Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
0,6mil i stan i asnice höstväder!
Hösten ska man inte underskatta med Mc. På med extra kläder bara
Hösten ska man inte underskatta med Mc. På med extra kläder bara
Röda Armen, det var vackert!Blev 15 mil på slingriga vägar idag, men helt klart blir det färre tillfällen nu.
Har börjarvserva och ställa undan många av maskinerna så urvalet krymper i takt med att vädret blir sämre. Från o med att första saltbilen gått körs det bara Transalp, men körs gör det så länge det inte ligger snö/is på vägarna????
En liten bild från vintervilande medlemmar ur röda armén?
Ber om ursäkt om du kände dig utpekad...Stolt och stolt, jag kör gärna hoj, dom flesta månaderna i året.
Egentligen tycker jag att den här tiden på året är bäst för hojåka. Friskt och skönt. Det blir inte så hett i utrustningen, och alla grobianer som rakt fram gasar och tvärbromsar med nya körkort i Maj har för länge sedan hittat nästa fluga till sin hobbyklippbok.
Men med enda körkortet i familjen, hus på landet, barn och en massa bråte som skall runt och en galen kärring där hemma så blir man fast i att köra taxiservice en hel del.
Hade som tradition i sex år efter körkortet att alltid ta en hojtur på julafton. "Med SportHoj!" - som Gammelbävern skulle sagt. Sjunde året var det knädjupt med snö och motorn stod på arbetsbänken brevid ZX Nian, så så blev det med det...
Vad bra att du inte gjorde tvärtom, fyllde på med medhavd bensinfri alkohol0,1 mil. Sen tog den förhatliga etanolutspädda soppan slut. Fyllde på med medhavd alkoholfri bensin inför vintern. Åkte hem igen, fast lite längre väg.
Pendlade 6 mil enkel resa sedan mars förra året tack vara Coronan. Minusgrader några gånger och då tyckte många jag var en idiot när det finns bil.Blir väll 50-60 mil i veckan till o från jobbet. +3° i morse o jakt på en Volvo V90 T8. Perkele vad dom asen går.
35 någonting? Kanske 40.Pendlade 6 mil enkel resa sedan mars förra året tack vara Coronan. Minusgrader några gånger och då tyckte många jag var en idiot när det finns bil.
Men för oss med motorcykelintresse är det nästan alltid trevligare i sadeln än bakom ratten.
Undantag kan möjligtvis vara 17 km med ett tjockt lager grov mackis mellan Vilhelmina och Lycksele i somras...
Började vintercykla till och från stora tåget på senhösten för att slippa trängas på pendeln så det blir 2 mil i sadeln varje dag men trampandes istället...
Bor för nära Tokholma för att pyssla med jakt och det är inte bara Farbror Blå man kan irritera!
Jag kan stå ut med men är lite läskigare...
Men att varje morgon höra ljudet ur en Coolfiberdämpare tröttnar jag aldrig på!
Köra hoj är alltid ett nöje!Fem mil idag. Hemifrån till Desmocenter så det var väl årets första tripp som inte enbart var för nöjes skull.
Jo, men nu är det lite nytta inblandat i nöjet.Köra hoj är alltid ett nöje!
Gud vad avis jag blir, det finns egentligen bara en cykel jag inte lyckats köpa av allajag velat ha och det är en RC30? Vilken underbar bild, en dag ska jag ta en likadan, bara rätt tillfälle uppenbarar sig?Okey, inte idag men igår blev det cirka 23 mil till de Umbriska dalgångarna för lite härliga kurvor. Bilden är kanske inte den bästa, men tidigt på morgonen är skuggorna långa och dessutom, vem vill stanna mitt i de roliga sektionerna?
I början av förra veckan var det fortfarande runt 20 grader på natten (28-29 på dagen), men lagom till helgen sjönk temperaturen 10 grader (kalluft från Skandinavien...), så ett extra lager under jackan var skönt på morgonen innan solen började värma upp luften runt 10-11.
View attachment 464676
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |