Hur många mil körde du i dag?

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
39 mil igår, jag lät mestadels BMW’s app välja de kurvigaste vägarna, vilket den lyckades väldigt bra med.

IMG_1511.jpeg

Rutten blev Tävelsås, Osaby (bild 1), Kalvsvik, Torne, Lönashult, Häradsbäck, Lönsboda, Olofström, Bromölla (2&3), Vanneberga (4), Åhus (5), Vittskövle (6), Maltesholm (7), Önnestad, Wanås (8), Glimåkra, Lönsboda, Ryd, Urshult, Jät, Ingelstad.

IMG_1493.jpeg
IMG_1496.jpeg IMG_3425.png
IMG_3421.jpeg
IMG_3422.jpeg
IMG_3424.jpeg
IMG_1506.jpeg
IMG_1507.jpeg
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
39 mil igår, jag lät mestadels BMW’s app välja de kurvigaste vägarna, vilket den lyckades väldigt bra med.

View attachment 501582

Rutten blev Tävelsås, Osaby (bild 1), Kalvsvik, Torne, Lönashult, Häradsbäck, Lönsboda, Olofström, Bromölla (2&3), Vanneberga (4), Åhus (5), Vittskövle (6), Maltesholm (7), Önnestad, Wanås (8), Glimåkra, Lönsboda, Ryd, Urshult, Jät, Ingelstad.

View attachment 501571
View attachment 501573 View attachment 501581
View attachment 501574
View attachment 501575
View attachment 501576
View attachment 501577
View attachment 501578
Fin tur!
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tur att det efter omständigheterna gick bra med dig och hojen.

Verkar vara en lite större färja där än på Sverige nordligaste färjelinje. Trajan matchar verkligen vägverksgult 😉
Tackar! Jo, lite större färja är det och med Vaxholm som hemmahamn förstärks fördomarna om att allt mellan Norrköping till Gävle är Stockholm. :hihi
Hur går det med Träffen på Brännaberget? Vore kul med en träff lite norrut där flertalet får kör lite mil för att komma fram. Även om den troligen inte kommer att slå deltagarrekord...
Vad hände? edit; Hittade.

Sist var det rådjur.



Tänker att med min dokumenterade krasch och skadehistoria kanske det är dags att skaffa airbag och ny hjälm.
Jag har fått upp Rockmorsan två gånger i sadeln. Båda gångerna har hon sagt kör snyggt.:crash
Första gången var det ett rådjur på väg hem från Sviestad, andra gången var det ett bakhjulssläpp ut ur esset på samma bana. ;)

Ja när man tänker på "skyddsutrustningen" som användes i början av karriären så hade jag nog inte kört hem efter årets vurpa. :rodnar
Samtidigt, hur ofta vurpar man? Förra gången var 2003 då jag tog ett rådjur i samma hastighet som i år.
Då körde jag in i bakdelen, totalkvaddad motorcykel och brutet nyckelben, i år sprang rådjuret in i framhjulet och förstörde lite plast som lagades med silvertejp så jag kunde köra hem. Slumpen ...
Vilken airbagväst använder du? Hur kändes det när den aktiverades? Själv har jag en alpinestars funderat många gånger på hur det känns när den smäller.
Skönt att det ändå gick hyfsat för dig



1722080587731.png


Kände ingen smäll så dessa nedan är intressanta. Den måste blåst upp sig när jag lämnade hojen men jag var fullt upptagen med att inte gå omkull för att märka det.


På franska men 4 minuter in ser man vad som händer vid samma hastighet som jag hade. :hihi

 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tackar! Jo, lite större färja är det och med Vaxholm som hemmahamn förstärks fördomarna om att allt mellan Norrköping till Gävle är Stockholm. :hihi
Hur går det med Träffen på Brännaberget? Vore kul med en träff lite norrut där flertalet får kör lite mil för att komma fram. Även om den troligen inte kommer att slå deltagarrekord...

Jag har fått upp Rockmorsan två gånger i sadeln. Båda gångerna har hon sagt kör snyggt.:crash
Första gången var det ett rådjur på väg hem från Sviestad, andra gången var det ett bakhjulssläpp ut ur esset på samma bana. ;)

Ja när man tänker på "skyddsutrustningen" som användes i början av karriären så hade jag nog inte kört hem efter årets vurpa. :rodnar
Samtidigt, hur ofta vurpar man? Förra gången var 2003 då jag tog ett rådjur i samma hastighet som i år.
Då körde jag in i bakdelen, totalkvaddad motorcykel och brutet nyckelben, i år sprang rådjuret in i framhjulet och förstörde lite plast som lagades med silvertejp så jag kunde köra hem. Slumpen ...




