H_____P
Trygghetsnarkoman
Siktar på 30 mil imorgon. Fantastiskt att köra nu med höstfärgerna.
Det är inte så konstigt. Efter ett halvårs dvala verkar varje hojtur lockande, och sen vet man i april att det går åt rätt håll. Det blir varmare för varje dag, och snart är det barmark. Även om det snöar idag. En hel säsongs spännande äventyr i sadeln ligger framför en, och bara den vetskapen ger kraft och energi.Man märker att hojsäsongen, för de flesta, börjar ta slut. Nu är det för kallt och regnigt sägs det. Jag kör vidare som vanligt. 13 grader och sol idag. Skönt!
Samtidigt vet jag att de som ställer in hojarna nu ställer på dem i april när det är 7 grader och spöregn. Människan är en gåta.
Jag har sällan snö hela månader så jag kan åka Ducati. Jag får väl fuska med att åka Husaberg till grannen om världen blir vit.Gjorde det i två års tid. Kul ”tema” för att hålla i hojkörandet. Men sedan gjorde jag mig av med vinterhojen och skidorna är ännu omonterade på GSA-n…
Det är vägen förbi Gälkhyttedammen va? Den är riktigt finFinväder idag också så det var bara att stänga ner positionerna vid lunch och dra en eftermiddagsrepa i sörmland. 35 mil kanske? Hittade en ny favoritsträcka utanför nyköping. Sagolikt kurvig, kuperad, ny asfalt och inte ett gruskorn. Tyvärr bara 8 km dock.
View attachment 464619
Stämmer bra det!Det är vägen förbi Gälkhyttedammen va? Den är riktigt fin
Imponerande många som med stolthet berättar att de inte kör motorcykel!
Jag är lite annorlunda och gillar att köra SportHoj. Sällan raka vägen och glädjen mäts heller inte i mil.
Två år till nästa besiktning...
View attachment 464613
Hade som tradition i sex år efter körkortet att alltid ta en hojtur på julafton. "Med SportHoj!" - som Gammelbävern skulle sagt. Sjunde året var det knädjupt med snö och motorn stod på arbetsbänken brevid ZX Nian, så så blev det med det...Min plan är att åka minst en tur i månaden året runt. 10°C på julafton är lika varmt som 10°C på midsommar.
Håller med! Dessutom är körtekniken som bäst, vägarna blir inte mer sopade. Hösten är grym för hojåka!Stolt och stolt, jag kör gärna hoj, dom flesta månaderna i året.
Egentligen tycker jag att den här tiden på året är bäst för hojåka. Friskt och skönt. Det blir inte så hett i utrustningen, och alla grobianer som rakt fram gasar och tvärbromsar med nya körkort i Maj har för länge sedan hittat nästa fluga till sin hobbyklippbok.
Men med enda körkortet i familjen, hus på landet, barn och en massa bråte som skall runt och en galen kärring där hemma så blir man fast i att köra taxiservice en hel del.
Hade som tradition i sex år efter körkortet att alltid ta en hojtur på julafton. "Med SportHoj!" - som Gammelbävern skulle sagt. Sjunde året var det knädjupt med snö och motorn stod på arbetsbänken brevid ZX Nian, så så blev det med det...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|