Hur många mil körde du i dag?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Körde till och från jobbet ~ 6mil. Mest för att behålla min mentala hälsa efter första dagen på jobbet efter semestern. Började såklart med att jobbilen var stendöd och efter kablat igång aset så funkade inte ens servostyrningen. Knappt bromsarna heller. Det var ingen broms alls eller tvärnit i en halv sekund för att sen bromsa lite försiktigt. Allt medan man stod på bromsen med panik i sinnet.

Moderna bilar är härliga.

Sen hade jag glömt bort koden till firmans soppakort. Bara använt den koden i 8(?) år...
Men en semester då man nästan glömmer bort var man jobbar och hur allt funkade är väl en bra semester?

Eller? 🤔

Bifogat

• 1000008422.jpg
    1000008422.jpg
    1,017.7 KB · Visningar: 21

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Körde till och från jobbet ~ 6mil. Mest för att behålla min mentala hälsa efter första dagen på jobbet efter semestern. Började såklart med att jobbilen var stendöd och efter kablat igång aset så funkade inte ens servostyrningen. Knappt bromsarna heller. Det var ingen broms alls eller tvärnit i en halv sekund för att sen bromsa lite försiktigt. Allt medan man stod på bromsen med panik i sinnet.

Moderna bilar är härliga.

Sen hade jag glömt bort koden till firmans soppakort. Bara använt den koden i 8(?) år...
Men en semester då man nästan glömmer bort var man jobbar och hur allt funkade är väl en bra semester?

Eller? 🤔
Stoppade du i kortet? Koden brukar komma tillbaks när man börjar trycka, osvsett hur blankt minnet är.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
84,7 mil idag på en 83:a GSX750ES, Överkalix till Holm på lite omvägar.

20240805_231402.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Helt blankt. Inte en siffra kom jag ihåg. 🙃
En broder!
Hänt ett par gånger att de kommer när man kört därifrån.
Påminner mig om att jag måste skriva ner några koder/lösen. Blev varse det när jag skulle tanka i Halden häromdagen och hade tydligen spärrat mitt ”vanliga” kort för köp utanför S. (Blågröna veien, 220, är fin när man ändå är i krokarna.) Där står man och försöker minnas…
Nästa problem är att komma ihåg var man skrev upp dem.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
En broder!
Hänt ett par gånger att de kommer när man kört därifrån.
Påminner mig om att jag måste skriva ner några koder/lösen. Blev varse det när jag skulle tanka i Halden häromdagen och hade tydligen spärrat mitt ”vanliga” kort för köp utanför S. (Blågröna veien, 220, är fin när man ändå är i krokarna.) Där står man och försöker minnas…
Nästa problem är att komma ihåg var man skrev upp dem.
Känner igen mig... 😉

A13usaonutL._CLa_2140,2000_91q4ZNrll0L.png_0,0,2140,2000+0.0,0.0,2140.0,2000.0_AC_UY1000_.jpeg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hett tips kan vara att kolla i en eventuell bank-app. I Nordeas sån kan man iaf numer se koderna för respektive kort.
Inte hade jag något nät heller, snål som jag är, bara i sverige. Kunde alltså inte gå in i appen och kolla/ändra. Hade fler kort, ett var inte spärrat och jag hade tur i knappsatstombolan, koden stämde. Annars hade jag fått tanka på mina medresenärers bekostnad. Är de lika glömska hade det blivit en billig tur för mig då soppan var dyr i Norge.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Hemma igen vid kusten efter några dagar i Jämtlands fjällvärld , blev en kort sväng till Hörnefors nu ikväll för att köpa lite chips till frun, känns som ett bra beslut att jag tog en extra semestervecka
IMG_1538.jpeg

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Fyra tror jag. Hastighetsmätardrivningen och vajern lirade inte hela vägen.
Telefonplan - Långholmen - Sköndal - hem

Tvåtakt, ingen insats (dB-killer), inget komp, inget vrid, ingen effekt, ingen motorbroms, låååg etta. Skitkul!
Glömde bort att jag körde moppe när jag trängde mig förbi några trötta bilister i en korsning. När jag gasade på så hände det liksom inget.

Nej det är ingen crossmoppe. Eller? Vad är cross nu igen?

IMG_0631.jpeg

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
En kortsväng idag på nästan 16 mil och hälsa på svågern i Lucksta, funderade på att köra hem över Torpshammar och upp mot Sandnästet men tog den korta vägen och körde E14 en bit till Knävland och sen mot Bergsåker.

Screenshot_20240807_174506_Connect.jpg

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
🏍 Det blev "Mälaren Runt" med ett 15-tal hojåkare till MC Collection vid Tidö slott. Lite trevliga stopp såklart längst vår färd. Indians svenska chefsdesigner höll föredrag och vi blev insläppta fritt av "gubben" som har stället. Gratis är gott🙂
FB_IMG_1723357177385.jpgFB_IMG_1723357356065.jpgFB_IMG_1723357381912.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...