Hur många "knattar" blir det nu till sommaren då??

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Ort
I Verkligheten, Falun
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Tror ni att man hinner ta kort i år om man fyller år den 28 oktober? Har ju kört moppe sen man var 10 och cross också, så att köra kan man ju.
Men jag ska försöka å satsa på att ta så få lektioner som möjigt, typ 2-3 stycken. Ska jag försöka ta kortet i år eller ska jag göra det så tidigt som möjligt nästa sommar?
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
storcken89 skrev:
Tror ni att man hinner ta kort i år om man fyller år den 28 oktober? Har ju kört moppe sen man var 10 och cross också, så att köra kan man ju.
Men jag ska försöka å satsa på att ta så få lektioner som möjigt, typ 2-3 stycken. Ska jag försöka ta kortet i år eller ska jag göra det så tidigt som möjligt nästa sommar?

Hmm säg du får uppskrivning den 10Nov, så du menar att du ska ta typ uppkörning sen i runt vinter när det är svinhalt och när de har lagt ner med uppkörningar för i år? :kocko
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
storcken89 skrev:
Tror ni att man hinner ta kort i år om man fyller år den 28 oktober? Har ju kört moppe sen man var 10 och cross också, så att köra kan man ju.
Men jag ska försöka å satsa på att ta så få lektioner som möjigt, typ 2-3 stycken. Ska jag försöka ta kortet i år eller ska jag göra det så tidigt som möjligt nästa sommar?

Boka uppskrivning nu så får du den 29 oktober.

Sätt den, var säker på att du sätter den.

Boka uppkörning direkt, får du kanske i mitten på november, då kan dom fortfarande köra och chansa på att du klarar den.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
storcken89 skrev:
Tror ni att man hinner ta kort i år om man fyller år den 28 oktober? Har ju kört moppe sen man var 10 och cross också, så att köra kan man ju.
Men jag ska försöka å satsa på att ta så få lektioner som möjigt, typ 2-3 stycken. Ska jag försöka ta kortet i år eller ska jag göra det så tidigt som möjligt nästa sommar?

bara för du kört cross sen du var 10 så har du inte körvana i trafiken ändå :tungan
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Varför har du inte tagit A1-kortet H4? Du som haft massa hojjar.
 

Solid snake

Guest
Det heter "stork" inte "storck" fast hade blivit roligare om du hade skrivit "storkc." :tungan

@ storcken89
 

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Ort
I Verkligheten, Falun
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Hmm säg du får uppskrivning den 10Nov, så du menar att du ska ta typ uppkörning sen i runt vinter när det är svinhalt och när de har lagt ner med uppkörningar för i år?
Jag "menar" ingenting, jag bara undrar om ni tror att det skulle gå att göra så sent på året. Nu frågar man en sak och så får man ett jättemuntert svar tillbaka. :yoparty

Boka uppskrivning nu så får du den 29 oktober.
Sätt den, var säker på att du sätter den.
Boka uppkörning direkt, får du kanske i mitten på november, då kan dom fortfarande köra och chansa på att du klarar den..
Tack för att det är nån som är lite positiv och glad. :Bugar

bara för du kört cross sen du var 10 så har du inte körvana i trafiken ändå
Det sa jag inte heller. Det jag mena var att jag kan köra jämfört med andra som kanske aldrig satt sig på en cykel med motor mellan bena och inte har en aning hur man gör.

Det heter "stork" inte "storck" fast hade blivit roligare om du hade skrivit "storkc."
Jaha jag visste inte att mitt efternamn stavades "Stork" och inte "Storck". Fan, jag som har trott att det stavades med "ck" i nästan sexton år nu. :huvet
Men det är bra att det finns såna som dig som vet allt sånt :pannkyss


PS: Ja, jag vet att jag har roligt efternamn, men jag skäms inte för de :arsele

Förresten, glömde en sak.
Hur är det på körskolor, kan man bara gå dit å säga att man vill ha x antal körlektioner och man kan få de utan att behöva skriva in sig och sånt där tjafs.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top