View attachment 501620


Kände ingen smäll så dessa nedan är intressanta. Den måste blåst upp sig när jag lämnade hojen men jag var fullt upptagen med att inte gå omkull för att märka det.


På franska men 4 minuter in ser man vad som händer vid samma hastighet som jag hade. :hihi

Hmmm Frågan är om jag kan räkna med dig till Åland 🇦🇽 och Skördefesten, "vurpnisse" 😉
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hmmm Frågan är om jag kan räkna med dig till Åland 🇦🇽 och Skördefesten, "vurpnisse" 😉

Inte för att vara sådan men utan att nämna namn känner jag någon som vurpar oftare än vart 20:e år. :7peta:hej

Idag körde jag inte något alls men jag har tidigare varit ute. Av hänsyn till känsliga forummedlemmar skymtar bara min SkitHoj... :crash

1722084931222.png
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Bara 7 mil innan regnet satte stopp för vidare framfart. Skinnställ så det vart blött ända in i kallingarna. Fick ta en värmande fika hemm.
 

Bifogat

  • IMG_5760.jpeg
    IMG_5760.jpeg
    4.4 MB · Visningar: 17

Termik

Medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawa Z1000SX
Blev 16 mil, och som skrivs ovan så ”gissade” SMHI fel som vanligt ️ Skulle kanske komma någon skur, men blev ett så sjukt monsunregn.

Fick dock vattentätheten i mitt svindyra
Klim-ställ testat och det höll vad det
lovade. Imponerande. Men…. stövlar och handskar var inte vattentäta så det var som att gå i 2 hinkar med vatten när jag kom hem.

Ett skäl till att shoppa vattentäta handskar och stövlar när höstreorna kommer. Alltid kul att shoppa MC-grejor


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
20 mil på kända och okända vägar i norra Skåne, har precis droppat arslet i soffan.
Ortsnamn på blå/vit skylt borde innebära att hela sträckan är asfalterad och inte övergå till grus en bit in på vägen, vidrigt.
 
Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Körde till Biltema i Ljungby och handlade lite trall.

Hundraförti på motorväg utan minsta vindskydd är också bara härligt för nackmusklerna.

*Edit* ca 12 mil
 

Bifogat

  • 1000007952.jpg
    1000007952.jpg
    1.8 MB · Visningar: 23
Last edited:

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tackar! Jo, lite större färja är det och med Vaxholm som hemmahamn förstärks fördomarna om att allt mellan Norrköping till Gävle är Stockholm. :hihi
Hur går det med Träffen på Brännaberget? Vore kul med en träff lite norrut där flertalet får kör lite mil för att komma fram. Även om den troligen inte kommer att slå deltagarrekord...

Tror nog att det är nåt som skulle vara möjligt att ordna, tror att ägaren vi talade med har ganska fullt upp men är nog väldigt på om någon är villig att hitta på nåt. Men jag tror att det gäller att hitta på nåt eget udda om det ska bli bra. Nån som har tips och idéer?

I sånt fall skulle det bli nån dryga 40-år sen sist för i garaget i huset jag bodde i tidigare finns eller fanns i alla fall en dekal om MC-träff på Brännaberget men jag kommer inte ihåg årtalet men tidigt 80-tal. Om jag minns rätt av det jag fått berättat av en av eldsjälarna som var med så var det denna tillställning som ligger på tredjeplats i publikrekord på berget, Boppers 1979 är etta (talas om runt 7000 men ingen vet riktigt för det var kaos) och Gyllene Tider är tvåa sen på tredjeplats är MC-träffen med Eddie Meduza and the roaring Cadillacs som jag fått det berättat. Tyvärr är jag för ung för att fått uppleva dessa tillställningar plats själv.

Det är ju eldfest med lajvmjusik den 24:e augusti.
Kan inte det vara något att sikta på?

Varför inte, kunde väl vara kul med en spontanträff. Kanske körs på dagen och se Holgers traktorer, besöka Jockfall och nåt mer kan man väl hitta på.
 
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top