är en sämre förare för att det har tagit lite tid.

Själv är jag glad över att min lärare var så noga med att jag verkligen skulle lära mig köra hoj och inte bara klara körkortet.
 

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Karlstad
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Fyra lektioner och en tur med farsgubben på några mil dagen innan uppkörning. Gick utmärkt.
 

JazoR

Some people like me, some people don't.
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZ6 S
Körde me farsan en massa mil me den lilla 125:an, och klarade det galant och samma även med 650n senare, samt att ja körde en gång me hans kollega som har varit uppkörare.. så hade lite tur där :D
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Kört cross sen jag var 6, sen skaffade man moppe när man var 15 så lite erfarenhet hade man väl. Tog lätt kort när jag var 16, fick ta 6 lektioner ungefär. sen tog jag två uppfräshningslektioner när jag var 18 och skulle köra upp för begränsad
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Ska boka lektioner nu på fredag, men jag vet inte hur många jag ska boka.

Borde de inte räcka me kanske 5 stycken? Kört cross och lite mc hemma.
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Ska boka lektioner nu på fredag, men jag vet inte hur många jag ska boka.

Borde de inte räcka me kanske 5 stycken? Kört cross och lite mc hemma.

Fem stycken är väl en bra början. Annars kan du ju börja med ett par stycken och sedan höra med läraren vad han tycker.
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
3 enkel 1 dubbel, körde inget privat men hade kört moppe när man var 15.Kan säga att man var bra nervös när man skulle göra det där jävla garageövningen.
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Ca 20 lektioner, 12 enkellektioner på bana, 2 dubbelketioner i trafik samt 1 4-timmars i trafik.

Tycker att det kanske var för många men då jag bor i Sthlm och det är rediga köer till uppkörningen så tänkte jag som så att någon extra lektion hit eller dit inte spelar någon roll i sammanhanget.
Klarade uppkörningen på första försöket - vilket 97% av alla på samma körskola gör.
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag behövde 4,5 lektioner. Det var nyttigt att träna krypkörningen på körskolans banor. I övrigt körde jag privat.
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
8 dubbel på kass trafikskola + 2 brända uppkörningar. ny skola 4 dubbel och kk kirrat. plus massa privatkörning. Jag är lite svårlärd.
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Jo jag funderar på 10, och efter 5 stycken frågar man om man behöver fler

Privat 1 månad och sen 5 trippelektioner så var saken biff.redan efter 4 lekt tyckte körskolan att det var dags.Gick prima sen på uppkörningen trots att jag var skitnervis hela tiden.:tummenupp
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Tror jag två dubbellektioner för att vet vad man skulle öva på. Övade sen privat en del. Sen var det två dubbellektioner för att öva bort dumheterna samt finslipa lite. Sedan uppkörning.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top