Hur många mil körde du i dag?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
3 mil idag. Testade mina nya Knox Urbane Pro brallor. Fyyy satan vad kallt det blev om pungen! Dessa kommer uppskattas i sommar men vid 6c var det som att köra i kallingar.
Det är ju svala plagg (mesh, bl a) för varmt väder. Det är januari nu. ;)

Man måste ha en ordentlig ytterbyxa för att det skall funka så här års. Åtminstone om man skall översätta hur jackan funkar till byxan. Jag körde i november med min Knox-jacka. Plus flera lager; underställ, tischa, fleecejacka och sedan ytterst en regnjacka. Det funkade.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det är ju svala plagg (mesh, bl a) för varmt väder. Det är januari nu. ;)

Man måste ha en ordentlig ytterbyxa för att det skall funka så här års. Åtminstone om man skall översätta hur jackan funkar till byxan. Jag körde i november med min Knox-jacka. Plus flera lager; underställ, tischa, fleecejacka och sedan ytterst en regnjacka. Det funkade.
Kan slå ett slag för mina gamla skinnbrallor. Kommer att köra med dom på hösten. Både varma och släpper inte igenom någon vind. Får även plats med ull under. ?

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Lördagskörning igår, bytte garage. Närmare hemmet nu. Redo för gott väder.
Var bara 15 kilometer men torra spår på asfalten. Regfn va in antågande så det vart inga stickspår då! Ha det gott, dagarna blir längre!!! ;-)IMG_20230114_142851.jpgIMG_20230114_144146.jpg

Wheelie86

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Hoj
1946 Husqvarna M24 "Svartqvarna", 2011 Honda CBR600FA, 2017 KTM 690 SMC R
Totalt 1,6 mil, 0,8 mil innan jag körde omkull i halkan med gamla Svartqvarnan :död,enda som hände var att skärmen på crosshjälmen gick sönder och styr/handtagsgummit på vänster sida pajade. Men gick nog inte fortare än 25-30 heller vid vurpan:hihi

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Körde kanske 4-5 mil idag pga akut mc-behov, mestadels torra och grusfria vägar (har ju knappt varit under nollan i vinter här nere i södern) och sol. Dock rätt kallt, typ 5-6 grader, så trots värmehandtag på max så blev det lite kallt om händerna efter ett tag. Klim-jackan och dainese allvädersbyxorna gjorde det de skulle. Skulle nog haft en extra fleece eller motsvarande under jackan dock.

Oavsett så var det verkligen värt ”besväret” att göra denna korta lilla tur. Man behöver färdas orimligt snabbt emellanåt för att må bra ?️

54443F62-EDAC-4618-8EFB-41E5D397EB1C.jpeg

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
3 mil typ, behövde hämta konsultuppdragsbojsänket på kontoret för jag var risig typ hela förra veckan efter att jag lämnade den där... Aja, tog chansen eftersom det var 4 plus iaf :). Nog det tidigaste kalendermässigt jag kört hittills.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
8,5 mil. Lite kallt (+5) och blåsigt. Tog som vanligt för lite kläder på mig. :(

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Stannade bilen i rotebro på en parkering. Trots mellan +3-5 på min resa så var det lite is å halt på sina ställen där på parkeringen. Eftersom jag råkat på is skulle jag inte våga köra mc nu.
Så ta det väldigt lugnt när ni är ute å kör dessa dagar.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Åkte bil och hann inte lufta TDMen. Hojväder ju.

Däremot såg jag en silverfärgad VFR som körde lite försiktigt i en högerfil nära Årsta.

Stannade bilen i rotebro på en parkering. Trots mellan +3-5 på min resa så var det lite is å halt på sina ställen där på parkeringen. Eftersom jag råkat på is skulle jag inte våga köra mc nu.
Så ta det väldigt lugnt när ni är ute å kör dessa dagar.
Anledningen till att den silverfägade VFRen körde försiktigt i en högerfil när Årsta :D

Letade grus och möjlig svartis överallt där det inte var torrt. Inga hysteriska mängder nerlägg idag (om det någonsin är det) och gaskontroll var ordet som skulle in på vågrätt 1.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
4 mil i/runt Stockholm med XT660R! Torrt och fint på vägarna, och tunna handskar inne i muffarna med full sprutt på handtagsvärmarna, gjorde turen mycket trivsam!

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Jag körde 0 mil idag ?

Det positiva är att planerna och intresset från kidsen att åka bakpå i sommar är stort ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag körde 80 mil idag.
I bil. Såg 4 hojar. Olika ställen, alla solo.

Bra fart, väl klädda - och en av dem tydligt en tjej.

Härligt att se i februari!
Föredömligt och föga förvånande att du såg hojarna. Man skulle kunna tro att jag hade min osynlighetscape på mig av bilisternas uppträdande att döma, men det var jag inställd på.
Värre var när jag "tack vare" tc tappade allt driv när jag skull svänga vänster ut på en väg och spann till i gruset.
Vad gör det om det spinner lite? Bara viker sig när drivet försvinner. Gick bra, så ännu har jag inte bidragit till kommande premiehöjningar.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0